לספרדים נמאס: "על פלה ומראדונה לא שמרו כמו על פאטי"

ב"אס" הטילו ספק בגישה של לואיס אנריקה כלפי היהלום. המאמן אחרי ה-0:1 על שווייץ: "לא היה שום דבר שלא אהבתי". וגם: התיקול של סרחיו ראמוס שגנב את ההצגה

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד בגרסתה המתחדשת אמנם לא משחקת כדורגל מרהיב כמו בימים עברו, לפחות בשלב זה, אך בתום שלושה מחזורים היא בפסגת בית 4 בדרג א' של ליגת האומות, עליה שמרה בזכות ניצחון 0:1 על שווייץ אתמול (שבת) משער של מיקל אויארסבאל בהופעת הבכורה שלו בהרכב "לה רוחה".

בהיעדר תפוקה התקפית גדולה, המחמאות בתקשורת המקומית הלכו באופן טבעי לשחקני החלק האחורי: דויד דה חאה, שבשנים האחרונות התקשה להציג בנבחרת את היכולת שהוא מספק במנצ'סטר יונייטד, רשם שתי עצירות מרשימות שעזרו להבטיח את שלוש הנקודות וסרחיו ראמוס "גנב את ההצגה", כאשר תיקול וירטואוזי שביצע על רובן ורגאס ברחבה הטריף את הספרדים ואת הגולשים ברשת.

בחלק הקדמי, אנסו פאטי רשם הופעה שנייה בהרכב, אך בניגוד להופעה המלהיבה שלו ב-0:4 על אוקראינה בחודש שעבר, במקרה הזה הוא לא הצליח לגבור על שמירה כפולה שהכינו לו השווייצרים בכל פעם שהכדור הגיע אליו. ב"אס" עסקו בגישה של לואיס אנריקה כלפי פאטי, לגביו המאמן טוען בכל הזדמנות כי "צריך לשמור עליו" בשל גילו הצעיר. בעיתון המקומי הטילו ספק מסוים בגישה של "לוצ'ו" ואחד הפרשנים כתב כי "על פלה ומראדונה לא שמרו כמו ששומרים על פאטי", ואף השוו את הקיצוני של ברצלונה לאגדות אחרות כמו יוהאן קרויף ופאולו מאלדיני, שנזרקו למגרש עוד בגיל ההתבגרות ולא קיבלו הנחות בשל היותם צעירים.

מצד שני, לואיס אנריקה קיבל קרדיט על חוליית ההתקפה שבחר, שכללה את פראן טורס לצדם של פאטי ואויארסבאל ונתנה תחושת רענון, בעיקר בכל הנוגע למהירות וליכולת ללחוץ. כך למעשה הגיע השער של החלוץ הבאסקי – בלחץ גבוה ש"חנק" את השווייצרים ביציאה מאחור והוביל לחטיפה על סף הרחבה, אותה ניצל אויארסבאל כדי לבעוט פנימה בנגיעה.

אויארסבאל כבש בבכורה בהרכב | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מי שהחליף את פאטי במהלך המחצית השנייה היה אדאמה טראורה, שערך הופעת בכורה בנבחרת ומעורר בעצמו ציפיות גדולות. במקרה הזה הוא לא הצליח לכבוש או לבשל ובסיום המשחק טראורה אמר: "היינו קרובים לשער, אבל היה חסר לנו משהו בסיומת. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד על זה, במיוחד אני אישית".

לואיס אנריקה סיכם במסיבת העיתונאים: "ידענו שהמשחק יהיה מסובך, למרות שהם צברו רק נקודה עד כה. לא הצלחנו להכריע את המשחק וזה הקשה עלינו בסוף. לא היה שום דבר שלא אהבתי. אני גאה בדקות האחרונות, בתקופות אחרות היינו נסוגים לאחור והיום עשינו את ההפך. הגול הוא לא טעות שלהם, אלא הצלחה גדולה של משחק הלחץ שלנו. זכור לי רק מצב אחד טוב שלהם, פשוט לא הצלחנו לסגור עניין בכמה התקפות שהיו לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי