ליל עלתה למקום הראשון, דפאיי הצטיין ב-2:3 של ליון

שחקני ליל חוגגים | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

הקבוצה מצפון צרפת שטפה את הדשא נגד לאנס וניצחה 0:4 נהדר. אילמז, במבה, איקונה ויאזיג'י כבשו. ההולנדי להט עם שלושה בישולים ב-2:3 של קבוצתו על ליון. מונאקו סיימה ב-1:1 נגד מונפלייה

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בליגה הצרפתית יצא לדרך ביום שישי, בין היתר עם ניצחונה המרשים של פריז סן ז'רמן, ויינעל הערב (ראשון). במשחק המוקדם של היום ליון גברה 2:3 על שטרסבורג. לאחר מכן, מונאקו נפרדה ב-1:1 ממונפלייה, ניס גברה 1:3 על סנט אטיין, נאנט ניצחה את ברסט ואנז'ה ומץ סיימו ללא הכרעה. במשחק הנעילה של היום, ליל עלתה לפסגת הטבלה אחרי 0:4 נהדר על לאנס.

ליל – לאנס 0:4

תיחת העונה הנהדרת של ליל המשיכה הערב בביתה עם ניצחון מוחץ על לאנס. האורחת, שהגיעה למשחק כשהיא עצמה נמצאת בכושר לא רע, פשוט לא הצליחה לעשות דבר על כר הדשא בצפון צרפת. זה התחיל כבר בדקה ה-9 של המשחק, כאשר בוארק אילמז הטורקי נגח לרשת של ז'אן-לואיס לקה את השער הראשון במשחק.

ליל חיכתה עד המחצית השנייה כדי לכבוש פעם נוספת במשחק, אך מאז שהיא עלתה מחדרי ההלבשה שום דבר לא עצר אותה. בדקה ה-47 ג'ונתן במבה היה חופשי במרכז הרחבה והכפיל את התוצאה ללא בעיות. לאנס ספגה מכה נוספת כאשר הבלם ג'ונתן גראדיט הורחק, מה שפירק לגמרי את הקבוצה של פרנק האייסה.

שחקני ליל חוגגים | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

בדקה ה-69 הגיע תורו של ג'ונתן איקונה להצטרף לרשימת הכובשים עם בעיטה שטוחה ומדויקת לפינה, מה שהוביל לתסכול רב בשורות לאנס, שנותרה בתשעה שחקנים לאחר שקלמון מישלן הוציא עצבים וראה כרטיס אדום ישיר. בדקה ה-79 יוסוף יאזיג'י חתם את המשחק עם שער רביעי.

שטרסבורג – ליון 3:2

ממפיס דפאי שהיה בדרך לברצלונה הקיץ אמנם לא הצליח לכבוש אך היה כוכב המשחק כשהוביל את קבוצתו לניצחון ראשון מאז משחקה הראשון העונה (נערך במסגרת המחזור השני). ההולנדי בישל את כל שלושת השעריו של קבוצתו. בדקה ה-12 הגיע הבישול הראשון, טינו קוואדרה דהר עד השער ובעט כדור חלש שהצליח להכניע את השוער.

בדקה ה-25 קארל-טוקו אקמבי נכנס לעניינים ודחק מקרוב אחרי כדור רוחב מצוין של דפאי שעבר את המגן מולו בקלילות בצד ימין. בדקה ה-42 הגיע השער היפה במשחק. ההולנדי קיבל כדור עומק נהדר, עקף את השוער ואת שחקן ההגנה ורגע לפני שהחליק הספיק למסור הצידה לחלוץ שדחק לרשת והשלים צמד.

שחקני ליון חוגגים. חזרו לנצח אחרי תקופה ארוכה | Sebastien Bozon/Icon Sport via Getty Images

חאביבו דיאלו עלה מהספסל בדקה ה-37 ולאחר מכן הותיר תקווה לקבוצתו כשכבש מקרוב אחרי שגיאה של אנטוני לופס (44), ועשר דקות מבפתיחת המחצית השנייה השיגה המארחת שער נוסף. הצלה גדולה של לופס לא הספיקה, שטרסבורג הפעילה לחץ על שחקני ההגנה ובסיום המהלך מוחמד סיקמן מסר לז'אן אודס אולו שכבש. אולם, שטרסבורג לא הצליחה לעשות מעבר לכך.

ליון קפצה למקום העשירי בזכות שלוש הנקודות אך עוד מוקדם להגיד שהיא חוזרת למסלול – בהמשך מצפות לה מונאקו וליל. המארחת, מנגד, עם ניצחון בודד ושישה הפסדים – מדורגת מתחת לקו האדום.

מונאקו – מונפלייה 1:1

הקבוצה מהנסיכות התקשתה למרות שהאורחים שיחקו עם עשרה שחקנים החל מהדקה ה-19 אחרי עבירה של טיי סבנייה. בדקה ה-25 מונאקו דווקא הצליחה לכבוש, אך שער של וויסאם בן יידר נפסל בעקבות נבדל. ואז, בדקה ה-51, דווקא מונפלייה עלתה ל-0:1 משער של סטפי מבידידי בתום מתפרצת קטלנית. בן יידר השווה בדקה ה-70 בפנדל וקבע את תוצאת המשחק, ממנו המארחת יצאה מאוד מאוכזבת ולאחר שבעה מחזורים 11 נקודות במאזנה והיא ניצבת במקום השמיני. למונפלייה מספר נקודות זהה והיא נמצאת מקום אחד למעלה בטבלה.

סנט אטיין – ניס 3:1

הקבוצה של פטריק ויירה, שפתחה את העונה בצורה נפלאה ולאחר מכן דעכה מעט, חיברה ניצחון שני ברציפות ועלתה למקום החמישי. המארחת, מנגד, סופרת כבר שלושה הפסדים רצופים. כבר בדקה השמינית ניס עלתה ליתרון משער של פייר ליס מלו, ואמין גוירי קבע 0:2 בדקה ה-30 אחרי טעות ביזארית של שוער סנט אטיין, ג'סי מולין. אדל אאושיש צימק בדקה ה-57 אחרי טעות הפעם של שוער ניס, וולטר בניטס. מי שחתם את התוצאה בדקה ה-90+1 היה מיזיאן מאולידה שגלגל מקרוב לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי