בשל חובות כבדים: בורדו הורדה לליגה השלישית בצרפת

play
שחקני בורדו | GettyImages, John Berry
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 14 ביוני 04:06

הקבוצה שירדה לליגת המשנה בתום העונה החולפת לאחר 30 שנה נענשה בירידה נוספת לאור חובות של כ-40 מיליון יורו. במועדון יערערו

קבוצות: בורדו
(גודל טקסט)

בורדו קורסת. בתום עונה מסויטת בה ירדה הקבוצה לליגת המשנה לראשונה מאז 1991, היום (שלישי) הורדה הקבוצה באופן רשמי לליגה השלישית בשל חובות כספיים כבדים. הגוף המפקח על ההתנהלות בקבוצות הכדורגל המקצועניות בצרפת – ה-DNCG – קיבל את ההחלטה, שהייתה צפויה, זאת לאור מצבה הכלכלי הקשה של הקבוצה, לה נותרו שבעה ימים להגיש ערעור על הגזירה.

לפי הדיווחים בצרפת חובותיה של בורדו עומדים על כ-40 מיליון יורו, כאשר הערעור שצפוי להגיש נשיא הקבוצה ג'רארד לופס לא צפוי להתקבל. המועדון כבר הורד לליגה השנייה בסיום העונה שעברה, אך אז הערעור שהגיש לופס התקבל והקבוצה נותרה בליגה הבכירה בצרפת, וירדה בסופו של דבר על המגרש.

סקו מארה, בורדו
בבורדו מתכוונים לערער | אימג'בנק GettyImages, ROMAIN PERROCHEAU/AFP

בצרפת טוענים כי לופס הציג בפני ה-DNCG תכניות לגיוס כספים כדי לסגור את חובותיו הכבדים של המועדון אשר בראשו הוא עומד, אך שם לא התרשמו וגזרו ירידת ליגה נוספת על בורדו.

בשני העשורים האחרונים הייתה בורדו חלק אינטגרלי ממאבקי הצמרת בצרפת, כאשר באליפות האחרונה שלה זכתה בעונת 2008/9, תוך כדי שהיא קוטעת רצף של שבע אליפויות של ליון. בעונת 2012/13 זכתה בתואר המשמעותי האחרון שלה, שהניפה את הגביע הצרפתי.