אוהדי סנט אטיין גרמו להפסקת משחק הגביע, מארסיי הביסה, ראן הודחה

play
אוהדי סנט אטיין | GettyImages, John Berry
מיליק כבש בחצי מספרת, מארסיי בשמינית הגמר אחרי 0:3 חלק 01:44

האולטראס זרקו רימוני עשן בפתיחה מול ז'ורה סוד, המשחק חודש אחרי כ-20 דקות והסתיים ב-1:4. מארסיי בשמינית הגמר אחרי 0:3 על שוביני, ראן הפסידה בפנדלים לנאנסי

(גודל טקסט)

הכאוס ביציעים בצרפת נמשך גם ב-2022, כאשר משחק הגביע הערב (ראשון) בין ז'ורה סוד מהליגה הרביעית לסנט אטיין הופסק אחרי דקה בגלל רימוני עשן שהושלכו מיציע הקבוצה האורחת באצטדיון בלוהאן. השופט המתין תחילה, אבל אחרי שלוש דקות הורה ל-22 השחקנים לרדת לחדרי ההלבשה והמשחק חודש רק אחרי כ-20 דקות, כשבסיום סנט אטיין ניצחה 1:4.

שלב 32 האחרונות בגביע סיפק הפתעה אחת גדולה, כאשר ראן הפסידה בפנדלים לנאנסי שנועלת את טבלת הליגה השנייה. עוד אחת מליג 1 שהודחה היא קלרמון, בהפסד 2:0 אצל באסטיה מליגת המשנה. מונאקו ניצחה 1:3 את קביאי אחרי פיטוריו של ניקו קובאץ' ואת הערב חתמה מארסיי עם 0:3 על שוביני מהליגה החמישית.

שוביני – מארסיי 3:0

אליפות לא תהיה לתכולים, אז הם חולמים על גביע ראשון מאז 1989 ולא הקלו ראש גם ביריבה מהליגה החמישית. חורחה סמפאולי הציב הרכב חזק, כולל דימיטרי פאייה וארקדיוש מיליק שסיפק בדקה ה-29 שער יפהפה בחצי מספרת אחרי הרמה של לואן פרס. ז'רסון בישל נהדר לג'נגיז אונדר את השני בדקה ה-41 והכין גם למחליף אמין האריט בדקה ה-80. מארסיי בשמינית הגמר.

ארקדיוש מיליק שחקן מארסיי
יופי של שער. ארקדיוש מיליק | אימג'בנק GettyImages, John Berry

קביאי רואן – מונאקו 3:1

ניקו קובאץ' פוטר לפנות בוקר אחרי סכסוך עם ראשי המועדון ולאכזבת שחקניו, ועד שימונה מאמן חדש (ככל הנראה פיליפ קלמון מקלאב ברוז') הם הסתדרו מול היריבה מהליגה השנייה שנפרדת ממאמנה ברונו אירלה (שחקן מונאקו לשעבר) שעולה לאמן את טרואה מהליגה הבכירה. למרות מכת קורונה וחיסורים רבים, וויסאם בן ידר (33 בפנדל) וקווין פולנד (37 ו-58) עשו את ההבדל. קאלידו סידיבה רק צימק (43).

וויסאם בן ידר שחקן מונאקו
וויסאם בן ידר | רויטרס

ברסט – בורדו 0:3

המפגש על טהרת הליג 1 היה צפוי להיות חד-צדדי, לאור מכת הקורונה אצל בורדו שכוללת 21 שחקנים מושבתים. רק שמונה מהקבוצה הבוגרת עמדו לרשות ולדימיר פטקוביץ', שהשלים סגל של 20 בעזרת קבוצת המילואים והפסיד בגלל שני פנדלים, אותם כבשו סטיב מונייה (36) ורומן פאבר (81). ז'רמי לה דוארון המחליף חתם בתוספת הזמן.

שחקני ברסט חוגגים
שחקני ברסט חוגגים | רויטרס

נאנסי – ראן 3:4 בפנדלים (1:1 ב-90 דקות)

נועלת טבלת הליגה השנייה הפתיעה עם הדחת המדורגת רביעית בליגה הראשונה. ז'רמי דוקו הבלגי העניק לראן יתרון בדקה ה-58, אבל מיקאל בירון המחליף השווה בדקה ה-78 וכפה דו קרב מהנקודה הלבנה, בו היה 3:3 אחרי חמש בעיטות. לואיק באדה החמיץ את הבעיטה השישית של ראן ושאקיל דלוס הכריע עבור המארחת.

משחקים נוספים

מונפלייה – שטרסבורג 0:1

ז'ורה סוד (ליגה 4) – סנט אטיין 4:1

באסטיה (ליגה 2) – קלרמון 0:2

נאנט – ויטר (ליגה 4) 0:2

תאון (ליגה 5) – ריימס 1:0

קאן (ליגה 5) – טולוז (ליגה 2) 1:0

לינה מולרי (ליגה 5) – אמיין (ליגה 2) 4:3 בפנדלים (3:3 ב-90 דקות)

ברז'ראק (ליגה 4) – קרטיי (ליגה 3) 4:5 בפנדלים (0:0 ב-90 דקות)

ורסאיי (ליגה 4) – לה רוש (ליגה 5) 0:4