בלגיה ואיטליה בחצי גמר ליגת האומות, אנגליה הביסה את איסלנד

השדים האדומים חגגו עם 2:4 על דנמרק והבטיחו את ראשות הבית, האזורי ניצחו 0:2 בבוסניה והותירו את הולנד מאחור, על אף שהחבורה של דה בור השלימה מהפך דרמטי בפולין. 0:4 לשלושת האריות במשחק לפרוטוקול

(גודל טקסט)

שלב בתים נוסף של ליגת האומות הגיע לסיומו. נבחרת ישראל, לשמחתנו הרבה, הצליחה לנצח 0:1 את סקוטלנד ולהבטיח את הישארותה בדרג ב' גם מבלי סיוע של צ'כיה שגברה 0:2 על סלובקיה, אבל במקביל נערכו עוד משחקים רבים ברחבי היבשת.

במוקד, בקרב המשולש בין איטליה, הולנד ופולין על ראשות הבית והעלייה לפיינל פור של דרג א' הייתה זו איטליה שיצאה עם ידה על העליונה, בלגיה עלתה בסטייל עם 2:4 על דנמרק, אנגליה במשחק לפרוטוקול הכניעה 0:4 את איסלנד שסיימה עם אפס נקודות בקמפיין ורוסיה סיימה כמפסידה הגדולה ביותר כשחטפה 5:0 בסרביה ואיבדה את העלייה לדרג א'.

בית 1 בדרג א': איטליה סיימה במקום הראשון

בבית מספר 1 בדרג א', כל שלוש הראשונות היו בתמונת העלייה לחצי גמר ליגת האומות. הולנד הייתה זקוקה לניצחון בפולין ובמקביל למעידה של איטליה בבוסניה, נגד הנבחרת שתנשור לדרג ב', אבל למרות מהפך מרשים שביצעה בסיום לא הצליחה להשלים את המשימה.

הולנד, שביום ראשון גברה 1:3 על בוסניה וקטעה רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, ספגה כבר בדקה החמישית מהקשר הצעיר של דרבי קאונטי, קמיל יוז'וויאק שנהנה מבישול של רוברט לבנדובסקי ורדפה אחרי המארחת כל המשחק – והמהפך הגיע בצורה הכי דרמטית שיש. ממפיס דפאי איזן מהנקודה הלבנה בדקה ה-77 ועל אף שנראה שזה היה מעט מדי ומאוחר מדי, מי אם לא ג'ורג'יניו ויינאלדום כבש בדקה ה-84 וקבע 1:2 כתום.

צפו ב-1:2 הדרמטי של הולנד

ויינאלדום עם ממפיס
ויינאלדום עם ממפיס | ANP Sport via Getty Images

במקביל, בבוסניה, איטליה בכל מקרה עשתה את שלה. האזורי לא לא התקשתה יתר על המידה בסראייבו ונהנתה משערים של אנדראה בלוטי בדקה ה-22 ודומניקו ברארדי בדקה ה-68 כדי לנצח 0:2 ולהבטיח את ראשות הבית והעלייה לפיינל פור.

בית 2 בדרג א': בלגיה בפיינל פור

בבית מספר 2 בדרג א', נבחרת בלגיה הייתה תלויה בעצמה כדי להבטיח את ראשות הבית ולהעפיל לפיינל פור של ליגת האומות. "השדים האדומים" עמדו במשימה כאשר גברו 2:4 על דנמרק, שהייתה זקוקה לניצחון כדי להפתיע את המדורגת מספר 1 בעולם ולסיים בפסגה על חשבונה.

כבר בדקה השלישית הצליח יורי טילמס, קשר לסטר, למצוא את הרשת של קספר שמייכל שהתאושש מפציעה, אולם הדנים שנמצאים במומנטום אדיר ובמשחקים האחרונים גברו על איסלנד, שבדיה ואפילו ניצחו את אנגליה בוומבלי בחודש שעבר, חזרו במהרה הודות לשער של יונאס ווינד כבר בדקה ה-17.

לבלגיה הייתה מספיקה גם נקודה כדי לעשות את שלה, אבל מי אם לא קווין דה בריינה הוסיף בישול נוסף למאזנו וסידר לרומלו לוקאקו שער ראשון מבין שניים הערב כדי להשיב את המארחת ליתרון. בדקה ה-69 לוקאקו חגג צמד מבישול של טורגן הזאר, שאחיו אדן שנדבק בקורונה לא עמד לרשות הנבחרת השבוע ונשאר במדריד. הקצב המטורף נמשך והדנים צימקו בדקה ה-87 משער עצמי של נאסר צ'אדלי, אולם דקה אחר כך קווין דה בריינה הצטרף לרשימת הכובשים וקבע את תוצאת הסיום.

יורי טילמנס חוגג עם לוקאקו ודה בריינה
יורי טילמנס חוגג עם לוקאקו ודה בריינה | JOHN THYS/AFP via Getty Images

בוומבלי, נבחרת אנגליה גברה על איסלנד 0:4 במשחק חסר חשיבות מבחינתה לאור העובדה שכבר במחזור הקודם איבדה את הסיכוי להעפיל לפיינל פור של ליגת האומות. מנגד, האיסלנדים ירדו לדרג B וסיימו קמפיין מאכזב מאוד מבחינתם עם רקורד מביך של אפס נקודות.

פיל פודן סידר לדקלן רייס את הראשון של האנגלים בדקה ה-20 עם הרמה מדויקת מכדור חופשי הישר לראשו של קשר ווסטהאם, שלא התקשה להמשיך לרשת האיסלנדית מקרוב ארבע דקות אחר כך מייסון מאונט כבש את השני של האנגלים עם מבצע יפה ופודן, אחרי שבישל בפתיחה, קינח עם צמד בדקות 80 ו-84 כדי לקבוע 0:4 קליל.

צפו ב-0:4 של אנגליה על איסלנד

פיל פודן
פיל פודן | Neil Hall – Pool/Getty Images

בית 3 בדרג ב': הונגריה בדרג א'

ההפתעה הגדולה של היום הגיעה אלינו מבלגרד, שם סרביה דרסה את נבחרת רוסיה שהייתה צריכה לנצח כדי להעפיל לדרג A, אך התבזתה ופספסה את ההזדמנות. נמניה ראדוניץ' (10), לוקה יוביץ' (25,45+1) ודושאן ולאחוביץ' (45) השלימו את הבליץ במחצית הראשונה, פיליפ מלאדנוביץ חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-64 עם 0:5 מהדהד.

מי שניצלה זאת כדי לסיים בפסגה הייתה נבחרת הונגריה, העולה הטרייה ליורו שבקרב על המקום הראשון ניצחה את טורקיה 0:2. ניצחון של הטורקים היה מעלה אותם למקום הראשון, אבל הונגריה ניצחה משערים של דויד סיגר (57) וקווין וארגה (90) וחגגה עלייה לדרג א'.

תוצאות בולטות נוספות הערב: אוסטריה – נורבגיה 1:1, וויילס – פינלנד 1:3, יוון – סלובניה 0:0, קוסובו – מולדובה 0:1, אירלנד – בולגריה 0:0, צפון אירלנד – רומניה 1:1, גאורגיה – אסטוניה 0:0, ארמניה – מקדוניה הצפונית 0:1, קזחסטן – ליטא 2:1, ארמניה – בלארוס 2:3.

צפו: 1:3 לוויילס על פינלנד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי