רן ניצחה 1:3 את נאנט בדרבי, גרוסו וליון במקום האחרון

דואה בן ה-18 הצטיין כמחליף והותיר את יריבת מכבי חיפה בלתי מנוצחת בליגה. ליון הפסידה 2:0 בריימס, ניס וברסט סיימו ב-0:0 שהשאיר את מונאקו בפסגה

(גודל טקסט)

יממה אחרי שפריז סן ז'רמן שוב מעדה עם 0:0 אצל קלרמון, המחזור השביעי בצרפת נמשך היום (ראשון) ובמשחק המוקדם נועלת הטבלה ליון רשמה הפסד נוסף, 2:0 בחוץ נגד ריימס שהתבססה בצמרת. ניס וברסט סיימו ב-0:0 שהותיר את מונאקו בפסגה, כאשר ברסט נחותה ממנה רק בגלל הפרש שערים. רן גברה 1:3 בדרבי על נאנט והיא עדיין ללא הפסד העונה, ניצחונות גם לליל, טולוז ומונפלייה.

ניס – ברסט 0:0

שתי ההגנות הטובות בליגה שמרו על שער נקי ומנעו אחת מהשנייה לחזור אל פסגת הטבלה, במשחק בו ציינו עשור לפתיחת אצטדיון אליאנץ ריביירה. ניס הבלתי מנוצחת הייתה הפייבוריטית אחרי שלושה ניצחונות רצופים (כולל בפריז ומונאקו) אבל הקבוצה המפתיעה של אריק רואה כמעט עקצה בפתיחה עם כדור לקורה של ז'רמי לה דוארון (8). מנגד, גאטן לאבורד נעצר אצל מרקו ביזוט ההולנדי וברסט נותרה לפני ניס בטבלה, גם אם לא ניצחה בריביירה במסגרת הליגה הבכירה מאז אוקטובר 1989.

לורנז אסיניון שחקן רן בעימות עם סמואל מוטוסאמי שחקן נאנט
היה חם בדרבי. לורנז אסיניון מול סמואל מוטוסאמי | אימג'בנק GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

רן – נאנט 1:3

אחרי חמש תוצאות תיקו רצופות בליגה, שביניהן היה גם ניצחון קליל 0:3 על מכבי חיפה בליגה האירופית, רן אספה שלוש נקודות יוקרתיות בדרבי של חבל ברטאן. נאנט לא ניצחה ברן מאז ספטמבר 2013 וכבר בדקה השישית נקלעה לפיגור בעקבות פנדל של בנז'מן בוריז'ו. הקפטן מהצד השני, הספרדי פדרו צ'יריבייה, ניצל טעות בהגנה והשווה בדקת הסיום של המחצית הראשונה, אבל ברונו ז'נסיו לא רצה תיקו שישי, הכניס את דזירה דואה בדקה ה-71 ואחרי שתי דקות הכישרון בן ה-18 החזיר עם שער חשוב לעיני סקאוט של ריאל מדריד שבה לעקוב אחריו. הכוכב המצרי של נאנט, מוסטפה מוחמד, הורחק בדקה ה-77 ומנגד ארנו קלימואנדו שב מפציעה, נכנס בתוספת הזמן והתכבד בפנדל שסגר עניין בדקה ה-97, אחרי שהאח הגדול גלה דואה הוכשל ברחבה. רן במקום השביעי, מרחק שלוש נקודות מהפסגה והיחידה פרט לניס שטרם הפסידה.

פאביו גרוסו, מאמן ליון
הפסד שני בתפקידו החדש. גרוסו | אימג'בנק GettyImages

ריימס – ליון 0:2

קלמרון הצליחה אמש להפתיע את פריז סן ז'רמן ולהשיג את הנקודה השנייה שלה העונה, כך שההפסד של ליון משמעותו שפאביו גרוסו ושחקניו ירדו למקום האחרון. בתום שבעה מחזורים ליון עדיין לא הצליחה להבקיע במחצית הראשונה, ממנה שוב ירדה בפיגור מכיוון שדקה בתוך תוספת הזמן הצליח מרשל מונטסי לנגוח את שער היתרון של המקומיים. שער נוסף בנגיחה הובקע בדקה ה-71, אז הבלם יוניס עבדלחמיד קבע את תוצאת הסיום שהקפיצה את ריימס לפחות זמנית למקום השני בטבלה, מרחק נקודה מהמוליכה מונאקו. ליון ללא שער שלושה משחקים ברציפות.

לה האבר – ליל 2:0 לליל: אדון ז'גרובה (40), יואן סלמייה (52)

טולוז – מץ 0:3 לטולוז: ניקיטה שמידט (31), תייס דאלינחה (43), פרנק מאגרי (82)

לוריין – מונפלייה 3:0 למונפלייה: אקור אדמס (30), טז'י סבאנייה (73 בפנדל)

יתר משחקי היום

טולוז – מץ ניס – ברסט לה האבר – ליל לוריין – מונפלייה רן – נאנט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי