במבה העניק לליל 0:1 על ריימס וראיקוביץ', 2:3 למארסיי על ברסט

ג'ונתן במבה חוגג | Catherine Steenkeste/Getty Images

הקיצוני הכניע את אקס מכבי ת"א והקבוצה של כריסטוף גאלטייה השיגה ניצחון בכורה לעונת 2020/21 בליגה הצרפתית. סגנית האלופה השיגה ניצחון מרשים במשחקה הראשון העונה. מואנקו גברה על מץ

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בליגה הצרפתית יצאה לדרך לפני קצת יותר משבוע, ומשחקי המחזור השני נמשכו גם היום (ראשון). במשחק המוקדם, ליל גברה 0:1 על ריימס והשיגה ניצחון בכורה. בהמשך התקיימו ארבעה משחקים נוספים במקביל, כאשר במוקד מונאקו רשמה ניצחון בכורה לעונה זו, על חשבונה של מץ. הערב ננעל עם המפגש בין מארסיי לברסט, בו הקבוצה של אנדרה וילאש בואש פתחה את העונה לאחר שבשבוע שעבר בוטל המשחק שלה נגד סנט אטיין עקב מכת נדבקים בקורונה והשיגה 2:3 מרשים.

ברסט – מארסיי 3:2

התכולים עלו ליתרון כפול תוך פחות מחצי שעה לאחר בעיטה אדירה של פלוריאן תובאן מחוץ לרחבה (20) ודחיקה של דולייה צ'לטה-צאר (27). רומן פבר צימק לזכות המארחת בדקה ה-45 אך 10 דקות לסיום צ'לטה-צאר השלים צמד וכבש את השלישי. בדקה ה-89 גייטאן שרבונייה הספיק לכבוש שער ניחומים שלא עזר למפסידה.

ריימס – ליל 1:0

אחרי שבמחזור הפתיחה סיימה ב-1:1 מול ראן, הקבוצה של כריסטוף גאלטייה רשמה ניצחון בכורה העונה. מנגד, המארחת עם נקודה אחת אחרי שני מחזורים, זאת לאחר שבמשחק הפתיחה נפרדה ממונאקו ב-2:2. ריימס, בה משחק השוער פרדראג ראיקוביץ', אקס מכבי תל אביב, כלל לא הגיעה למצבים ולא הצליחה לאיים על המסגרת אפילו פעם אחת. זה לא שליל הייתה במשחק גדול, אך היא הצליחה להשיג את ההכרעה בזכות שער נהדר של ג'ונתן במבה בדקה ה-32. שחקן הכנף בן ה-24 קיבל את הכדור באגף השמאלי, חתך לכיוון המרכז ומ-22 מטרים אלכסונית לשער שיגר כדור עוצמתי לעבר הפינה הקרובה, הכניע את השוער וכבש שער יפה וחשוב עבור קבוצתו, שזכתה בשלוש נקודות.

שחקני ליל חוגגים | FRANCOIS NASCIMBENI/AFP via Getty Images

מץ – מונאקו 1:0

אחרי שתי עונות מאכזבות, הקבוצה מהנסיכות מקווה לחזור לצמרת הליגה הצרפתית תחת ניקו קובאץ'. בשבוע שעבר היא מעדה נגד ריימס, אך היום מונאקו צברה שלוש נקודות בזכות שער של בנואה בדיאשיל בן ה-19, שבעט פנימה מהאוויר אחרי שכדור הגיע לרגליו במצב נייח. בהמשך, האדומים-לבנים נאלצו להחזיק ביתרון עם שחקן פחות בעקבות הרחקתו של יוסוף פופאנה, והיא עמדה במשימה בהצלחה. המארחת, לה זה היה משחק ראשון העונה, רשמה הפסד בכורה.

אנז'ה – בורדו 2:0

השחורים-לבנים נוצחו לראשונה העונה, על ידי החבורה של ז'אן לואי גאסה שעשתה תיקו במחזור הפתיחה. ג'וש מאג'ה ניצל בלבול של השוער בקרן כדי לדחוק מקרוב את הראשון בדקה ה-25 ותוך שתי דקות בלבד, תומה בשיץ' הכפיל אחרי שהתגבר על שני בלמים ובעט פנימה.

שחקני בורדו חוגגים | GUILLAUME SOUVANT/AFP via Getty Images

סנט אטיין – לוריין 0:2

האורחת, שעלתה השנה לליגה הבכירה, רשמה הפסד ראשון לעונה הזו מול הקבוצה המעוטרת ביותר בצרפת, שמבחינתה התחילה את העונה ברגל ימין. רומן האמומה כבש צמד והעניק לירוקים את הניצחון עם שתי בעיטות מעולות מקו ה-16, אחת בדקה ה-19 והשנייה בדקה ה-51.

תוצאה נוספת

נאנט – נים 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי