ראשון בצרפת: מאבק האליפות מגיע לנקודת רתיחה

קיליאן אמבפה | Aurelien Meunier - PSG/PSG via Getty Images

פריז סן ז'רמן רוצה לצמק את הפער מליל המוליכה לנקודה אחת בלבד לאחר שהאחרונה מעדה מול מונפלייה, ניימאר המורחק לא יעמוד לרשות פוצ'טינו. מונאקו יוצאת לבורדו ורוצה להמשיך לנצח, ליון תתארח אצל נאנט מהתחתית

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בליגה הצרפתית יימשך מחר (ראשון), כאשר חבורת הצמרת תנסה לצמק את הפער מליל המוליכה לאחר שהאחרונה מעדה עם תיקו 1:1 דרמטי מול מונפלייה. במוקד, פריז סן ז'רמן ללא ניימאר תארח את סנט אטיין, מונאקו תצא לבורדו וליון תתארח אצל נאנט מהתחתית.

פ.ס.ז' – סנט אטיין (14:00)

לאחר שהשלימה את המשימה ביום שלישי והעפילה לחצי גמר ליגת האלופות על חשבון אלופת אירופה באיירן מינכן, אלופת צרפת מעוניינת לשמור על התואר המקומי ולשם מטרה זו עליה לנצח את כל המשחקים שנותרו לה עד תום העונה, אם ברצונה להשאיר לעצמה סיכוי לכך. האלופה רוצה לקטוע רצף שלילי של שלושה הפסדי בית רצופים ובכלל איבדה העונה יותר נקודות במשחקי הבית מאשר בחוץ.

מאוריסיו פוצ'טינו התבטא השבוע בקשר לעתידם של שני כוכבי הקבוצה, ניימאר וקיליאן אמבפה, והביע ביטחון בכך שיישארו בקבוצה גם בעונה הבאה. מבחינה מקצועית, הברזילאי מרצה עונש הרחקה ולא יעמוד לרשותו של המאמן הארגנטינאי, שמלבד ניימאר יחסר את לאנדרו פארדס ואידריסה גיי המורחקים גם הם. בנוסף לכך, ישנה גם את רשימת הפצועים הכוללת את מאורו איקרדי, מרקיניוס, לייבין קורזוואה וחואן ברנאט שימשיכו להיעדר מסגל הפריזאים. השוער קיילור נבאס שסובל מכאבי כתפיים לא צפוי לעמוד לרשות הקבוצה, כך דווח ב"לאקיפ". סרחיו ריקו אמור להחליפו בין הקורות.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1042824

פוצ'טינו נשאל על שילוב בין שני המפעלים: "זו שאלה טובה ונצטרך לענות עליה במשחק מחר בשיפור הביצועים שלנו. זה יהיה משחק שונה מזה נגד באיירן. למרות ההיעדרויות עלינו להיות אופטימיים. גם בינואר סבלנו מתריסר פצועים. כל השחקנים מוכנים לפתוח בהרכב.

על ליגת האלופות: "דיברנו על זה עם השחקנים. אסור לנו לחשוב יותר מדי על מה שהיה נגד באיירן. קשה לדבר על מנצ'סטר סיטי למרות שאתה רוצה לנצח בכל משחק כשאתה בפ.ס.ז' ולא חשוב מי היריבה".

כאמור, ניצחון ביתי יעלה את פ.ס.ז' למאזן של 69 נקודות, נקודה אחת פחות ממוליכת הטבלה ליל. כאשר נותרו עוד שישה משחקים לתום העונה, פוצ'טינו ושחקניו יודעים שאין מקום לטעויות. מן העבר השני, סנט אטיין תגיע לבירת צרפת מהמקום ה-13 בטבלה ותנסה לחולל סנסציה. היא אגרה תשע נקודות בחמשת משחקיה האחרונים. אגב, המפגש הקודם בין שתי הקבוצות העונה הסתיים בחלוקת נקודות לאחר תיקו 1:1.

מאוריסיו פוצ'טינו | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

בורדו – מונאקו (18:05)

ניקו קובאץ' וקבוצתו מחזיקים ברצף הניצחונות הארוך בליגה עם שלושה כאלה, כאשר במהלך רצף זה הקבוצה מהנסיכות רושמת מאזן שערים אדיר של 10 שערי זכות מול אפס שערי חובה. בזכות כך, מונאקו חזרה לתמונת האליפות כאשר נכון לעכשיו היא מדורגת במקום השלישי בטבלה עם 65 נקודות, בעוד ניצחון שלה על חבורתו של ז'אן לואיס גאסט יקרב אותה מרחק שתי נקודות בלבד מהמקום הראשון בו אוחזת ליל. מבחינה מקצועית, המאמן הקרואטי ימשיך להסתמך על חוד ההתקפה הקטלני שלו עם וויסאם בן ידר וקווין פולאנד הנהדרים. לעומת זאת, ססק פברגאס פצוע ולא ייכלל בסגל למשחק.

נאנט – ליון (22:00)

במשחק המאוחר של היום, רודי גארסיה ושחקניו יתמודדו מול הקבוצה מהמקום הלפני האחרון, כאשר הם מבינים שרק ניצחון בא בחשבון אם ברצונם להמשיך להיאבק על תואר האליפות. כרגע ליון מדורגת רביעית בטבלה עם 64 נקודות והיא יודעת שניצחון יצמיד אותה לדבוקת הצמרת. ממפיס דפאי ימשיך להוביל את החלק הקדמי של האורחת ויקווה להגיע למספר דו ספרתי של בישולים העונה בליגה, כאשר במאזנו יש תשעה כאלה בנוסף ל-16 שערים אותם כבש. נאנט תרצה לא להפסיד ולצבור נקודות יקרות עבורה במאבקי ההישרדות.

ממפיס דפאי | Romain Biard/Icon Sport via Getty Images

משחקים נוספים: ברסט – לאנס (16:00), דיז'ון – ניס (16:00), נים – שטרסבורג (16:00), ריימס – מץ (16:00).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי