פאטי שעשה היסטוריה: "יום שלא אשכח", בספרד החמיאו לדה חאה

קשר הכנף של ברצלונה הפך לשחקן הצעיר ביותר שעורך בכורה בנבחרת מזה 84 שנה, והשני הצעיר איי פעם. בתקשורת החמיאו לאופי של הנבחרת: "נקודה של אמונה". לואיס אנריקה: "דויד רגיל לביקורת, הוא הוכיח שהוא נהדר"

(גודל טקסט)

הקאמבק של לואיס אנריקה כמאמן נבחרת ספרד היה קרוב-קרוב ללהסתיים בהפסד. לה-רוחה פיגרה 1:0 נגד גרמניה במשחק לא מרשים, אך נהנתה משער שוויון דרמטי של המגן חוסה גאיה בדרך לתיקו 1:1. ספרד האריכה ל-41 את רצף המשחקים בהם היא כובשת (הרצף הרביעי הכי ארוך בכדורגל הנבחרות), במה שהיה השער הכי מאוחר שמונע הפסד מאז כבש קרלוס מרצ'נה נגד בוסניה לפני למעלה מ-15 שנה בדקה ה-90+7. לא פחות מארבעה שחקנים רשמו הופעת בכורה בסלקסיון. לאחר המשחק דיברו על שני דברים: היכולת של דויד דה חאה והאופי שהפגינה הנבחרת.

"נקודה של אמונה", נכתב בשער "מארקה". "חוסה גאיה השווה ברגע האחרון לנבחרת וקבע נס בנשימה האחרונה של המשחק. זה היה פרס על התמדה. ספרד כרגע בערפל, היא כמו תרופה שבמעבדה". "אישור לחלום" הייתה הכותרת בשער "אס". בשני העיתונים החמיאו לשוער שרשם את אחד ממשחקיו הטובים ביותר בנבחרת. "דה חאה סגר את הדיון ונראה כמו השוער שתמיד רצינו שהוא יהיה", נכתב ב"מארקה".

פראן טורס, מיקל מרינו ואוסקר רודריגס (שיחק בלגאנס) רשמו את משחקם הראשון בנבחרת, אבל את מרבית הכותרת קיבל אנסו פאטי, כוכבה הצעיר של ברצלונה. "פאטי הוא העתיד", נכתב על קשר הכנף שכבש שער שנפסל. פאטי לא הפך לכובש הצעיר ביותר של הנבחרת אבל כן הפך לשחקן הצעיר ביותר שעורך בכורה מזה 84 שנים (בגיל 17 ו-308 ימים), והוא השחקן הצעיר השני איי פעם. מעבר לכך הוא השחקן ה-800 שמשחק במדי הנבחרת.

"אני שמח מאוד על הופעת הבכורה שלי בנבחרת ספרד הבוגרת. זה יום שלעולם לא אשכח. תודה רבה לכל מי שעזר לי להגיע לכאן ולהגשים חלום, ותודה לכם על התמיכה שלכם", כתב פאטי באינסטגרם.

לואיס אנריקה אמר לאחר המשחק: "הייתי מתרגז אם לא היינו משיגים את השוויון, זה הגיע לשחקנים. לא ציפיתי שנהיה ברמה הפיזית הזו בשלב הזה. זה כיף לכבוש ברגע האחרון, אתה רואה שיש גמול לעבודה הקשה. חבל שלא כבשנו אפילו עשר דקות קודם".

היכולת: "במחצית הראשונה היינו יותר טובים. פראן טורס היה מרהיב בכנפיים, לאנסו פאטי הייתה הופעת בכורה מהדהדת, הם מתחילים את צעדיהם הראשונים בנבחרת וישחקו הרבה דקות. ה-DNA שלנו הוא לשלוט בכדור גם בחצי המגרש של היריבה".

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

על דה חאה: "הוא רשם הרבה משחקים כאלה בליגה האנגלית. אנחנו עוקבים אחריו. הוא וקפה תלויים בעצמם, הם יודעים שעל כל טעות הם יופיעו בחדשות ושמדברים הרבה על כל טעות שלהם והם רגילים לכך. עם המשחק שהוא הציג, דה חאה הוכיח שוב עד כמה הוא שוער נהדר".

הקפטן סרחיו ראמוס סיכם: "התקווה היא הדבר האחרון שנאבד, זו קבוצה מאוד רעבה עם הרבה מאוד אמונה. לא היה הוגן אם היינו מפסידים. הקבוצה הראתה את פניה. אנחנו מרוצים כי כמעט הפסדנו, זה נורמלי שיש דברים לשפר. אנחנו לא במצב הפיזי הטוב ביותר. לא מצאנו את השער אחרי מחצית ראשונה נהדרת ואז ספגנו. הצעירים שלנו נועזים, להוטים, רעבים, הם לא 'מבטיחים' אלא כבר המציאות".

לואיס אנריקה | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי