ניימאר: "העובדה שאנחנו לא יודעים מתי נשחק שוב מעוררת בי חרדה"

ניימאר, תומאס טוכל
ניימאר, תומאס טוכל | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

כוכב פ.ס.ז' סיפר: "אני מתגעגע מאוד לכדורגל ולמועדון, מקווה שבקרוב יקבלו החלטות חשובות". בספרד נכתב על שגרת אימוניו בצל הקורונה. מאמנו רוזה: "אתלט מכוכב אחר, הטוב ביותר עוד לפניו". וגם: טוכל מפרגן

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

אחרי 40 ימים בלי כדורגל, לא רק שחקני ליגת העל מודאגים אלא גם ניימאר. הכוכב הברזילאי של פריז סן ז'רמן העביר מסר דרך העיתונות וסיפר על שגרת האימונים שלו עם מאמן הכושר הפרטי שלו, ריקרדו רוזה, איתו הוא עובד כבר בעשר שנים. גם בספרד פירגנו לעבודה הקשה והסיזיפית של הברזילאי בימים אלה.

ניימאר אמר: "אנחנו לא יודעים מתי נחזור לשחק כדורגל ולכן זה מעורר בי חרדה. אני ממש מתגעגע למשחק, להתמודדות, למועדון, לחבריי לקבוצה. אני מתגעגע לכדורגל, באמת! אני בטוח שהאוהדים רוצים לראות את כולנו שוב על המגרש בהקדם האפשרי. אני מקווה שבקרוב יתקבלו החלטות חשובות".

בכתבה הארוכה מפורטת לוח הזמנים של ניימאר שפותח את היום בארוחת בוקר קלה, מבצע אימון ראשון ולאחר מנוחה הוא ממשיך להוציא אנרגיה במהלך היום ולעתים אפילו עוד אימון כפול. בדירה של ניימאר בריו דה ז'ניירו יש את התנאים הטובים לכך. מרחב עצום, מגרש כדורגל קטנטן ליד, חדר כושר, מקום לרכיבה על אופניים וציוד חדיש.

ניימאר. חרד לגבי הכדורגל (UEFA – Handout / Handout)

רוזה מסביר: "צריך להבין את הלחץ הגדול שמופעל על ספורטאי ברמתו. כרגע הוא יכול ליהנות משגרה אחרת, שונה. אני מנסה להקל עליו את הלחץ אבל אנחנו בהחלט מקפידים על עומסי האימון והרגלי אכילה". ניימאר אמר: "רוזה הוא השותף שלי לכדורגל ובחיים, העבודה שלו מאוד חשובה עבור הקריירה שלי. עברנו יחד הרבה. הוא יודע בדיוק מה אני צריך לעשות כדי להיות בתנאים הטובים ביותר ביום המשחק". רוזה מוסיף כי ניימאר סומך עליו בעיניים עצומות ומגיב טוב לאימונים שהשתנו בכפייה. הקושי הגדול הוא לא לדעת את תאריך החזרה, אנחנו מקיימים אימוני נפח ועוצמה וכמובן גם אימונים עם כדור".

 
 
כמו כן, רוזה החמיר לשחקן: "בכל השנים האלה, בולט מאוד גם החלק הפיזי של ניימאר. הוא ספורטאי מהרמה הגבוהה ביותר. הוא לא רק מהיר או זריז אלא גם חזק. השילוב של כל האיכויות האלה יחד הוא נפלא, לכן הוא ממש ספורטאי ושחקן מכוכב אחר". לסיום הכריז: "הרגע הטוב ביותר של ניימאר עוד לפניו".
 
 

מי שעוד דיבר על ניימאר הוא מאמנו תומאס טוכל, שנכתב רבות על מערכת היחסים בין השניים. גם בזמן שהכדורגל מושבת, השמועות על מעברו של ניימאר לברצלונה לא פוסקות. בינתיים, מאמן פריז סן ז'רמן שבר שתיקה ודיבר על הכוכב הברזילאי בראיון שהעניק ל-"beIN Sports". הוא החמיא לברזילאי על היכולת שלו ועל כך שהוא מרוכז כל-כולו בקבוצה, והוסיף שההפסקה הכפויה הגיעה ברגע הגדול מכולם.

טוכל אמר: "הוא מגיע למשחקים הגדולים, לוקח על עצמו את מלוא האחריות. הוא תמיד שחקן מפתח. אני חייב לומר שאני תמיד סומך עליו במאני טיים. לצערי הוא נפצע בעבר ולא היה יכול לסייע לנו. לעתים הבעיות הפיזיות הפריעו לו ופגעו לו בביצועים".

מחויב לקבוצה: ""הוא הראה לכולנו שהוא איתנו במאה אחוז, מרוכז בקבוצה, לקח אחריות. ראינו את הנפש והאכפתיות האמיתית שלו, גם עבורי וגם עבור חבריו לקבוצה, הוא שחקן נהדר".

הניצחון על בורוסיה דורטמונד: "אנחנו רוצים להשתמש בערב הזה כרגע מפנה בעונה שלנו, ברגשות שהפגנו ולהמשיך מאותה הנקודה. אבל כעת זה זמן קצת מוזר, אנחנו לא ביחד כבר הרבה זמן". על הגומלין בצרפת אמר: "זה לא היה פשוט בכלל. עם פיגור מהמשחק הראשון, ללא הקהל שלנו, אבל זה היה רגע חשוב". פ.ס.ז' ממתינה ליריבה הבאה שלה ברבע גמר ליגת האלופות, כשתהיה בין שמונה האחרונות לראשונה מאז 2015/16. ניימאר עצמו כבש העונה 18 שערים ובישל עוד עשרה, ובלט עם שער בכל אחד מצמד משחקי שמינית הגמר.

ניימאר בטירוף (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי