נקודת רתיחה: ליל תזכה באליפות ותסיים את שלטון פ.ס.ז'?

ראשון: האלופה תארח את ריימס וראיקוביץ', ויודעת כי מעידה שלה בתוספת ניצחון של המוליכה על סנט אטיין תגרום לה להיפרד מהתואר באופן רשמי. פוצ'טינו: "תארים נלקחים ונאבדים במשחקים האלה", ניימאר ואמבפה יפתחו

(גודל טקסט)

האם תהיה לנו אלופה חדשה בליגה הצרפתית? ייתכן כי בקרוב מאוד התשובה לכך תהיה חיובית. מחר (ראשון) ייערך המחזור ה-37 בשלמותו באותה השעה, כאשר מירב תשומת הלב תופנה לשני מוקדים: הראשון בליל, שם הקבוצה מהמקום הראשון בטבלה תארח את סנט אטיין. השני בפריז, כאשר ריימס תגיע לבירה ותתמודד מול פ.ס.ז' המקומית, שתרצה לנצח ולהשאיר לעצמה סיכוי לזכות בתואר.

ליל – סנט אטיין (22:00)

המארחת קרובה לאליפות ראשונה מזה 10 שנים, ותוכל להשלים את המשימה אם תשכיל לנצח מחר את הירוקים-לבנים במשחקה האחרון העונה בסטאד פייר מורואה, ושבמקביל פ.ס.ז' לא תנצח את ריימס בפארק דה פראנס. כלומר, איבוד נקודות פריזאי בתוספת ניצחון של ליל יקבע סופית כי לאחר שלוש עונות תהיה לליגה הצרפתית אלופה חדשה.

נכון לעכשיו, ליל סופרת כבר שלושה ניצחונות ליגה רצופים, אך לפני כן היא סחבה על גבה רצף זהה של משחקי בית בהם היא לא הצליחה להשיג שלוש נקודות. כעת, מול קבוצת אמצע הטבלה הצנועה של קלוד פואל, היא תוכל לייצר רצף ניצחונות ביתיים שיציב אותה במרחק נגיעה מתואר האליפות הנכסף, ואולי אפילו איתו כבר מחר בערב.

בוראק יילמאז | Aurelien Meunier/Getty Images

מאמן המארחת, כריסטוף גלטייר, ימשיך להסתמך על בוראק יילמאז וג'ונתן דייויד בהתקפה, שכבשו יחדיו 27 שערי ליגה העונה (15 לטורקי, 12 לאמריקאי). יחד איתם, צפוי לעלות בהרכב גם ג'ונתן במבה שרושם עונה נהדרת עם 11 בישולים משלו, כאשר בהגנה ז'וזה פונטה אמור להמשיך לקבל את הקרדיט ממאמנו ולהוביל את ההגנה הטובה בליגה, שספגה עד כה 22 שערים בלבד ב-36 משחקים.

פריז סן ז'רמן – ריימס (22:00)

לאחר שהודחה מחצי גמר ליגת האלופות וגם בליגה נדמה כי היא כבר לא תזכה בתואר, פ.ס.ז' רשמה השבוע חצי נחמה כשהעפילה לגמר הגביע הצרפתי בזכות ניצחון דרמטי בפנדלים על מונפלייה. למרות זאת, מאוריסיו פוצ'טינו ושחקניו לא יוותרו כל כך מהר על האליפות, כאשר גם הם יודעים כי כל תוצאה אחרת פרט לניצחון ביתי מחר ישים חותמת סופית על אובדן התואר לאחר שלוש זכיות רצופות.

כאמור, אם במועדון עוד היו תקוות על זכייה באליפות, הגיע התיקו המאכזב במחזור האחרון מול ראן שהותיר את האלופה במרחק שלוש נקודות מליל כשנותרו שש נקודות בלבד בקופה. פ.ס.ז' צפויה לעלות מחר בהרכב חזק, הכולל את ניימאר ואמבפה בהתקפה בנוסף לאנחל די מריה ומאורו איקארדי שישחקו לצידם.

קיליאן אמבפה, אידריסה גיי, מיצ'ל בקר | PASCAL GUYOT/AFP via Getty Images

לקראת ההתמודדות, פוצ'טינו התייחס לסיטואציה בו קבוצתו נמצאת: "השחקנים יודעים מה המשמעות של המשחקים הקרובים עבור גורל העונה כולה. אלה משחקים מיוחדים בעלי חשיבות מכרעת, כי תארים נלקחים ונאבדים בדיוק בזמנים האלה". לגבי הפצועים, אמר המאמן הארגנטינאי: "ברנאט, קורזוואה ו-וראטי עדיין לא כשירים, אך מלבדם כולם במצב מצוין ויכולים לשחק מחר".

מן העבר השני, ריימס טרם הבטיחה את הישארותה בליגה באופן סופי. פרדראג ראיקוביץ' וחבריו מדורגים במקום ה-14 עם 42 נקודות, חמש בלבד מעל נאנט שנמצאת מתחת לקו האדום. נקודה אחת בצמד המשחקים שנותרו להם כנראה תספיק להישרדות, אך תיקו מחר בפארק דה פראנס ייחשב לסנסציה גדולה.

פרדראג ראיקוביץ' | Catherine Steenkeste/Getty Images

נים – ליון (22:00)

לאחר שאיבדה סיכוי ממשי לזכות באליפות, המטרה הבאה של ליון הפכה להיות הבטחת המקום בליגת האלופות בעונה הבאה. קבוצתו של רודי גארסיה ממוקמת כעת במקום הרביעי עם 73 נקודות, נקודה מאחורי מונאקו השלישית שתתמודד מול ראן. היא תנסה לנצח מחר את המארחת מהמקום ה-19, שיודעת כי הפסד עלול להוריד אותה ליגה כבר בתום המחזור הנוכחי, זאת במידה שלוריין ושטרסבורג יוציאו נקודות מהמשחקים שלהן (נגד מץ וניס בהתאמה).

לוקאס פאקטה | Marcio Machado/Eurasia Sport Images/Getty Images

משחקים נוספים

בורדו – לאנס, דיז'ון – נאנט, לוריין – מץ, מארסיי – אנז'ר, מונאקו – ראן, מונפלייה – ברסט, ניס – שטרסבורג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי