גאלטייה: "לא רוצה להרשים, רוצה לנצח". מרקיניוס הגן על ניימאר

play
נהנים מהחיים | רויטרס
סילבן אדמס מברך את שחקני פריז סן ז'רמן 03:33

מאמן פ.ס.ז' במסיבת העיתונאים בבלומפילד לפני הסופר קאפ מול נאנט (א', 21:00): "יש כאן גביע על כף המאזניים". ניימאר התלהב מתל אביב, הקפטן תמך בו: "הוא עבד היטב בפגרה". צפו בקבלת הפנים למסי

(גודל טקסט)

התואר הראשון של העונה בכדורגל הצרפתי, הסופר קאפ, יחולק מחר (ראשון, 21:00) בסיומו של המפגש בין האלופה פריז סן ז'רמן לבין מחזיקת הגביע נאנט, כאשר המשחק ייערך בשנה השנייה ברציפות באצטדיון בלומפילד. אשתקד הייתה זו האלופה ליל שזכתה בתואר, אחרי שניצלה הרכב חסר של פ.ס.ז' וניצחה 0:1.

אשתקד פ.ס.ז' הגיעה להתמודדות בתל אביב ללא ניימאר וקיליאן אמבפה שקיבלו מנוחה לאחר טורנירי הנבחרות, בעוד ליאונל מסי עוד לא היה חתום בקבוצה. גם הפעם הצרפתי ייעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים, אך צמד הדרום אמריקאים אמורים לפתוח בהתקפה יחד עם פאבלו סראביה שחזר מעונת השאלה בספורטינג ליסבון.

שחקני פריז סן ז'רמן, ליאונל מסי, ניימאר, באצטדיון בלומפילד
נהנים מהחיים | רויטרס
הסטורי של ניימאר מהמלון בתל אביב
מתפעל מהנוף לים. הסטורי של ניימאר | צילום מסך, אינסטגרם

ניימאר שיתף את עוקביו בחשבון האינסטגרם עם צילום של הים התיכון מחדר המלון, ובצרפת עוסקים בכך שהברזילאי הגיע לעונה החדשה בגישה אחרת. בקיץ האחרון צצו ידיעות על כך שפ.ס.ז' תנסה למכור את הכוכב ולהשתחרר מחוזהו הכבד, אך זה לא הבשיל. כשהוא גם חושב על המונדיאל שייצא לדרך בעוד מספר חודשים, ניימאר החליט לשנות גישה – הוא הוריד במשקלו במהלך החופשה, הציג יכולת טובה בקדם עונה והתייצב לכל האירועים של נותני החסות במסע ליפן.

מי שעבורו הסופרקאפ יהיה מרגש במיוחד הוא כריסטוף גאלטייה, שיערוך הופעת הבכורה כמאמן הפריזאים. עבור גאלטייה תהיה זו הזדמנות להשיג נקמה פרטית, לאחר שאשתקד הפסיד לנאנט בגמר הגביעי כשאימן את ניס. במסיבת העיתונאים בבלומפילד נשאל גאלטייה מה הוא רוצה להשיג מהמשחק מול נאנט – להרשים או לנצח – והשיב: "לנצח! זה גביע, התואר הראשון של העונה. כולם בתקשורת מדברים על ליגת האלופות, אבל יש כאן גביע על כף המאזניים. אני נחוש וממוקד כמו כל הקבוצה. המועדון רגיל לזכות בתארים, הלחץ קיים, אבל אני לא מרגיש אותו. אנחנו עובדים כדי לנצח".

בנוגע לדיווחים על רצון להפוך את פ.ס.ז' לצרפתית יותר, אמר המאמן: "אנחנו מחפשים ערך מוסף, לא לגרום למועדון להיות צרפתי יותר". על ניימאר: "יש לי שחקן שמח ומאוד מקצועי. הוא מוכן וכשיר, לא החמיץ אפילו אימון אחד והוא עובד קשה".

הקפטן מרקיניוס דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים: "המאמן הראה לנו את ההיבט האנושי, בינינו השחקנים, בתוך הסגל. גם תוכנית המשחק כרגע שונה ממה שהיה לפני כן. אני מקווה שהעונה תתחיל עם תואר, חשוב לנו לזכות באלוף האלופים. עבדנו על חוסר השקט בהגנה, חשוב לתקן את זה. המאמן הראה לנו את זה בווידאו ואנחנו יודעים שעלינו למזער טעויות. ניימאר? הוא לא מתרגש מהביקורות, הוא אוהב אתגרים ומאוד תחרותי. הוא עבד היטב במהלך הפגרה ויודע שזו עונה חשובה".

הרכב משוער: ג'אנלואיג'י דונארומה, סרחיו ראמוס, מרקיניוס, פרסנל קימפמבה, אשרף חכימי, מרקו וראטי, ויטיניה, נונו מנדש, פאבלו סראביה, ליאונל מסי, ניימאר.

כריסטוף גאלטייה מאמן פריז סן ז'רמן במסיבת עיתונאים
ישיג נקמה פרטית? כריסטוף גאלטייה | אודי ציטיאט
מרקיניוס שחקן פריז סן ז'רמן במסיבת עיתונאים
מקווה שהעונה תתחיל עם תואר. מרקיניוס | אודי ציטיאט

איש העסקים סילבן אדמס ומנכ"ל קבוצת קומטק דני בנעים קיבלו את שחקני פריז סן ז'רמן. אדמס בירך: "ברוכים הבאים לישראל, אנחנו נרגשים לקבל אתכם פה. תל אביב היא אחת הערים המרגשות והכיפיות בעולם". שחקני הקבוצה אף פגשו את ילדי עומתת "הצל ליבו של ילד", במסגרתה מנותחים ילדים מ-64 מדינות שישראל מצילה את חייהם.

ועוד בשבוע הבא בסימן "כדורגל מועדוני הפאר", אתלטיקו מדריד ויובנטוס יגיעו לכר הדשא בבלומפילד וימשיכו את חגיגת הכדורגל עם שתי הקבוצות בתאריך 7.8.