אמבפה שלח מסר לאוהדים לאחר ההעפלה לגמר, ניימאר ייעדר?

פ.ס.ז' השתוותה למארסי כשהעפילה לגמר הגביע הצרפתי בפעם ה-19 וזה היה קשה מאוד אחרי דרמה ענקית בפנדלים. הכוכב שכבש צמד ורשם הישג נהדר, הבהיר: "האליפות ממש לא אבודה". הברזילאי ספג צהוב שיעלה לו ביוקר?

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן נושמת לרווחה. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו, שכבר הודחה מחצי גמר ליגת האלופות ובעלת סיכוי נמוך מאוד לזכות בליגה, מצאה נחמה בגביע כאשר העפילה לגמר אתמול (רביעי) אחרי ניצחון דרמטי על מונפלייה בפנדלים (2:2 במשחק עצמו). בזכות הניצחון השוותה פ.ס.ז' את שיאה של מארסיי כשהעפילה לגמר בפעם ה-19 בתולדותיה. שיא אחד שכן שייך לה – זה יהיה הגמר השביעי ברציפות שלה, יותר מכל אחת אחרת.

קיליאן אמבפה שהיה כל כך חסר במשחקים האחרונים, חזר מהפציעה כמו גדול וכבש צמד אך פ.ס.ז' השמיטה פעמיים את היתרון. בכל מקרה, הוא הגיע ל-16 שערים במדי האלופה בטורניר ובכך השתווה לזלאטן איברהימוביץ' ואדינסון קבאני. בכך, אמבפה השווה את שיאו האישי מלפני שנתיים אז הבקיע 39 שערים ב-43 משחקים (העונה יש לו הופעה אחת יותר) והוא יקווה לשפר זאת.

"לפחות במפעל הזה, פ.ס.ז' כן מגנה על התואר בינתיים", נכתב בשער "לאקיפ". "לא הכל אבוד. פ.ס.ז' העפילה לגמר בשיניים ותקווה שיום רביעי יהיה חגיגי עבורה (התאריך של הגמר כשהיריבה צפויה להיות מונאקו). בצרפת תהו: "מה היה קורה אם אמבפה היה כשיר נגד מנצ'סטר סיטי? הוא כבש צמד מפואר והיה נהדר". "פ.ס.ז' הייתה צריכה את הריח של הגביע כדי להחזיר את המומנטום שהיה כה חסר. זה היה המשחק הכי טוב שלה בזירה המקומית מזה זמן רב, פוצ'טינו קיבל במשחק הזה כל מה שמאמן חולם עליו", נכתב ב"לה פריזיאן".

גיבור המשחק לא בעט בדו קרב הפנדלים שכן הוא הוחלף בדקה ה-82 במויזה קן. "זה מלחיץ ממש, יותר כשאתה לא משתתף בבעיטות. אתה תלוי באחרים וזו תחושה אחרת ולא טובה, אבל אני מרוצה מאוד מחבריי לקבוצה שבעטו היטב והיו בטוחים בעצמם. אני מרגיש טוב, הייתי מעט עייף היינו יכולים להכריע את המשחק עוד הרבה לפניכן אבל זה לא חשוב כרגע", אמר אמבפה. ואכן, כל ששת הבועטים עשו את עבודתם – החל מניימאר שעלה מהספסל ובעט את הפנדל החמישי וכך גם אנחל די מריה, יוליאן דראקסלר, לאנדרו פארדס, מרקיניוס וקן.

"נותרו לנו שני תארים העונה הזו. שום דבר לא גמור. עדיין לא איבדנו את האליפות", הבטיח הכוכב לאחר המשחק. "הגמר יהיה רגע נכון, הזדמנות להשיג עוד תואר אחרי אבדן ליגת האלופות. הגביע חשוב מאוד לאוהדים שלנו ולמועדון. נעשה הכל כדי לזכות בתואר הזה". לגבי הליגה, ריימס וברסט הן היריבות שימתינו לפ.ס.ז' בשני המחזורים האחרונים.

פוצ'טינו אמר כי הוא "שמח מאוד וגאה" ולא היה יכול למחוק את החיוך בעמדת הראיונות. "אני מרוצה מהמאמץ וההשקעה של השחקנים. כך צריך לשחק – פשוט, קולקטיבי, להילחם. ברור שהיה עדיף להימנע מהפנדלים אבל זה כבר לא חשוב, לעתים אתה לא מנצל הזדמנויות ולא משיג את מה שמגיע לך. הגביע זה אתגר גדול עבורנו ואנחנו מחכים בהחלט לרביעי הבא. ביום ראשון כאב לנו מאוד אחרי התיקו בליגה אבל עכשיו אנחנו שמחים".

על המשחק עצמו ועל אמבפה: "ספגנו פעמיים וזה יותר מדי כי מונפלייה איימה שלוש פעמים על השער, זה מלחיץ. אבל נעבוד על כך בעתיד. אמבפה? הוא שחקן מיוחד, הוא שוב היה מדהים. הוא עשה אותי שמח מאוד יחד עם חבריו לקבוצה".

לאנדרו פארדס: "זה היה משחק קשה נגד יריבה חזקה. ידענו לקראת מה אנחנו באים והתמודדנו היטב. יכולנו לכבוש יותר שערים אבל הכי חשוב שהעפלנו לגמר. ברור שיש לנו מה לשפר. נעשה כמיטב יכולתנו כדי לסיים את העונה הזו בצורה הכי טובה שאפשר".

מאוריסיו פוצ'טינו, שחקני פריז סן ז'רמן | Pascal GUYOT / AFP) (Photo by PASCAL GUYOT/AFP via Getty Images

מה שכן, פ.ס.ז' דואגת. ניימאר ספג בדקה ה-90 כרטיס צהוב לאחר עבירה מטופשת. ניימאר ממתין כעת להחלטות הבירוקרטיות של ההתאחדות הצרפתית. ישנה אפשרות שהוא ייעדר מהסופר קאפ הצרפתי אם וכאשר. לפי "RMC Sports" יש פרצה בתקנה. באינסטגרם שלו העלה הברזילאי סטורי כועס: "אני משחק רק חמש דקות, עושה עבירה וכבר מקבל צהוב מבלי שהשופט חשב ולו לרגע. אני חושב שזה עניין אישי. תודה על הניסיון להוציא אותי מהגמר". ועדת התחרויות של הליגה תצטרך להחליט על כך. מי שייעדר הוא פרנסל קימפמבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי