לב על המוקד: "הניסוי שלו צריך להיפסק מיד, אין הרבה זמן ליורו"

לאחר 3:3 נגד שווייץ ומשחק חמישי ברצף בו גרמניה סופגת, כוכבי העבר לותר מתיאוס ובסטיאן שויינשטייגר העבירו ביקורת נוקבת. המאמן דחה את השמועות על עזיבה בקיץ הבא, האברץ שכבש ובישל: "אנחנו לא בוגרים מספיק"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה נמצאת בסיטואציה זרה לה מאוד. זה לא רק שהיא ספגה בכל חמשת משחקיה ב-2020, אלא שהיא גם ניצחה רק פעם אחת במפגשים אלו. אתמול (שלישי) היא כבר נקלעה לפיגור כפול תוך 26 דקות מול שווייץ במשחק שנערך בקלן, אולם למזלה הצליחה לסחוט נקודה ב-3:3 מהנה למדי.

שווייץ הכניעה את מנואל נוייר לראשונה כבר בדקה החמישית משער של מריו גבראנוביץ', כעבור 20 דקות רמו פרוילר הוסיף לבישול שלו גם שער והמאנשפט הצליחו לחזור הודות לצמד החדש של צ'לסי, טימו ורנר שכבש בדקה ה-28 וקאי האברץ שבישל לו וגם קבע את ה-2:2 בדקה 56. שווייץ לא התרגשה וגבראנוביץ' השלים צמד דקה אחת בלבד אחרי השוויון, אך סרג' גנאברי בדקה ה-60 אמר את המילה האחרונה, ורנר היה על תקן המבשל, והשתיים נפרדו ב-3:3.

לותר מתיאוס, כוכב העבר שמשמש כיום כפרשן שידוע בביקורת הנוקבת שהוא מעביר, אמר בסיום: "כצופה, אני מודה ליוגי לב. זה היה משחק עם התקפות נהדרות והגנות חלשות, זכינו לחוויית כדורגל נפלאה. כמאמן זה משחק שעושה לי כאב ראש, בטח אם הייתי מאמן נבחרת שרוצה לזכות ביורו 2020. כבר לפני המשחק אמרתי שלשחקנים נוח יותר מערך של שלושה בלמים ונכון שיוגי ניסה משהו חדש, אבל זה צריך להיפסק מיד".

טוני קרוס
"משחק שעושה כאב ראש למאמן שרוצה לזכות ביורו" | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

המאמן יואכים לב נשאל על כך וטען: "זה טוב שאנחנו מתנסים גם במערך של ארבעה שחקני הגנה וגם של חמישה. לעבור בין שיטות זה דבר שצריך לדעת ואנחנו נבחרת עם המון פוטנציאל, כזו שהמינימום שלה הוא להגיע לחצי גמר יורו 2020 – אין בכלל ספק בכך. הפוטנציאל קיים, רק צריך לדעת לתקן כמה דברים ולהסתכל קדימה".

לב גם נשאל אחרי המשחק אם נכונה השמועה שהפיץ שחקן העבר אולף תון לפיה הוא יעזוב לאחר היורו, בתום 15 שנה בתפקיד והצהיר: "לא שמעתי או קראתי על כך. ממש לא אכפת לי מה אולף אמר".

יואכים לב, מרקוס זורג
לב עם עוזרו. ההגנה לא מתפקדת | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

כוכב עבר נוסף שביקר את לב על בחירותיו הטקטיות היה בסטיאן שוויינשטייגר שהוסיף לדברי מתיאוס: "זה היה משחק שהיה מאוד מהנה לצפות בו, אבל משחק ההגנה שלנו מאוד בעייתי. שחקני הגנה צריכים לחשוב קודם כל על להגן ולא איך הם תוקפים. ספגנו שבעה שערים בשלושה משחקים, שישה מהם באותו אצטדיון. אין עוד הרבה זמן עד היורו כדי לעבוד על זה".

בעקבות ההפסד של ספרד אמש באוקראינה, חרף ההפסד נותרה גרמניה במשחק נקודה בלבד מהחבורה של לואיס אנריקה בבית 4 בדרג א' בליגת האומות. האברץ, שנמכר הקיץ מלברקוזן תמורת כ-100 מיליון יורו, טען: "אנחנו נבחרת צעירה שעדיין מתפתחת ולומדת. מאוד כיף לי לשחק עם שחקנים כמו ורנר וגנאברי, שהם מאוד מהירים וכישרוניים, זה עושה לי את החיים לקלים יותר. אנחנו פשוט צריכים לדעת להרוג משחקים ולהגן טוב יותר, לשחק בצורה אחראית ובוגרת יותר".

מנואל נוייר
נוייר. שוב שלושה שערים ברשת של גרמניה | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מנואל נוייר, שלא שיחק ב-3:3 נגד טורקיה בשבוע שעבר, התייחס למשחק ההגנה ולספיגות החוזרות: "משחק שנגמר ב-3:3 מעיד ששני השוערים לא עשו את העבודה לחלוטין. ספרד הפסידה, אז אני מאמין שאנחנו עדיין יכולים לסיים בראשות הבית".

טוני קרוס, קשר ריאל מדריד שספג כרטיס צהוב וייעדר מהמשחק הבא, גם ציין 100 הופעות במדי המאנשפט ועל כך אמר: "זה היה משחק מיוחד עבורי, כי 100 הופעות זה יפה מאוד. בכל מקרה, אם אתם מכירים אותי אז אתם בוודאי יודעים שיותר אכפת לי מהתוצאה מאשר ממספר ההופעות שלי".

קאי האברץ, טוני קרוס
האברץ וקרוס. לא מתרגשים מהתוצאות | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי