יעזוב את ריאל? ראמוס לא יתייצב למסע"ת לקראת גרמניה

על רקע הפרסומים על עתידו, הקפטן התחרט ולא ידבר לפני מחזור הסיום בליגת האומות. ספרד חייבת ניצחון בעוד לנבחרת של לב יספיק תיקו, אך נוייר הבהיר: "הזדמנות להוכיח את עצמנו". סאנה, ורנר וגנאברי בחוד ההתקפה

(גודל טקסט)

המחזור השישי והאחרון בליגת האומות ייצא לדרך מחר (שני) עם תשעה משחקים, כאשר המוקד הוא כמובן מה שקורה בדרג א'. אלופת העולם צרפת היא היחידה שהבטיחה את מקומה בפיינל-פול. ספרד וגרמניה ייאבקו ראש בראש על המקום הראשון בפסגת בית 4, בזמן שאוקראינה ושוויץ איבדו סיכוי.

ספרד – גרמניה (21:45, שידור ישיר בספורט3)

שתי נבחרות ענק שקצת רחוקות משיאן ומחפשות את הדרך חזרה לטופ העולמי מגיעות למשחק כשהן די צמודות ועם בעיות מנוגדות. בעוד ספרד מתקשה לכבוש שערים הרי שגרמניה מציגה שחקני התקפה מעולים אך סובלת מהגנה די חלשה. תיקו יספיק לגרמניה כדי להעפיל לחצי גמר ליגת האומות שכן היא מובילה בנקודה. שני המשחקים האחרונים בין הנבחרות הסתיימו ב-1:1 כאשר לפני כחודש וחצי המגן חוסה גאייה השווה לטובת "לה רוחה" עמוק בתוספת הזמן (90+6).

אלברו מוראטה שיחזור להרכב הספרדים, ככל הנראה על חשבונו של מיקל אויארסבאל, יירצה לשבור את הבצורת הארוכה במדי הנבחרת שכן שערו האחרון בספרד היה לפני 366 ימים (אם כי צריך לציין כי הוא רשם בסך הכל שלושה משחקים). השוער אונאי סימון ששיחק בשני המשחקים האחרונים וגילה יכולת טובה, עשוי להיות מועדף שוב על חשבונם של דויד דה חאה וקפה.

ג'רארד מורנו שמנע הפסד נגד שוויץ אמר: "נגיע לתת הכל נגד גרמניה. אנחנו תלויים בעצמנו. ניתן את כל מה שיש לנו ונשחק בגאווה בתקווה לנצח. אני בטוח שנעמוד במטרות". ברמה האישית סיפר: "אני תמיד שמח לתרום לנבחרת ולא רק בשערים, זו תחושה ייחודית להבקיע עבור המדינה שלך".

אלברו מוראטה | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

סרחיו ראמוס שאחרי 25 בעיטות פנדל מדויקות, החמיץ פעמיים נגד שוויץ, צפוי לשחק מחצית. בספרד עוסקים לא רק בכך ששבר את שיא ההופעות בכדורגל הנבחרות (באירופה) אלא בעיקר בעתידו. ריאל מדריד מודאגת? הבלם שהיה אמור להגיע עם לואיס אנריקה למסיבת העיתונאים ולדבר גם על העונה הבאה – התחרט וביטל את נוכחותו. רודרי יהיה השחקן שידבר.

גרמניה, על אף המצב בטבלה, לא תשחק על תיקו. זו אינה תוכנית המשחק של יואכים לב. "אנחנו מגיעים לספרד כדי להוכיח לעצמנו שאנחנו יכולים לנצח, לא ננסה להגן", אמר המאמן. הקפטן מנואל נוייר הוסיף: "אנחנו במקום הראשון וזו הזדמנות לשחק בביטחון ולהוכיח את עצמנו". טוני קרוס שנעדר מהמשחק נגד אוקראינה בשל כרטיסים צהובים, יחזור להרכב כשהנעדר הבולט הוא ג'ושוע קימיך הפצוע.

התקפה סופר-מוכשרת לגרמניה. | Maja Hitij/Getty Images

צרפת – שבדיה (21:45, שידור ישיר בספורט4)

הטריקולור שיחקו נהדר במהלך הניצחון 0:1 על פורטוגל ומגיעים למשחק נינוחים מאוד לאחר שהבטיחו את הפסגה. ובכל זאת, צרפת רוצה לנצח, בטח כשקיליאן אמבפה שנעדר מהמשחק האחרון – כשיר לשחק וצפוי לפתוח בהרכב. נראה כי גם אוליבייה ז'ירו, שסופסל ביום שבת – יחזור ל-11 כשאנתוני מרסיאל שרשם מספר החמצות וקינגסלי קומאן יהיו אלה שיישלמו את המחיר.

"המנהיגים שוב כאן", נכתב ב"לאקיפ" על אנגולו קאנטה כובש שער הניצחון, רפאל וראן, פול פוגבה ואנטואן גריזמן. מנגד מי שייעדר הוא הקשר קורנטן טוליסו. קשרה של מנצ'סטר יונייטד, אגב, התראיין וסיפר כי הוא חווה את התקופה הקשרה בקריירה שלו והמשחקים במדי הטריקולור הם כמו "אוויר לנשימה" עבורו. לגבי גריזמן, בספרד שוב עסקו בפערים התהומיים בין יכולתו במדי צרפת לבין מצבו בברצלונה, כשבמועדון מצפים למשחק טוב נוסף שלו רגע לפני אתלטיקו מדריד בשבת. גריזמן זקוק אגב לשער בודד כדי להשתוות לדויד טרזגה במקום הרביעי בטבלת הכובשים בצרפת בכל הזמנית.

שבדיה, מצידה, השיגה ניצחון ראשון בליגת האומות השנה אחרי ארבעה הפסדים רצופים כשגברה 1:2 על קרואטיה. דיאן קולוסבסקי שחקנה של יובנטוס צפוי לפתוח שוב בחלק הקדמי. קולוסבסקי אמר לקראת המשחק: "צרפת נהדרת אבל זו חוויה גדולה לשחק נגדה ולהתערבב עם השחקנים הטובים בעולם. אנחנו יכולים לנצח, זו הסיבה שבגללה אנחנו משחקים כדורגל".

קיליאן אמבפה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

קרואטיה – פורטוגל (21:45)

שתי המפסידות מהמחזור הקודם יפגשו למשחק לפרוטוקול בלבד. המארחת שניצחה פעם אחת בלבד בליגת האומות (ב-2020), תקווה דווקא הפעם לשנות את ההיסטוריה – עד היום בשישה מפגשים ביניהן עד עתה, קרואטיה מעולם לא ניצחה את פורטוגל. המאזן עומד על ארבעה ניצחונות לאלופת אירופה ושתי תוצאות תיקו כשהמפגש הזכור ביותר היה ביורו 2016 כשפורטוגל ניצחה בהארכה משער של ריקרדו קווארסמה.

ההערכות הן ששחקני רוטצייה בפורטוגל יקבלו הזדמנות, בין היתר השוער המחליף אנתוני לופס וכן דיוגו ז'וטה וז'ואו מאוטיניו שעלו מהספסל נגד צרפת. כריסטיאנו רונאלדו שהיה מתוסכל נגד צרפת לא יקבל מנוחה. זה יהיה משחקו ה-170 בנבחרת. בצד הקרואטי, דיאן לוברן יחליף במרכז ההגנה את דולייה צ'לטה-צאר המורחק. מרסלו ברוזוביץ' ודומאגוי וידה שאובחנו כחיוביים לקורונה נמצאים בספק גדול למשחק.

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Carlos Rodrigues/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי