Sport1 Banner

פאייט כבש והורחק ב-1:1 של מארסיי מול ליון. ראיקוביץ' הוחלף במחצית

ליון נגד מארסיי | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

הקשר העלה את התוכלים ליתרון (16), וקיבל כרטיס אדום תוך שלוש דקות בגלל תיקול חריף על דובואה. אוואר איזן מפנדל (28). אקס מכבי ת"א התלונן על כאבים בגבו ב-2:2 של ריימס מול ראן, מונאקו הפסידה לברסט

(גודל טקסט)

אחרי השישייה של פריז סן ז'רמן בשישי, המחזור השישי בליגה הצרפתית ננעל היום (ראשון) עם לא פחות משבעה משחקים. במוקד: במשחק הבית של ליון נגד מארסיי שנגמר ב-1:1. עוד קודם לכן, במשחק שפתח את היום, נים הפתיעה את מונפלייה עם 0:1 בחוץ. לאחר מכן: מונאקו רשמה הפסד מתסכל מאוד נגד ברסט, כאשר במקביל בורדו ניצחה את דיז'ון מץ גברה על לוריין וליל ניצחה את שטרסבורג. בנוסף, פרדראג ראיקוביץ' וריימס נפרדו ב-2:2 מראן.

ליון – מארסיי 1:1

שתי הקבוצות שרגילות להיות בדרך כלל בצמרת, קיוו לשוב למסלול הניצחונות לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות, אך השתיים שוב נפרדו בחלוקת נקודות שלא ממש עוזרת לאחת מכן. מארסיי עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-16 משער של דימטרי פאייט לאחר בישול של פלוריאן תובאן.

כעבור שלוש דקות בלבד מארסיי נותרה בעשרה שחקנים בעקבות עבירה חריפה של לא אחר מכובש השער פאייט שנכנס בפרעות לרגלו של לאו דובואה. ליון ניצלה זאת עם שער של חוסאר אוואר בדקה ה-28 מפנדל, אך החבורה של רודי גרסיה לא הצליחה להשלים מהפך.

ברסט – מונאקו 0:1

דווקא לאחר שהצליחה להתאושש במחזור שעבר עם ניצחון 2:3 על שטרסבורג, מונאקו פעם נוספת מעדה כשהפסידה אצל ברסט. הקבוצה של ניקו קובאץ' הגיעה למערב צרפת עם חלק קדמי איכותי המורכב מוויסאם בן יידר, גלסון מרטינס וקווין וולאנד, כשמתחתיהם שיחק ססק פברגאס הספרדי, אך אף אחד מהם לא סייע לקבוצה מהנסיכות לנצח במשחק.

למעשה, המשחק הוכרע מספר דקות בודדות לאחר שנפתח, כאשר ברסט חטפה כדור בחצי המגרש של מונאקו, יצאה קדימה מהר מאוד, ולבסוף רומן פבר, הקשר בן ה-22 שהצטרף לקבוצה בקיץ הנוכחי מאותה מונאקו, כבש לרשת של קבוצתו לשעבר.

פבר חוגג מול האקסית | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

ראן – ריימס 2:2

ראן, שנמצאת בפסגת הטבלה, נעצרה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים וכעת במאזנה 14 נקודות מתוך 18. היא נמצאת במקום הראשון, כאשר ליל שמתחתיה עם מספר נקודות זהה. ריימס, מן העבר השני, הגיעה במומנטום הפוך לחלוטין קטעה רצף של ארבעה הפסדים. הקבוצה בה משחק פרדראג ראיקוביץ', אקס מכבי תל אביב, מחזיקה בשתי נקודות בלבד ונמצאת במקום ה-19.

יוניס עבדלחמיד העלה דווקא את ריימס ליתרון בדקה ה-11 בנגיחה מקרוב, אך ראפיניה השווה בדקה ה-24. המהפך של ראן הגיע בדקה ה-37 בזכות נגיחה מצוינת של דמיאן דה סילבה לרשת אחרי כדור קרן. במחצית, ראיקוביץ' התלונן על כאבים בגבו והוחלף. שער השוויון של ריימס, שקבע את תוצאת המשחק, הגיע בדקה ה-66 כשבולאיה דיה דהר לעבר הרחבה וסיים בקלות לרשת.

ראפיניה מכניע את פרדראג ראיקוביץ' | DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images

מונפלייה – נים 1:0

אחרי 10 נקודות מ-12 אפשריות בארבעת המחזורים האחרונים, מונפלייה הופתעה בביתה, נוצחה בפעם השנייה העונה ואיבדה גובה במאבקי הצמרת. מנגד, נים הצנועה חזרה למסלול הניצחונות אחרי שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים וברחה מהתחתית, כשבמאזנה כבר שמונה נקודות. הקבוצות היו נראות בדרך הבטוחה לחלוקת נקודות, אלא שאז רנו ריפאר הצרפתי בן ה-27 הכריע את ההתמודדות (84) עם הראשון שלו העונה.

תוצאות נוספות

שטרסבורג – ליל 3:0

מץ – לוריין 1:3

בורדו – דיז'ון 0:3

עוד באותו נושא: רומן פבר, רנו ריפאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי