ללא רחמים: פריז סן ז'רמן פירקה 0:5 את מונפלייה

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אלופת צרפת לא ריחמה על המדורגת רביעית, שאיבדה את השוער ברטאוד בדקה ה-17, במהלך שלמעשה חתם את המשחק. סראביה כבש ראשון כבר אחרי שמונה דקות, די מריה, אמבפה וקורזאווה הוסיפו

(גודל טקסט)

לאחר ה-2:3 המטורף של ראן נגד נאנט אמש (שישי), המחזור ה-22 בליגה הצרפתית נמשך הערב עם שישה משחקים נוספים. תחילה, האלופה פריז סן ז'רמן חגגה על מונפלייה עם 0:5 מהדהד. בהמשך, מונאקו רשמה הפסד צורם מאוד אצל נים, כשבמקביל ריימס ופרדראג ראיקוביץ' גברו 1:4 נהדר על אנז'ה. בנוסף, אמיין וטולוז נפרדו ללא שערים, ליל ניצחה את שטרסבורג ודיז'ון גברה על ברסט.

פריז סן ז'רמן – מונפלייה 0:5
כשהיא בלתי מנוצחת כבר 18 משחקים ברציפות, הקבוצה של תומאס טוכל עלתה היום לכר הדשא הביתי שלה עם שינוי אחד משמעותי בהרכב, כשמאורו איקרדי ירד לספסל ובעדת חלוץ החוד הוצב קיליאן אמבפה, כשלצידו הוצבו ניימאר, אנחל די מריה ופבלו סראביה.

כבר אחרי שמונה דקות של משחק השוער דימיטרי ברטאוד הוציא כדור ראשון מהרשת, כשסראביה סובב מהמקום כדור מדהים לחיבורים. בדקה ה-17 ברטאוד גם סיים את המשחק שלו, כשיצא מחוץ לרחבה ונגע בכדור בידו כשניסה לעצור את אמבפה, הורחק בכרטיס אדום ישיר ולמעשה נתן את האות לחגיגה של המקומיים.


הרגע שהכריע את המשחק. ברטאוד מורחק בצדק (MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images)

בדקה ה-41 סראביה ביצע דאבל-פס מבריק עם די מריה על סף הרחבה של מאתיס קארבליו, השוער המחליף, ובסיום המהלך הארגנטינאי כבש את שערו השביעי העונה בליגה. שניות ספורות לפני הירידה להפסקה הבלם דניאל קונגרה כבש לצערו שער עצמי וקבע 0:3 מוחץ לפ.ס.ז'.

ניימאר הציג משחק סולידי מאוד במחצית הראשונה, כשהכוכב בעיקר מצא את עצמו שוכב על הרצפה לאחר תיקולים חזקים שספג. בדקה ה-57 הברזילאי נכנס גם הוא לסטטיסטיקה, כשסיפק בישול נהדר לאמבפה, שבעצמו עקף את השוער ללא בעיות וגלגל לרשת.

בדקה ה-65 של המשחק נכבש גם השער החמישי, כאשר המגן לאבין קורזאווה הסתער כל כדור חוזר מההגנה האורחת ומצא את הרשת לראשונה העונה. בדקה ה-88 מונפלייה נותקה בתעשה שחקים כשיוריס קהוטארד ספג כרטיס צהוב שני. 0:5 בסיום לפריז סן ז'רמן, שמובילה בבטחה את טבלת הליגה עם פער של 13 נקודות ממארסיי השנייה.


עם התספורת החדשה. ניימאר ואמבפה חוגגים (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

נים – מונאקו 1:3
לפי שבוע בדיוק רשמה מונאקו הפסד כואב מאוד נגד שטרסבורג, והשבוע זה קרב לה שוב, הפעם מול נים השקועה עמוק בתחתית. התחלת המשחק של הקבוצה מהנסיכות הייתה דווקא טובה, כשבדקה ה-13 וויסאם בן יידר העניק לה את היתרון במשחק החוץ. מאותן הדקות המשחק החל לנוע לעבר הקבוצה המקומית, שהחלה ללחוץ ובדקה ה-27 מצאה את השוויון המיוחל, כשפלוראן מיגל איזן. דקות מעטות לאחר מכן הקבוצה של לאונרדו ז'ארדים התפרקה לגמרי – טימו באקיוקו הורחק לאחר עבירה גסה בכרטיס אדום ישיר, וגלסון מרטינס ביצע טעות קשה יותר כדקה לאחר מכן, כשדחף את שופט המשחק ונשלח גם הוא לחדרי ההלבשה. בדקה ה-62 רומן פיליפוטו קבע מהפך עבור נים עם בעיטה נהדרת לחיבורים. בדקה ה-78 פבלו מרטינס חתם את המשחק עם נגיחה נהדרת מטווח קצר.


שחקני מים חוגגים את הניצחון היוקרתי על מונאקו (PASCAL GUYOT/AFP via Getty Images)

אנז'ה – ריימס 4:1
אחרי ארבעה משחקים רעים מאוד בליגה, כולל הפסד מאכזב מאוד למץ במשחק האחרון, ריימס וראיקוביץ' הגיעו מוכוונים מאוד לביתה של אנז'ה, במטרה להשיב את הקבוצה למסלול הנכון. פתיחת המשחק הייתה דווקא רעה מאוד לסרבי, שהוציא כבר בדקה השביעית כדור מהרשת לאחר שער של ראשיד אלווה. מאותו רגע, אקס מכבי תל אביב וקבוצתו השתלטו על המגרש, החלו להפעיל לחץ כבד ובדקה ה-38 מצאו גם הרשת כשבילאל טורה קבע 1:1 במשחק. יוניס אבדלחמיד השלים מהפך בדקה ה-62, ואילו שער עצמי של באטיסט סנטמריה כבר קבע 1:3 חשוב לריימס. את המשחק קינח בולאיה דיה עם מבצע אישי מושלם.


ראיקוביץ'. הסרבי וקבוצתו רשמו ניצחון חשוב (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

תוצאות נוספות
אמיין – טולוז 0:0

דיז'ון – ברסט 0:3

שטרסבורג – ליל 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי