בלגיה סגרה עשור בלי הפסד בית, קורטואה חטף: "צריך מונית"

הנבחרת של רוברטו מרטינס שגברה 2:4 על דנמרק לא הפסידה כמארחת מאז ספטמבר 2010: "השתפרנו, בעבר לא היינו תחרותיים בהרכב חסר", שיבח המאמן. השוער כבש שער עצמי אומלל: "נתקע כאילו איבד את הרגל והיה חסר אונים"

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה הייתה זקוקה רק לתיקו כדי להעפיל לפיינל פור של ליגת האומות, אך היא רצתה לסיים בסטייל. הנבחרת של רוברטו מרטינס ניצחה 2:4 את דנמרק בזכות מחצית שנייה מצוינת כשהיא נהנית מצמד של רומלו לוקאקו, איך לא. זה היה משחק הבית ה-29 שלה ללא הפסד – כשנכנעה לאחרונה לגרמניה ב-2010. מעבר לכך, הנבחרת כבשה לפחות שני שערים ב-20 מ-21 משחקיה האחרונים הרשמיים. מנגד, השוער טיבו קורטואה ספג שער מביך במיוחד שמזכיר לאוהדים את דודו אוואט.

לוקאקו שכבש 17 שערים ב-14 משחקיו האחרונים, אמר לאחר המשחק: "לפעמים צריך להיות קצת רעב כדי לנצח, עשינו זאת הערב (אתמול). היינו קרובים להעפיל לפיינל-פור של ליגת האומות כבר בשנה שעברה אך הפסדנו לשוויץ. זה לא היה משנה שנקודה הייתה מספיקה לנו, לא רצינו להסתכן, שיחקנו נהדר".

"פעולה שחייבים לשכוח – איזו טעות אדירה של קורטואה", נכתב ב"מארקה". שוערה של ריאל מדריד חטף לא מעט בכלי התקשורת. "איזו טעות מגוחכת ואומללה", נכתב ב"סקיי ספורטס", שם התבדחו עוד יותר: "מונית לטיבו", נכתב בטוויטר של כלי התקשורת. "קורטואה פשוט נתקע כאילו איבד את הרגל, הביט בכדור בתדהמה, חסר אונים, כשהתגלגל לרשת שלו", נכתב ב"ספורט בייבל". לאחר המשחק השוער שיתף סטורי של הנבחרת עם תמונת העפלה לחצי גמר ליגת האומות.

רוברטו מרטינס היה מרוצה: "להבקיע ארבעה שערים נגד דנמרק שהיא לא רגילה לספוג הרבה – זה מעולה. יש לדנמרק הרבה ניסיון וכישרון. היינו צריכים להיות אמיצים ולהפגין יציבות בהגנה. התעוררנו במחצית השנייה. היו לנו לא מעט רגעים טובים אם כי אחרי שער היתרון איבדנו מעט את השליטה. אהבתי את התגובה השקטה במחצית השנייה. אני לא חושב שצריך לבחור בין שואו ושובבות לבין להיות יעילים. צריך להיות גם וגם".

השינוי בנבחרת: "אם אתם זוכרים, לפני כמה שנים כשהיו חסרים לנו שחקנים, התקשינו להיות תחרותיים ללא ההרכב החזק. היום נהניתי מאוד מהמשחק של המחליפים וזה מראה על ההתקדמות של הנבחרת. גם ללא תומא מונייה ואקסל ויטסל המושעים או יאניק קראסקו – שיחקנו היטב". גם אדן הזאר נעדר כמובן..

"המדורגת ראשונה בעולם חשבה רק על ניצחון", נכתב ב"דיילי מייל". "לוקאקו הציג סיומת קטלנית ויורי טילמאנס רשם עוד משחק עם ביצועים מרשימים". "לוקאקו שולח את בלגיה קדימה", נכתב ב-"BBC". בלגיה מצטרף כאמור לצרפת, בה תרצה לנקום על ההדחה בחצי גמר המונדיאל, לספרד ולאיטליה בטורניר שייערך באוקטובר 2021.

טיבו קורטואה. טעות ענקית | John Berry/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי