מונאקו פספסה את המקום השני בצרפת בתום דרמה גדולה, הצגה לאמבפה

הקבוצה מהנסיכות ספגה בדקה ה-96 בדרך ל-2:2 דרמטי עם לאנס, ואיבדה את המקום השני למארסיי שהביסה את שטרסבורג. שלושער לקיליאן אמבפה לאחר הארכת החוזה ב-0:5 על מץ, שנשרה יחד עם בורדו לליגת המשנה. סנט אטיין במבחנים

(גודל טקסט)

ההודעה על הישארותו של קיליאן אמבפה בפריז סן ז'רמן לקחה את מירב תשומת הלב בכדורגל הצרפתי, אך מלבד ענייניה של הקבוצה מהבירה, שזכתה לפני כחודש באליפות ה-10 בתולדותיה – יתר ההכרעות בליגה הצרפתית הושגו במחזור הסיום שנערך הערב (שבת) במלואו. מונאקו כבר ראתה כיצד היא משלימה מסע מופלא בדרך למקום השני, אך ספגה שער שוויון דרמטי וסיימה ב-2:2 בלבד מול לאנס. מארסיי הביסה 0:4 את שטרסבורג ותפסה את המקום השני, והיא תהיה בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. ניס ניצלה את הפסדה של שטרסבורג ותפסה את המקום החמישי המוליך לקונפרנס ליג בעונה הבאה.

בתחתית מץ חטפה 5:0 מול פריז סן ז'רמן במשחק ההכתרה של האלופה הנכנסת ונשרה לליגת המשנה, כאשר במקביל הצליחה סנט אטיין לחלץ נקודה במשחק החוץ מול נאנט, מה שהקנה לה את המקום ה-18 המוליך למשחקי המבחן. בורדו אמנם ניצחה 2:4 בחוץ את ברסט, אך זה לא מנע ממנה לסיים במקום האחרון ולרדת לליגה השנייה בתום 30 שנה.

שחקן פריז סן ז'רמן אנחל די מריה עם ניימאר
כבש בהופעת פרידה. אנחל די מריה | רויטרס

פריז סן ז'רמן – מץ 0:5

האורחת קיוותה להפתיע לאחר שחזרה לחיים במאבקי התחתית עם שני ניצחונות ובעיקר בנתה על הפסד של סנט אטיין במשחק המקביל. הירוקים הצליחו לחלץ נקודה ומץ התפרקה במשחק ההכתרה של האלופה הנכנסת, שקיבלה שלושער מקיליאן אמבפה ביום בו הוכרז כי הוא נשאר בבירת צרפת, כשעל הדרך הוא הבטיח את מקומו בראש טבלת מלך השערים. בנוסף, אנחל די מריה נפרד מפ.ס.ז' עם שער בהופעתו האחרונה במועדון לפני שיעזוב בקיץ. ניימאר כבש בין לבין, כאשר ליאונל מסי סיפק בישול לשער השני של אמבפה (28) כשדי מריה הוסיף בישול בנוסף לשער שכבש.

מץ נושרת לליגה השנייה ביחד עם בורדו לאחר תבוסה קשה כאשר בנוסף נותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-58 כשבובקאר טראורה ראה כרטיס צהוב שני ואדום.

וויסאם בן ידר, שחקן מונאקו
תיקו דרמטי ופספוס גדול למונאקו. וויסאם בן ידר | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

לאנס – מונאקו 2:2

רצף הניצחונות הפנטסטי של הקבוצה מהנסיכות נקטע ממש בשנייה האחרונה של מחזור הסיום בצורה אכזרית במיוחד. האורחת כבר הצליחה להפוך פיגור 1:0 ליתרון 1:2 משערים של בנואה בדיאשיל (34) ו-וויסאם בן יידר (62), אך לאנס הצליחה להשוות 6 דקות בתוך תוספת הזמן משער של איגנטיוס גנאגו ושלחה את מונאקו למוקדמות ליגת האלופות.

במבה דיינג שחקן מארסיי
ברגע האחרון, מארסיי תפסה את המקום בשלב הבתים של האלופות. במבה דיינג | אימג'בנק GettyImages, John Berry

מארסיי – שטרסבורג 0:4

אלופת אירופה מ-1993 כבר ראתה כיצד המקום השלישי הולך לה לאיבוד לאור שרשרת של תוצאות רעות ואיבודו של דמיטרי פאייה, אך דווקא לאנס עשתה עמה חסד כאשר שער השוויון הדרמטי שלה מול מונאקו בתוספת הזמן החזיר את הקבוצה מדרום צרפת למקום השני ממש בשריקת הסיום של העונה. המארחת אמנם התקשתה בכל הנוגע למלאכת הכיבושים מאז פציעתו של פאייה, אך הפעם היא הגיעה חדה וסיימה את המחצית הראשונה ב-0:1 משער של גרסון (32). אונדר הוסיף בדקה ה-73, גרסון השלים צמד (89) ובקאמבו הוסיף את הרביעי.

הניצחון לא היה מספיק אם מונאקו לא הייתה מועדת, אך זו אכן פספסה ניצחון ומארסיי שבה למקום השני ותהיה בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה.

מרטן טרייה שחקן ראן
ראן תשחק בליגה האירופית. מרטן טרייה | אימג'בנק GettyImages, James Williamson – AMA

ליל – ראן 2:2

אלופת 2021 יכולה הייתה רק להפריע ליריבתה, ואכן עשתה זאת כשלקחה לה נקודות וקבעה סופית כי ראן לא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה אלא בליגת האירופית. טימותי וואה כבש צמד למארחת (11 ו-88) שהוליכה פעמיים אך אך בנז'מן בורידו (41) וסרהו גיראסי (90+2) ענו פעמיים וחילצו נקודה לראן, שמנעה הידרדרות למקום החמישי ולהופעה בקונפרנס ליג בלבד בעונה הבאה.

סקו מארה, בורדו
ירידה משפילה מבחינת בורדו. סקו מארה | אימג'בנק GettyImages, ROMAIN PERROCHEAU/AFP

ברסט – בורדו 4:2

30 שנים רצופות בליג 1 הגיעו לסיומן מבחינת בורדו, שבפעם הקודמת שירדה זה לא קרה על המגרש אלא רק כי לא יכלה להעמיד תקציב. אלופת 2009 חוותה עונה מחפירה תחת הבעלות של ג'רארד לופס, ספגה יותר מכל קבוצה אחרת בליגות הבכירות (*1 שערים) וההגנה שלה היא הכי גרועה בצרפת מאז רואן ב-1977/78. האורחת הגיעה עם סיכוי מזערי להישאר והייתה צריכה לנצח בצורה משכנעת, מה שלא בדיוק קרה כאשר גם התוצאה של סנט אטיין כבר סגרה את הסיפור סופית.

ריאד בודבוז שחקן סנט אטיין
סנט אטיין תשחק במשחקי המבחן. ריאד בודבוז | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

נאנט – סנט אטיין 1:1

סנט אטיין כבר נראתה בדרך להינצלות אחרי מינויו של פסקל דופרא, אבל ארבעה הפסדים רצופים הורידו אותה אל מתחת לקו האדום ערב המחזור. לשמחתה האלופה הנכנסת פריז סן ז'רמן פירקה את יריבתה לתחתית מץ, ושער השוויון היקר מפז של רומיין האמומה שמחק יתרון מוקדם של לודוביק בלאס העלה את הירוקים למקום ה-18 – המוליך למשחקי המבחן. סנט אטיין אמנם לא ניצלה סופית, והיא עדיין עלולה לנשור לליגת המשנה אחרי 18 שנים, אך לעת עתה היא עוד בחיים.

משחקים נוספים

ריימס – ניס 3:2

קלרמון – ליון 2:1

אנז'ה – מונפלייה 0:2

לוריין – טרואה 1:1

בפלייאוף בליגה השנייה תפגוש אוקזר את סושו הערב, כשהמנצחת תארח בחמישי את המדורגת 18 בליגה הראשונה ואחרי ארבעה ימים תצא לשחק אצלה את הגומלין.