המשחקים של סביליה ואינטר נדחו, גולדן סטייט תארח משחקים ללא קהל

שחקני אינטר מאוכזבים
שחקני אינטר מאוכזבים | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

עדכונים חיים: בשל איסורים של הרשויות בספרד, הנראזורי לא יפגשו את חטאפה בחמישי הקרוב, כמו גם האנדלוסים נגד רומא. ראש עיריית סן פרנסיסקו הגבילה התקהלויות ל-1,000 איש והוברס מהאנובר נדבק

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם וגם היום (רביעי) מתקבלות מכל רחבי העולם ידיעות על שיבוש עולם הספורט ומהלכים שננקטים במקביל בעקבות ההחמרה בהתפשטות הנגיף בעולם וגם בישראל. לאחר שמספר החולים בנגיף בארצנו הגיע ל-80, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו חידש את ההנחיות והיום הורה על קיום כל אירועי הספורט בישראל ללא קהל. במקביל, בספרד סירבו לרומא להגיע למשחק נגד סביליה ואופ"א הודיעה על דחיית המשחק, כמו גם המשחק בין אינטר לחטאפה. משחקי גולדן סטייט צפויים להיערך ללא קהל ובגרמניה שחקן ראשון מהליגות הבכירות חלה. לפניכם כל העדכונים מיממה סוערת נוספת בצל התפרצות הנגיף.

יום רביעי, 11 במרץ, כל העדכונים
* לאור האיסורים של הרשויות בספרד לגבי נחיתות מאיטליה בשטחה וטיסות לארץ המגף, אופ"א הודיעה רשמית על דחיית המפגשים של אינטר נגד חטאפה וסביליה נגד רומא במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית. התאריך החדש לקיום המשחקים טרם נודע.

* כצפוי, מיד לאחר ההנחייה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להגביל התקהלויות לעד 100 איש, מכבי תל אביב הודיעה שהמשחק מול באסקוניה ייערך בלי קהל.

* עוד היום ייפגשו ראשי הליגה הספרדית עם ארגון השחקנים ואנשי ההתאחדות כדי לדיון באפשרות של השבתת הליגות הראשונה והשנייה. מוקדם יותר היום התקבלה ההחלטה לעצור את כל משחקי הליגות הנמוכות, אבל בהחלט ייתכן שגם שתי הליגות הבכירות יושבתו – אחרי שאתמול החליטו לקיים את שני המחזורים הבאים כמתוכנן, אולם ללא כניסת קהל לאף משחק. המשחק מהליגה השנייה בין מיראנדס לנומנסיה נדחה, וזה המשחק הרשמי הראשון שנדחה בספרד.


* בלם האנובר מליגת המשנה בגרמניה, טימו הוברס בן ה-23, נבדק עם חשש לקורונה והבדיקה נמצאה חיובית. הוא השחקן הראשון בשתי הליגות הבכירות בגרמניה שנמצא חולה. לאחר שבגרמניה החליטו על משחקים ללא קהל, מעניין לראות האם קבוצות ייכנסו מעתה לבידוד – מה שצפוי לקרות בהקדם.


השחקן הראשון בגרמניה שחלה בקורונה (Cathrin Mueller/Bongarts/Getty Images)


* נשארים בגזרת ספרד, ההתאחדות הספרדית הודיעה כי דחתה את משחק הגמר של גביע המלך, אשר היה אמור להתקיים ב-18 באפריל בסביליה, ובו עתידות לשחק אתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד בדרבי של חבל הבאסקים. טרם נודע על תאריך חדש למשחק.

בהלת הקורנה הגיעה גם ל-NBA: ראש עיריית סן פרנסיסקו לונדון בריד הודיעה על איסור התקהלות של למעלה מ-1,000 איש ויכללו גם את משחקי גולדן סטייט ווריירס: "היום שוחחתי עם הווריירס כדי לדון בצעדים שננקטו לביטול האירועים והם תומכים במאמצים שלנו". לאחר מכן גם הקבוצה הודיעה כי המשחק נגד ברוקלין נטס ייערך ללא קהל.

* לאחר שהבעלים של נוטינגהאם פורסט, אבנגלוס מרינאקיס, חשף כי הוא נדבר בנגיף הקורונה, המועדון האנגלי הוציא הודיעה רשמית ובה נכתב כי כל השחקנים, צוות האימון ואנשי המועדון נבדקו והתוצאות שהגיעו היו שליליות.

* בכדורסל, הנהלת היורוליג הודיעה כי כל המשחקים שעתידים להיערך במסגרת היורוליג והיורוקאפ בשטחה של איטליה, לפחות עד ה-11.4, ייאלצו להיערך במדינות אחרות. מילאנו כבר הודיעה כי תארח את אולימפיאקוס בברלין.

* בנאפולי החליטו לקבוע לשחקנים ולאנשי המועדון חוקים חדשים במטרה להתגונן עד כמה שניתן מהנגיף. מעבר להמלצה לצאת מהבתים רק לאימונים, במועדון אסרו על השחקנים לאכול במסעדות, הצוות הרפואי העביר הנחיה כי האימונים לא יארכו יותר משעתיים ואחריהם על השחקנים להיכנס למקלחות בקבוצות קטנות ולעזוב את המתחם במהירות האפשרית. כמו כן, בוטלו הארוחות המשותפות בסיום כל אימון ונקבע כי האסיפות ייערכו אך ורק בשיחת וידאו או בטלפון.

* ההתאחדות הבולגרית הודיעה לכל הקבוצות בשתי הליגות הראשונות כי יש לאסור על השחקנים לצאת למסעדות.


* דרמה בליגות הנמוכות בישראל: מספר שחקנים נחשפו לחולה קורונה ונכנסו לבידוד.

* הנהלת מכבי תל אביב התכנסה וביממה הקרובה תצא ההודעה אם למשחק בשבת נגד הפועל חיפה, שיפתח את הפלייאוף העליון, תתאפשר הכנסת קהל או שמא הם ישחקו מול יציעים ריקים.

* מנהלת הליגות הודיעה כי מסיבות העיתונאים שינהלו המועדונים לקראת המשחק יתקיימו בשיטה של שאלות מוקדמות שיעוברו לדובר/ת המועדון, שבתורו יצלם וישלח את התשובות בקבוצת הדוברות של המועדון. עוד נכתב כי "אנו מודעים לפגיעה בסיקור הענף, אך תקופה קשה זו מחייבת צעדי מניעה לשמור על בריאות המאמנים השחקנים והעיתונאים. ההנחיות בתוקף לפי שעה רק למחזור הקרוב, לאחר הפגרה נשוב ונבחן צעד זה". באופן זהה תנהג גם מכבי תל אביב במשחק היורוליג שלה מול 

* יסמין בוריץ' זומן לנבחרת בוסניה לקראת משחקה בפלייאוף ורו 2020 והמשמעות היא שנכון להיום, כשישוב ארצה יצטרך להיכנס לבידוד. הוא עלול להיות חסר להפועל חיפה במשחקים נגד הפועל באר שבע ומכבי חיפה בחודש הבא.

* דובר ברצלונה התראיין בספרד וחשף שבמועדון לא רק נוקטים בכל אמצעי הזהירות בעקבות התפרצות הנגיף, אלא גם בודקים את השחקנים על בסיס יומי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי