ווינאלדום ודפאי שוברים שיאים, דה בור סחט שבחים בהולנד

נבחרת של שניים: דפאי ו-ווינאלדום שהגיעו ל-21 שערים ב-1:2 על פולין, היו מעורבים ב-14 מ-20 הכיבושים האחרונים של האורנג'. בטלחרף פרגנו למאמן: "היה צריך להגיע לפני". לבנדובסקי: "השתפרנו. סוכם שאשחק מחצית"

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד נקלעה לפיגור מוקדם בפולין אך הצליחה לנצח 1:2 אתמול (רביעי). זה היה ניצחון שני ברציפות של פרנק דה בור מה שאולי לא הספיק לאורנג' להעפיל לפיינל-פור של ליגת האומות לאור ניצחונה של איטליה, אך בהחלט סיפק נקודות אור. זה לא סוד ששני השחקנים המובילים בנבחרת הם ג'ורג'יניו ווינאלדום וממפיס דפאי. שניהם כבשו אתמול שערים מאוחרים והגיעו ל-21 שערים במדי האורנג'. מעבר לכך, הם היו מעורבים ב-14 מ-20 השערים האחרונים שכבשה הנבחרת.

ווינלאדום אמר: "יצרנו הרבה הזדמנויות מסוכנות ולבסוף ניצחנו. זה ניצחון שני ברציפות אבל אני לא רוצה להצהיר מייד שאנחנו בדרך לכיוון טוב. יש לנו עוד הרבה מה לשפר אבל כמובן שהתוצאות האחרונות עוזרות לנו".

דה בור לא חסך ביקורת מההגנה שלנו: "ראיתי יותר דברים חיוביים מאשר שליליים, אבל לא ברור לי למה פתחנו את המשחק ככה. הזהרתי את הנבחרת מראש ולא רק בגלל רוברט לבנדובסקי. עלינו להיות חדים מהשנייה הראשונה. זה צריך להיראות טוב יותר מאחורה, אסור לנו להתחיל ככה משחקים. לעתים אנחנו מאבדים כדור במקום שזה לא יכול לקרות".

ממה הוא מרוצה: "אחרי ה-0:1 ועוד מספר דקות אולי, הרמנו את הרמה שלנו ויצרנו מצבים הראינו למה אנחנו מסוגלים. עלינו להמשיך לעבוד קשה. אני יוצא עם תחושה טובה. נלחמנו עד השנייה האחרונה ואני גאה בזה. נצטרך לדעת מתי אנחנו יכולים לקחת סיכונים". דה בור היה יצירתי ואמר: "מישהו אמר פעם שאם אתה מבקיע שער אחד יותר מהיריב, אתה בצד הנכון של המדליה", משפט של יוהאן קרויף כמובן.

"אורנג' טרייה ואמיצה החמיצה את הפיינל-פור אך השיגה ניצחון מוצדק וראוי", נכתב ב"AD". מנגד, נמתחה ביקורת על ההגנה "היא הייתה מבולבלת לעתים קרובות מדי. הנבחרת נקלעת בקלות מדי לפיגור מוקדם ואלה סיבות לדאגה לקראת ההמשך". כמובן שצריך לזכור שמעבר להיעדרותו של הקפטן וירג'יל ואן דייק, גם מתייס דה ליכט לא שיחק. ולנטין דריזן, כתב "טלחרף" החמיא לדה בור כשאמר שההתאחדות הייתה חייבת למנות אותו לתפקיד עוד קודם.

ובצד המפסיד? החלוץ רוברט לבנדובסקי שנותר מתוסכל אחרי שלא הצליח לכבוש, אמר: "סוכם לפני המשחק שאשתתף רק ב-45 דקות משום שהייתה לי בעיית שריר. כמובן שנראינו טוב יותר מאשר נגד איטליה, יצרנו כמה התקפות טובות ורצינו לדחוף קדימה".

רוברט לבנדובסקי | PressFocus/MB Media/Getty Images

לבנדובסקי שיבח את קמיל יוז'ביאק שכבש את שער הבכורה שלו בנבחרת ועשה זאת בסטייל בדהירה אדירה וסיומת לקורה ופנימה: "הוא הציג מהירות מדהימה, זה היה משחק טוב מאוד שלו". יוזב'ביאק עצמו אמר: "זו הרגשה נפלאה לכבוש את השער הראשון שלי בנבחרת, רק חבל שהפסדנו. אני מאוכזב שלא הבקענו לפחות עוד שער נוסף. אני חושב שהיה שיפור ניכר בהשוואה למשחק נגד איטליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי