לפני ליגת האלופות: אחרי אתלטיקו מדריד, גם ויאריאל ניצחה

play
הקדשה מרגשת. דני פארחו | GettyImages, Aitor Alcalde
אתלטיקו מדריד עפה מהגביע בשמינית הגמר אחרי הפסד 2:0 לסוסיאדד 02:00

דני פארחו העניק לצוללת הצהובה 0:1 על סלטה ויגו והקדיש את השער לאלברטו מורנו שקרע את הרצועה הצולבת. בשישי: 1:2 לאלופה על קאדיס. 0:0 בין חטאפה לוולנסיה

(גודל טקסט)

אחרי העלייה המרשימה של ריאל מדריד לרבע גמר ליגת האלופות, כעת ינסו ללכת בדרכה אתלטיקו מדריד וגם ויאריאל, ולפני כן שתיהן השיגו ניצחונות ליגה. האלופה הוציאה לדרך את המחזור ה-28 כבר אמש (שישי) עם ניצחון ביתי 1:2 על קאדיס, ואילו הצוללת הצהובה גברה 0:1 על סלטה ויגו.

ז'ואאו פליקס חלוץ אתלטיקו מדריד
ז'ואאו פליקס חלוץ אתלטיקו מדריד | אימג'בנק GettyImages, Diego Souto

אתלטיקו מדריד – קאדיס 1:2

הקולצ'ונרוס שוב לא הרשימו, אבל השיגו ניצחון רביעי ברציפות ובעיקר לקחו שלוש נקודות נוספות שהקפיצו אותם למקום השלישי בטבלה, גם אם זמנית בלבד. ז'ואאו פליקס פתח יחד עם אנטואן גריזמן בחוד של דייגו סימואנה ואילו על הספסל נותר לואיס סוארס וגם הקפטן קוקה נמצא כשיר ועלה בהרכב, והפתיחה הייתה כולה של המקומיים – השוער האורח לדסמה מסר לפליקס וכבר בדקה השלישית הפורטוגלי חגג יתרון. קאדיס ספגה רביעיות מאתלטיקו בכל שלושת המפגשים הקודמים מאז שבה לליגה הבכירה ולא ניצחה אותה מעולם במדריד – גם בבית הפעם האחרונה הייתה ב-1989 – אבל אלברו נגרדו הוותיק הצליח להחזיר אותה למשחק כשקבע 1:1 בדקה ה-45, ממש לפני הירידה למחצית, וזאת על אף שהיה בספק למשחק בעקבות מכה שספג באימון.

קוקה כבר לא חזר למחצית השנייה, ככל הנראה סימאונה שומר אותו למשחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות ביום שלישי נגד מנצ'סטר יונייטד אחרי 1:1 במשחק הראשון, ובדקה ה-60 גם נכנסו לואיס סוארס ואנחל קוראה במקום יאניק קראסקו וגריזמן כחלק מהניסיונות להשיג שער ניצחון. בסופו של דבר מי שמצא את הרשת היה הקשר הארגנטינאי רודריגו דה פול שבדקה ה-68, בסך הכל בבעיטה השלישית של אתלטיקו, הבקיע ממצב נוח וקבע את תוצאת המשחק.

בלם קאדיס ואקס מכבי תל אביב, לואיס הרננדס, כמעט השווה בדקה ה-74 כשניצל טעות של השוער יאן אובלק, אבל הבלם חוסה מריה חימנס הרחיק את הכדור מקו השער ומיד לאחר מכן התלונן על פציעה והוחלף. אתלטיקו סיימה את המשחק בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס אדום שספג המחליף חאבייר סראנו בדקה ה-88, אבל כאמור שמרה על היתרון ועל שלוש הנקודות.

דני פארחו שחקן ויאריאל מקדיש שער למגן הפצוע אלברטו מורנו
הקדשה מרגשת. דני פארחו | GettyImages, Aitor Alcalde

ויאריאל – סלטה ויגו 0:1

בשלוש העונות הקודמות הפסידה ויאריאל בבית לסלטה ויגו שחגגה עם רביעייה אחת ושתי שלישיות, אבל הפעם האורחת אפילו לא איימה על המסגרת (במשחק חוץ שישי ללא ניצחון) ואפשרה לשחקניו של אונאי אמרי להקדיש את הניצחון לאלברטו מורנו שקרע את הרצועה הצולבת וגמר כמובן את העונה. דני פארחו הכריע את המשחק בדקה ה-63, עם בעיטה שטוחה שחמקה מידיו של מתיאס דיטורו אל הרשת. ויאריאל לפחות זמנית במקום השישי ועם הפנים לגומלין מול יובנטוס בליגת האלופות.

משחקים נוספים

לבנטה – אספניול 1:1
ללבנטה: דני גומס (80). לאספניול: חאבי פואדו (50)

גרנאדה – אלצ'ה 1:0
לאלצ'ה: פידל (11)

חטאפה – ולנסיה 0:0

בראשון:

ראיו וייקאנו – סביליה
בטיס – אתלטיק בילבאו
ריאל סוסיאדד – אלאבס
ברצלונה – אוסאסונה

בשני:

מאיורקה – ריאל מדריד