סקוטלנד מלקקת את הפצעים אחרי ההפסד בישראל: "זה תהליך"

הסקוטים אמנם חגגו לא מזמן העפלה היסטורית ליורו, אך ההפסד בנתניה מנע מהם עלייה לדרג A. המאמן סטיב קלארק: "חסרה לנו איכות בחלק הקדמי". השוער הוותיק דייויד מרשל: "זו תזכורת לכך שעלינו להמשיך לעבוד קשה"

(גודל טקסט)

עושה רושם שנבחרת סקוטלנד עדיין לא נרגעה מחגיגות העלייה ליורו. אמש (רביעי) החבורה של המאמן סטיב קלארק רשמה הפסד שני ברציפות בליגת האומות, הפעם 1:0 לישראל בנתניה ואיבדה את המקום הראשון לטובת צ'כיה שהשיגה שני ניצחונות רצופים, סיימה את הקמפיין בראש הבית והעפילה לדרג A.

"ראיתי חבורה של שחקנים שעשתה הכל על מנת להביא תוצאה טובה עבור המדינה שלה", אמר בסיום קלארק המאוכזב. "רצינו לסיים את קמפיין ליגת האומות במקום הראשון, אך למרבה הצער, בדומה למשחק מול סלובקיה ביום ראשון, הייתה חסרה לנו איכות בחלק הקדמי. עברנו דרך ארוכה בפרק זמן קצר ואסור לשכוח כמה רחוק הצלחנו להגיע. עם זאת, אנו יודעים שאם אנחנו רוצים להעפיל לטורנירים גדולים על בסיס קבוע, יש לנו לא מעט דברים לשפר".

קלארק המשיך: "קצת יותר שקט בשליש האחרון של המגרש, זה מה שהיה חסר לנו מול ישראל. נענשנו בצורה קשה על התקפת מעבר שלא הצלחנו לעצור, מה שהפך את המחצית השנייה להרבה יותר קשה. המאמץ והגישה כן היו טובים. אם אנחנו רוצים להמשיך להשתפר, עלינו ללמוד לנצל את הרגעים בהם אנחנו טובים יותר מהיריבה. בנוסף, עלינו ללמוד כיצד להשיג תוצאות טובות במשחקי חוץ. רצינו להעפיל לדרג A, אך בואו לא נשכח ממש לא מזמן היינו בדרג C. אולי זה שנשארו בדרג B יסייע לנו ויעניק זמן להמשיך את התהליך".

סטיב קלארק, וילי רוטנשטיינר, מנור סולומון | אודי ציטיאט

על הבעיה בהבקעת שערים: "אני מקווים שגם הגולים יגיעו. זה לא משהו שקורה תכף ומיד, אלא תהליך שלוקח זמן. עלינו להמשיך לעבוד ולהמשיך להאמין שאנחנו מסוגלים להבקיע. היום היו לנו היום 16 או 17 בעיטות לשער, שבע מהן למסגרת. אם אתה רוצה לנצח משחקים ברמה הזו, אתה חייב לשים לפחות כדור אחד או שניים ברשת".

גיבור העלייה ההיסטורית של הסקוטים ליורו, השוער הוותיק דייויד מרשל, סיכם: "ההפסד לישראל הוא למעשה תזכורת לכך שאנחנו צריכים לעבוד קשה ולהשתפר כדי להיות תחרותיים במשחקים האלה. הגענו רחוק, אבל זו רק תחילת הדרך עבורנו. המשחקים האלה תמיד צמודים וקשוחים והשער הראשון תמיד קריטי. הגענו למספיק מצבים להבקיע, אבל לצערי לא מצאנו את הרשת ואנו מאוכזבים שלא העפלנו לדרג A".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי