גול של אליפות? איקרדי כבש שניות לסיום, 2:3 לפ.ס.ז' על סנט אטיין

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | FRANCK FIFE / Contributor

הקבוצה של פוצ'טינו צימקה את הפער מהמוליכה ליל לנקודה בלבד אחרי אחד המשחקים הגדולים שנראו העונה בצרפת. החלוץ המחליף כבש בדקה ה-95, כשהיריבה השוותה שלוש דקות קודם וביטלה צמד של אמבפה. מונאקו וליון ניצחו

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בצרפת נמשך הערב (ראשון) עם לא פחות משבעה משחקים והצמרת רותחת. האלופה פריז סן ז'רמן השיגה ניצחון 2:3 מטורף על סנט אטיין וצימקה את הפער מהמוליכה ליל לנקודה בלבד. מונאקו וליון נשארו חזק במאבק האליפות עם ניצחונות חוץ: הקבוצה מהנסיכות ניצחה 0:3 בבורדו, בעוד חניכיו של רודי גרסיה יצאו מנאנט עם 1:2. בנוסף, נועלת הטבלה דיז'ון השיגה ניצחון נדיר כאשר גברה 0:2 על ניס, ריימס סיימה ב-0:0 נגד מץ.

פריז סן ז'רמן – סנט אטיין 2:3

חמישה ימים אחרי שהעפילה לחצי גמר ליגת האלופות כשהדיחה את באיירן מינכן, הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו הייתה בדרך הבטוחה להסתבך במאבק האליפות, עם משחק ביתי רביעי ברציפות ללא ניצחון ואז הגיע השער של מאורו איקרדי עמוק בתוספת הזמן (90+5), שלוש דקות אחרי שפ.ס.ז' ספגה שער שוויון טראגי בגלל טעות איומה של סרחיו ריקו. החלוץ האיטלקי שעלה מהספסל נגח לרשת שער שאומרים עליו "שער של אליפות".

ללא ניימאר המושעה, וכשהמאמן נתן מנוחה לחלק מכוכביו, האלופה התקשתה נגד היריבה ממרכז הטבלה. אמבפה איים ראשון (19) ופבלו סראביה בעט כדור חופשי לקורה, אך לא מעבר לכך. בדקה ה-67 הארגנטינאי הכניס את אנחל די מריה, מרקו וראטי ואיקרדי, אבל השער הגיע דווקא בצד השני.

מאורו איקרדי, קיליאן אמבפה
מאורו איקרדי, קיליאן אמבפה | Matthieu Mirville / Contributor

בדקה ה-78 הגנת פ.ס.ז' נרדמה ודניס בואנגה כבש אחרי הרמה מצוינת של מיגל טראוקו. ואז החל האקשן האמיתי. היתרון החזיק מעמד בדיוק דקה אחת. אמבפה, שהיה חלש עד אותו הרגע, קיבל כדור ארוך מאנדר הררה, עצר באומנות ובעט מיד לרשת – 1:2. ארבע דקות לסיום הצרפתי השלים צמד עם שערו ה-35 העונה כשקיבל כדור עומק מווראטי, הוכשל ברחבה על ידי השוער וכבש את הפנדל, 1:2 לפ.ס.ז'. גמור? ממש לא!

בתוספת הזמן (90+2) פ.ס.ז' נכנסה להלם. השוער סרחיו ריקו שפתח במקומו של קיילור נבאס הפצוע, השמיט כדור שאסור לו להשמיט ורומן האמומה אמר תודה ודחק לרשת. 2:2. ואז הגיע איקרדי. שניות לסיום החלוץ ניצל בישול של די מריה כדי לכבוש שער ראשון מזה חודש מה שנתן את האות להתפרצות שמחה כאילו במועדון הניפו את הגביע עם האזניים הגדולות.

מאורו איקרדי, קיליאן אמבפה
מאורו איקרדי, קיליאן אמבפה | Matthieu Mirville / Contributor

במחזור הבא, ביום שבת, תתארח פ.ס.ז' אצל מץ בתקווה לנצח הפעם ללא דפיקות לב ולהתכונן כראוי למשחק הראשון נגד מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות. כשנותרו 15 נקודות בקופה, אלופת צרפת יכולה לסיים את העונה עם דאבל היסטורי, ובאותה הנשימה לצאת בידיים ריקות.

בורדו – מונאקו 3:0

חניכיו של ניקו קובאץ' הוכיחו שהם עדיין לא הרימו ידיים במאבק האליפות. קווין פולנד (29), ג'לסון מרטינס (48) וסטבן יובטיץ' (90) העניקו לאורחת ניצחון ליגה רביעי ברציפות, כשבכולם הם גם שמרו על שער נקי. הקבוצה מהנסיכות מרוחקת שתי נקודות מליל המוליכה, נקודה אחת מפ.ס.ז', וכעת נותרו לה עוד חמישה מחזורים כדי לנסות ולהחזיר את התואר בו זכתה בפעם האחרונה ב-2017. בורדו נותרה בעשרה שחקנים לאחר שטום לאקו ספג כרטיס אדום בדקה ה-79, והיא תסיים את המחזור במקום ה-16. היא ממשיכה בעונה הרעה שלה, וסופרת עשרה הפסדים ב-12 המשחקים האחרונים.

מונאקו. נשארה במאבק האליפות | THIBAUD MORITZ/MORITZ/AFP via Getty Images

נאנט – ליון 2:1

לאחר שלוש תוצאות תיקו רצופות במשחקי החוץ, קבוצתו של רודי גרסיה גברה על הצהובים מהתחתית. כוכבה של ליון, ממפיס דפאי, כבש צמד כבר במחצית הראשונה, עם שער מוקדם בדקה החמישית ועם פנדל בדקה ה-37. ניקולא פאלואה צימק בדקה ה-60, אך קבוצתו לא הצליחה למצוא את השוויון. ליון אמנם נמצאת במקום הרביעי, אך היא רחוקה שלוש נקודות בלבד מליל המוליכה. לעומתה, נאנט נמצאת בצרות, וכשנותרו עוד חמישה מחזורים, היא מדורגת במקום ה-19 שמוביל לליגת המשנה.

ממפיס דפאי. צמד וניצחון | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

דיז'ון – ניס 0:2

אחרי שישה משחקים ללא הפסד בליגה, ניס ממרכז הטבלה בצרפת הגיעה הערב לביתה של דיז'ון, שכנראה תרד בקרוב לליגה השנייה, אך השיגה ניצחון ראשון עבורה בשנת 2021 וקטעה רצף איום של 16 משחקים. אחרי מחצית מאופסת באצטדיון "גסטון ז'ראר", המגן פואד שאפיק מצא את הרשת וולטר בניטס בדקה ה-50. בדקה ה-76 יאסין בנזיה הכפיל את היתרון עבור הקבוצה מהמקום האחרון וחתם את הניצחון.

שחקני דיז'ון חוגגים. ניצחון ראשון ב-2021 | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

ריימס – מץ 0:0

פרדראג ראיקוביץ' שמר הערב על רשת נקייה בפעם העשירית העונה בליגה הצרפתית, אך כמו במחזור שעבר נגד ניס, חוליית ההתקפה של הקבוצה לא עמדה במשימתה ולא מצאה את הרשת של מץ, כאשר שתי נקודות בלבד הפרידו בין הקבוצות במרכז הטבלה. לזכותו של השוער הסרבי נרשמו שתי הצלות במשחק, אך לצערו זה הספיק רק לנקודה.

ראיקוביץ'. שוב שמר על רשת נקייה | Hugo Pfeiffer/Icon Sport via Getty Images

תוצאות נוספות

ברסט – לאנס 1:1
נים – שטרסבורג 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי