טיאגו סילבה זועם על פ.ס.ז': "טעויות שמראות שהמועדון לא מתקדם"

הברזילאי בן ה-36 נפגע מהיחס של קבוצתו בשמונה השנים האחרונות: "שכחו את כל מה שנתתי? לא מתנהלים ככה, עשו את אותו הדבר גם לאדינסון קבאני". וגם: ההגעה לצ'לסי והזיכרון הצורב ממילאן

(גודל טקסט)

בגיל 36, טיאגו סילבה יצא לדרך חדשה. אחרי שבשבוע שעבר הודה הבלם הברזילאי שחשש מסגנון הכדורגל באנגליה ובשל כך דחה בעברו הזדמנויות להגיע לממלכה, הוא עשה זאת הקיץ כשחתם ללא תמורה בצ'לסי לאחר שמונה שנים בפריז סן ז'רמן.

זה לא סוד שפ.ס.ז' בחרה שלא להמשיך את ההתקשרות עם הבלם הוותיק ומי ששימש כקפטן שלה, אבל רק כעת נודע כי לבלם בטן מלאה על האקסית. בראיון מקיף שהעניק ל"פראנס פוטבול", סיפר טיאגו סילבה על הצעד שפגע בו והוביל אותו לצ'לסי – במדיה רשם בכורה בפרמיירליג שהוא לא ירצה לזכור, כולל איבוד כדור שפשוט סידר לווסט ברומיץ' שער קל בדרך ל-0:3, כשרק בליץ במחצית השנייה הציל את צ'לסי שסחטה נקודה עם 3:3 מטורף.

תחילה התייחס טיאגו סילבה לעזיבת פריז סן ז'רמן: "זה עצבן אותי מאוד, סיטואציה שממש הרגיזה אותי. מאוד לא אהבתי את הדרך שבה השחרור שלי נעשה. גם אם היה סגר, דברים היו צריכים להיעשות אחרת. הייתי בברזיל, בבידוד, ולאונרדו (המנהל המקצועי) התקשר אליי כדי לדבר על התפרצות הקורונה ושאר נושאים. בהתחלה הוא שאל אותי אם אני מוכן להאריך את החוזה בחודשיים בלבד כדי לשחק בליגת האלופות ואמרתי לו שכן, אבל הוא לאחר מכן הבהיר לי שזה חוזה לחודשיים או בכלל לא, שבכל מקרה לא אשאר בקבוצה אחרי ליגת האלופות. לא מתנהלים ככה".

טיאגו סילבה
טיאגו סילבה | Neil Hall – Pool/Getty Images

עוד אמר סילבה על האקסית: "נתתי לפריז סן ז'רמן את המקסימום בכל שנותיי שם, מעולם לא רימיתי. כל מה שהשגתי במועדון הזה בשמונה שנים כבר לא נחשב? לשלושה משחקים אני יכול להישאר אבל לא מעבר לזה? הטעויות האלו לא נעשו רק איתי, אני חושב שגם אדינסון קבאני, שהוא מלך השערים של פ.ס.ז' לאורך ההיסטוריה, זכה ליחס כזה. לאונרדו שגה בדרך שבה הוא התנהל. אלו לא טעויות שמראות שהמועדון מתקדם בדרך נכונה".

על ההגעה לצ'לסי: "רציתי להאמין שאלוהים ימצא לי פרויקט טוב אחרי פ.ס.ז' כדי שאוכל לשחק ברמות הגבוהות ואני שמח שהוא שמע אותי כי הגעתי לצ'לסי, הקבוצה הכי טובה באנגליה. רק אחרי ליגת האלופות שוחחתי עם הסוכן שלי וזה היה כבוד עבורי לדעת שקבוצות רוצות אותי ומעריכות את מה שנתתי עבור פ.ס.ז'. היה חשש שקבוצות לא ירצו לצרף אותי בגלל הגיל, זה קשה להישאר במועדונים הגדולים אחרי שאתה עובר את גיל 34, אבל אלוהים שמע אותי".

טיאגו סילבה גם נזכר לסיום בעזיבתו את מילאן לפ.ס.ז' ב-2012: "זה עצוב לעזוב מועדון בלי להיפרד מהאוהדים. הכי גרוע היה במילאן, שם פירלו, נסטה וגאטוזו שיחקו בפעם האחרונה במדי המועדון וזכו לפרידה מכובדת מהאוהדים, אבל אני גם שיחקתי ולא ידעתי שזו ההופעה האחרונה שלי במועדון. עברתי לפריז בלי להיפרד אחרי שהשתתפתי במשחקים האולימפיים וזה עצוב לי מאוד שעכשיו זה קרה שוב. אני מקווה שעוד אחזור לשם לפרידה, אפשר אולי לארגן משחק ראווה בין פלומיננזה לפ.ס.ז', לא?".

טיאגו סילבה | Ricardo Nogueira/Eurasia Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי