"פאטי הוא קסם טהור ובדיוק מה שמסי צריך". גם ראמוס שבר שיאים

אנסו פאטי | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בספרד התמוגגו מהמשחק הנפלא של הכובש הצעיר בהיסטוריה של הנבחרת. "יש כאן שחקן יוצא דופן", נכתב בתקשורת. לואיס אנריקה: "הביטחון שיש לו הוא לא נורמלי". הקפטן הפך לשחקן ההגנה שכבש הכי הרבה שערים בינלאומיים

(גודל טקסט)

עדיין מוקדם לשבח את נבחרת ספרד של לואיס אנריקה אך אין ספק שהנבחרת נראית טוב. "לה רוחה" שמרה על המאזן הנהדר שלה נגד אוקראינה (חמישה ניצחונות ותיקו בשישה מפגשים) כשהביסה את החניכים של אנדריי שבצ'נקו אתמול (ראשון) 0:4 בליגת האומות. והשוו את ההפסד הגדול ביותר שלה. באותה תוצאה ניצחה ספרד גם במונדיאל 2006. הכדורגל היה נהדר, הניצחון היה מוחץ ובמוקד עמדו שתי מגמות: השליטה של זקן השבט, סרחיו ראמוס, אל מול הצעירים הנפלאים פראן טורס ובעיקר אנסו פאטי שכבשו שערי בכורה בנבחרת.

רק ביום חמישי הפך פאטי לשחקן השני הצעיר ביותר שמשחק במדי הנבחרת וכעת הוא מחזיק בתואר הכובש הצעיר איי פעם. עוד קודם לכן הוא סחט את הפנדל, כבר בדקה השנייה. "אני מאוד שמח, במיוחד על הניצחון, היינו מעולים במשך 90 דקות ועלינו להמשיך כך", אמר פאטי הצנוע, שהוסיף: "זו גאווה לעבוד עם לואיס אנריקה והשחקנים שכאן, מהיום הראשון קיבלו אותי בזרועות פתוחות ועם כל הביטחון שבעולם. אמשיך לעבוד קשה". בתקשורת הראו סרטון קצר על החגיגות בבית משפחתו בזמן שכבש את השער.

לואיס אנריקה התמוגג: "אני לא מפחד לתת לפאטי הזדמנויות, ראיתי אותו השבוע. הוא מאוד בוגר, רגוע וצנוע. הוא לא יאבד את זה. אני לא אגיד שהוא לא הפתיע אותי בכלל למרות שאני מכיר אותו, אבל אני יודע למה הוא מסוגל. הוא מעז לעשות הרבה דברים. זה לא נורמלי הביטחון הזה שיש לו בגילו. אנחנו לא מסתכלים על הגיל של השחקנים, אם השחקן בן 35 או בן 17. עלינו להבין שבעתיד הם יטעו ויציגו משחקים גרועים, אבל זה חלק מצמיחה של שחקן".

אנסו פאטי וסרחיו ראמוס חוגגים עם שחקני נבחרת ספרד | Quality Sport Images/Getty Images

על המשחק: "עם הכדור היינו יוצאי דופן, וברמה ההגנתית כל הקבוצה הייתה מצוינת, ביצענו לחץ מעולה וחטפנו כדורים מהר, זה הגמול שהגיע לנו על המאמץ ועבודה קשה בת שבוע. השחקנים טובים והם מאמינים במה שהם עושים. כשאני רואה את הצעירים מתאמנים ככה ומשחקים ככה ברור שאין סיכון. אולי אין לנו סקורר מובהק בסגל אבל יש לנו מספיק דרכים לכבוש. אני יודע שאם התוצאה לא הייתה כזו הייתם אומרים שזה משוגע לערוך שבעה שינויים, וזה בסדר. הדלתות גם פתוחות עבור האחרים".

על ראמוס: "אני מקווה שהוא יצליח להשיג עוד הרבה דברים בנבחרת. הוא מנהיג אבל לא רק במילים אלא בדוגמא שהוא משמש, במעשים, הוא מוביל את כולם. הוא חיי את הדרישות הגבוהות האלה. למאמן קל מאוד עם ראמוס בנבחרת שלו".

ומה עם הקפטן? ראמוס הבקיע את הצמד השלישי שלו בנבחרת, הגיע ל-23 שערים במדי ספרד והפך לשחקן ההגנה שכבש הכי הרבה שערים בכדורגל הנבחרות – כשהותיר מאחור את דניאל פסארלה הארגנטינאי. מעבר לכך, הוא עקף את אגדת ריאל מדריד, אלפרדו די סטפאנו (22 כיבושים בספרד) והפך לכובש השמיני בטיבו בנבחרת. כל זה באצטדיון די סטפאנו בו ריאל מדריד וספרד מארחות כרגע. חתיכת היסטוריה.

ראמוס עצמו סיכם: "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאהף משלוש הנקודות, היינו רציניים ועבדנו היטב על לחץ גבוה. התוצאה מגיעה לנו, שמרנו על הכדור, לא ספגנו". הוא הודה עד כמה שיא השערים לשחקן הגנה היה חשוב לו: "באופן אישי זה עבר לי בראש, אני מאוד מרוצה". על השילוב בנבחרת בין הוותיקים לצעירים: "המאמן מתקשה לקבוע הרכב, כל אחד יכול לשחק וזה מעולה". לסיום החמיא לפאטי: "עלינו לברך אותו, הוא הגיע עם המון תשוקה ורצון ומביא רעננות ונעורים. יש ממנו ציפיות גבוהות ולא רק ממנו כי הוא כבר הוכיח את עצמו. זה הרגע של השחקנים האלה".

גם בכלי התקשורת יצאו מגדרם. "ספרד רוקדת נגד אוקראינה בקצב של סרחיו ראמוס ואנסו פאטי", נכתב ב"מארקה", שם הדגישו בשער העיתון את ההיסטוריה שעשה קשר הכנף של ברצלונה. "פאטי הוא מה שספרד צריכה ומה שמסי צריך. רואים די בבירור שמדובר בשחקן ששנים לא היה לספרד. הוא פשוט קסם טהור", נכתב בידיעה אחרת. "השואו של פאטי", הייתה הכותרת של "ספורט", שם נכתב כי פאטי הוא כמו ניימאר אבל מסוגל לכבוש יותר ממנו ושהותיר את כולם עם פה פעור. "פאטי פתח את הדלת, הוא הנבחר", נכתב ב"אס".

כותרות העיתונים מחמיאות לפאטי | צילום מסך: "אס" ו"ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי