ויאריאל חזרה לנצח בליגה, ולנסיה הפסידה בבית לאוסאסונה אחרי 18 שנה

אחרי ההישג בליגת האלופות, הצוללת הצהובה גברה 1:2 על חטאפה בחוץ. היריבה בדרבי בשלישי הפסידה 2:1 במסטאייה

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגה הספרדית נפתח אמש (שישי) עם תיקו מאופס בין ריאל סוסיאדד לבטיס, שנאבקות על המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות – מעידה שמשמחת בעיקר את המדורגות 2-4, ברצלונה, סביליה ואתלטיקו מדריד. ויאריאל חזרה לנצח עם 1:2 אצל חטאפה, אוסאסונה הפתיעה בוולנסיה, ניצחונות בתחתית לאלצ'ה ואלאבס.

ריאל סוסיאדד נגד ריאל בטיס
תיקו שמרחיק את שתי הקבוצות מהמאבק על ליגת האלופות | אימג'בנק GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

ריאל סוסיאדד – בטיס 0:0

שני המפגשים שהתקיימו בין הקבוצות העונה הסתיימו ב-0:4 חד וחלק לבטיס, הראשון בליגה והשני בגביע. הפעם נפגשו הקבוצות בידיעה שמי שתנצח תישאר חלק מהמאבק על המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות ובעיקר יכול להוציא מהמרוץ את המפסידה, אבל הן נפרדו בתיקו ללא שערים שמותיר אותן במקומות החמישי והשישי ומשמח בעיקר את ברצלונה, סביליה ואתלטיקו מדריד שבמקומות 2 עד 4.

סוסיאדד קיוותה למנף את המומנטום האדיר בו היא נמצאת כדי לגמול לבטיס על הרביעיות שחטפה ממנה העונה, אבל התקשתה בלי הנעדרים וביניהם מיקל אויארסבאל ונאצ'ו מונריאל והאירוע המשמעותי ביותר במשחק היה הרחקת הכוכב שלה, דויד סילבה שספג שני כרטיסים צהובים ואדום עמוק בתוספת הזמן. בטיס רשמה משחק שישי ברצף ללא הפסד ועונה ללא הפסד לסוסיאדד.

פאקו אלקאסר עם ג'רארד מורנו שחקני ויאריאל חוגגים
שער ובישול בפתיחה. ג'רארד מורנו חוגג עם פאקו אלקאסר | GettyImages, Denis Doyle

חטאפה – ויאריאל 2:1

הצוללת הצהובה הזניחה באופן טבעי את הליגה בשבועיים בהם הדהימה את באיירן מינכן בדרך לחצי גמר ליגת האלופות, לראשונה מאז 2006. הפעם אונאי אמרי לא החליף את כל ה-11 אלא השאיר בהרכב את העוגנים שלו חרונימו רולי, פאו טורס, דני פארחו וג'רארד מורנו, שפתח נפלא עם שער בדקה השביעית והכין למאנו טריגרוס בדקה ה-16. דויד סוריה מנע מוויאריאל להגדיל את התוצאה ובדקה ה-63 אנס אונאל עלה למקום השני בטבלת המבקיעים בליגה עם ה-15 שלו ונתן לחטאפה תקווה, אבל האורחת שמרה על היתרון וחזרה לנצח אחרי שלושה מחזורים שבהם השיגה רק נקודה. חטאפה עם הפסד ביתי ראשון אחרי כחצי שנה (שבעה ניצחונות ושלוש תיקו מאז ה-3:0 לסלטה ויגו בסוף אוקטובר) ורק ארבע נקודות מעל הקו האדום.

אנטה בודימיר שחקן אוסאסונה חוגג שער
אוסאסונה עלתה למקום התשיעי. אנטה בודימיר חוגג | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

ולנסיה – אוסאסונה 2:1

מאז ינואר 2004 לא ניצחה אוסאסונה במסטאייה, והערב זה קרה. שלושה ימים לפני הדרבי מול ויאריאל ושבוע לפני גמר הגביע מול בטיס, רצף שבעת המשחקים ללא הפסד של ולנסיה בכל המסגרות הגיע לקצו והאורחת חלפה על פניה בדרך למקום התשיעי. נגיעת יד של דימיטרי פולקייה סידרה פנדל לאוסאסונה וצ'ימי אווילה בעט פנימה בדקה ה-50, כאשר חמש דקות לאחר מכן נפסל שער שוויון של הוגו גיאמון ובדקה ה-74 אנטה בודימיר נגח את השני. קרלוס סולר צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-83 וציין את שערו ה-11 העונה.

משחקים נוספים

אלצ'ה – מאיורקה 0:3
לאלצ'ה: יוהאן מוחיקה (42), פדרו ביגאס (58), קאנג אין לי (ע', 81)

אלאבס – ראיו וייקאנו 0:1
לאלאבס: חוסלו (64). איבן באליו מראיו הורחק (88)

ולנסיה – אוסאסונה (19:30)

חטאפה – ויאריאל (22:00)

המחזור ה-32 יגיע לשיאו ביום ראשון, כאשר ריאל מדריד המוליכה תתארח אצל סביליה המדורגת שלישית.