פריז סן ז'רמן הבטיחה מעשית אליפות מספר 10 עם 0:3 על אנז'ה

play
בשבת זה יהיה רשמי. סרחיו ראמוס עם קיליאן אמבפה ואשרף חכימי | רויטרס
סימונס הצעיר החמיץ פנדל, פ.ס.ז' הודחה מהגביע ע"י ניס 01:31

אמבפה, ראמוס ומרקיניוס כבשו והפער ממארסיי נשמר על 15 נקודות, כשבקופה נותרו רק 15. ההכתרה הרשמית במוצאי שבת

(גודל טקסט)

חמישה מחזורים לתום עונת 2021/22, פריז סן ז'רמן הבטיחה מעשית הערב (רביעי) את האליפות ה-10 בתולדותיה והשמינית בעידן הקטארי. אחרי שאיבדה את התואר לליל בעונה שעברה, פ.ס.ז' טיילה העונה לעבר הצלחת ו-0:3 אצל אנז'ה השאיר אותה ביתרון 15 נקודות על פני מארסיי (2:3 על נאנט), כאשר בקופה נותרו 15 נקודות וגם הפרש השערים נוטה משמעותית לטובת הפריזאים (45 לעומת 22). שטרסבורג עלתה למקום הרביעי עם 1:2 על ראן, מונאקו מיד אחריה בזכות 0:1 בדרבי מול ניס.

סרחיו ראמוס, קיליאן אמבפה, אשרף חכימי שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
בשבת זה יהיה רשמי. סרחיו ראמוס עם קיליאן אמבפה ואשרף חכימי | רויטרס

אנז'ה – פריז סן ז'רמן 3:0

אחרי הכישלון בליגת האלופות ואיבוד הגביע, פריז סן ז'רמן לפחות יכולה להתנחם בהשבת תואר האליפות לבירת צרפת והיא תשתוה במאזן ההיסטורי לשיאניות סנט אטיין ומארסיי – לשלושתן 10 אליפויות. מאוריסיו פוצ'טינו חסר לא פחות מתשעה שחקנים, כולל ליאונל מסי ומרקו וראטי הפצועים וניימאר המוצהב, אבל זו בכל המקרה העונה והקבוצה של קיליאן אמבפה. מלך שערי הליגה חגג את ה-22 שלו עם ביצוע מלוטש אחרי הכנה של אשרף חכימי בדקה ה-28 וסרחיו ראמוס, שנכנס להרכב בעקבות היעדרותו של פרסנל קימפמבה, נגח את השני שלו העונה לאחר הרמה של אנחל די מריה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. די מריה בישל בקרן גם לבלם הנוסף מרקיניוס (77) ואיכשהו בתוספת הזמן גם נשלף אדום למחליף הצעיר אדואר מישו. ההכתרה הרשמית תהיה במשחק הבית מול לאנס במוצאי שבת.

מרקיניוס שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער
חגג שער עם בשורה. מרקיניוס | רויטרס

מארסיי – נאנט 2:3

ההפסד בקלאסיקו קטע למארסיי רצף של שמונה ניצחונות, אבל דימיטרי פאייה דאג לשמח את הקהל בסטאד ולודרום על חשבון קבוצת נעוריו וקירב את התכולים לחזרה לליגת האלופות. אנדריי ז'ירוטו הברזילאי העניק לנאנט יתרון ראשון (29), פאייה הגיב בפנדל (39), מרכוס קוקו מיד החזיר את היתרון (41) והקפטן השווה בפנדל נוסף (55). אמין האריט השלים את המהפך בדקה ה-75 והאורחת לא הצליחה לספק שוויון משלה, כשבתוספת הזמן איבדה את קוקו שהורחק בצהוב שני.

דימיטרי פאייה שחקן מארסיי בועט פנדל מול נאנט
לא התחשב בקבוצת נעוריו. דימיטרי פאייה | אימג'בנק GettyImages, CHRISTOPHE SIMON

מונאקו – ניס 0:1

הדרבי של הריביירה הוביל למהפך בטבלה וכעת מונאקו קרובה יותר למקום השלישי ולכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, כשהיא סופרת ניצחון חמישי ברציפות. ניס לא ניצחה בסטאד לואי השני מאז ספטמבר 2014 והשיגה רק שתי נקודות בחמשת משחקי החוץ שלה, כשגם הפעם חסרה את הקפטן המורחק דאנטה ונכנעה בדקה ה-45 לשער של אלכסנדר גולובין הרוסי, ששבר בצורת של יותר מחצי שנה. קווין פולנד נעצר אצל וולטר בניטס וחברו וויסאם בן ידר פגש את הקורה בדקה ה-72, כשמנגד אנדי דלור וקפרן תוראם פספסו הזדמנויות להשוות.

שחקני מונאקו חוגגים עם אלכסנדר גולובין
רצף הניצחונות נמשך. שחקני מונאקו חוגגים | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE

בורדו – סנט אטיין 2:2

דרמה גדולה בין שתי אימפריות העבר, כשהמארחת שמטה יתרון 0:2 וראתה שער של ג'ימי בריאן המחליף נפסל בסיוע ה-VAR שניות לאחר שנכנס בדקה ה-89. סקו מארה (16) וז'אן אונאנה (23) העניקו לבורדו יתרון מהיר, אבל דניס בואנגה השווה (33) ובישל בדקה ה-65 לארנו נורדן שנהנה מטעות קשה (נוספת) של שוער המשנה גאטן פוסן. בורדו, שנמצאת בליג 1 30 עונות רצופות, נותרה במקום ה-19 שמוביל לירידה אוטומטית ואילו סנט אטיין במקום ה-18 שמוביל למבחנים.

משחקים נוספים

שטרסבורג – ראן 1:2
לשטרסבורג: חביב דיאלו (4), לודוביק אז'ורק (77). לראן: מרטן טרייה (54)

ברסט – ליון 1:2
לברסט: סטיב מונייה (27 בפנדל), אירבן קרדונה (74). לליון: מוסא דמבלה (72)

לאנס – מונפלייה 0:2
ללאנס: דויד קוסטה (37), איגנסיוס גנאגו (75)

ריימס – ליל 1:2
לריימס: מרשל מונטסי (32), יוניס עבדלחמיד (90+2). לליל: רנאטו סאנצ'ס (57)

לוריין – מץ 0:1
ללוריין: דנגו אואטרה (90+5)

טרואה – קלרמון 1:0
לקלרמון: מוחמד באיו (88)

מארסיי נותרה הנציגה היחידה של הליגה הצרפתית באירופה, כאשר תפגוש את פיינורד ההולנדית בחצי גמר הקונפרנס ליג. המנצחת בין הקבוצה הצרפתית לבין אופיר מרציאנו וחבריו תפגוש בגמר את המנצחת בחצי הגמר המקביל, בו נפגשות לסטר ורומא.