שריקות הבוז לחכימי סוקרו בעולם: "יחס עוין מהקהל הישראלי"

אשרף חכימי בבלומפילד | EMMANUEL DUNAND/AFP via Getty Images

באירופה שיבחו את מגן פריז סן ז'רמן על התמודדותו ויכולתו בסופר קאפ בבלומפילד: "היה השחקן הטוב ביותר על המגרש למרות שהישראלים לא שכחו לו ציוץ פרו פלסטיני". פוצ'טינו הודה: "שוחחנו על כך, הוא הגיב היטב"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

ספק רב אם לפני חצי שנה, כשהוכרז שהסופר-קאפ הצרפתי ייערך בקיץ 2021 בישראל, מישהו חשב שכך ייראה האירוע. פ.ס.ז' איבדה את האליפות בסך הכל בפעם השנייה בעידן הקטארי, הגיע ארצה בסגל חסר – ובין השחקנים הנוצצים שכן נחתו, היה אשרף חכימי, מגן נבחרת מרוקו שנרכש מאינטר וספג בוז צורם מאוהדים רבים שישבו ביציעי בלומפילד, זאת בעקבוץ ציוץ פרו פלסטיני במהלך מבצע "שומר החומות".

כבר אתמול, במהלך המשחק ובסיומו, זכה חכימי לתמיכה מקבוצתו וגם ממספר כדורגלנים בהווה ובעבר, ובסיום המשחק התייחס לנושא גם מאמנו, מאוריסיו פוצ'טינו שאיבד תואר נוסף בקצת יותר מחצי שנה שהוא בתפקיד בעיר האורות: "שוחחנו על שריקות הבוז ואמרתי לו שעליו להישאר מרוכז וממוקד. הוא עשה זאת והציג יכולת טובה מאוד, הופעה טובה שלו. זה היה רק המשחק הרשמי הראשון שלו וכמובן שיש לו מה להוכיח, הוא וכל הקבוצה צריכים להשתפר, אבל אני חושב שהוא היה טוב גם בדרך בה הוא הגיב לאירוע".

אגב, ב"רדיו מונטה קרלו" הסכימו עם פוצ'טינו וכתבו על המגן אחרי ההפסד 1:0 לליל: "הוא היה השחקן הטוב ביותר בקבוצה וזאת למרות שריקות הבוז של הקהל הישראלי לאורך 90 הדקות. הוא היווה סכנה לליל ובהחלט הציג יכולת משכנעת".גם ב"לאקיפ" שיבחו את חכימי על התמודדותו עם שריקות הבוז בכך שהיה השחקן המצטיין של מחזיקת הגביע הצרפתי.

האירוע סוקר ברחבי העולם וב"ESPN ברזיל: נכתב, למשל: "29,000 צופים שרקו בוז לחכימי בזמן המשחק. זו מדינה שאין יחסים לה יחסים דיפלומטים טובים עם מדינות ערביות-מוסלמיות וניתן היה להרגיש את זה ביחס העוין לחכימי". ב"אס" הספרדי אף סיפרו על התלהבות הקהל כאשר חכימי איבד כדור בדקה ה-10 וכתבו: "הישראלים לא שכחו לחכימי ציוץ מלפני מספר חודשים, אבל הוא עדיין היה מהטובים על המגרש, אם לא הטוב ביותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי