דיווח באנגליה: סיטי עלולה לאבד את תואר האליפות מ-2014

שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים
שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

ב"דיילי מייל" נכתב כי הפרמיירליג פתחה בחקירה משלה נגד התכולים ותשלול מהם את הזכייה אם תמצא הפרות פיננסיות. הקבוצה תיאלץ למכור את סטרלינג ודה בריינה אם הערעור לאופ"א יידחה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי תיאלץ לבנות תכנית כלכלית חדשה לחלוטין ואף למכור חלק משחקניה המובילים, ביניהם ראחים סטרלינג, קווין דה בריינה ואיימריק לאפורט, אם בית הדין לבוררות בספורט (CAS) לא יקבל את הערעור שלה לאופ"א, שכזכור גזרה על התכולים השעייה מליגת האלופות למשך שנתיים. לפי הדיווח שעלה אמש (שבת) ב"דיילי מייל", קיים גם סיכוי שתואר האליפות בו זכו הסיטיזנס ב-2014 יישלל מהם, במקרה שיימצאו הפרות פיננסיות נוספות בחקירה המתנהלת בנפרד מטעם הפרמיירליג.

המנג'ר פפ גווארדיולה תומך בעמדת המועדון וכלל לא ממהר לעזוב, כך טוענים באנגליה, כאשר בסיטי מתעקשים כי הם יזוכו מאשמת ההפרה של חוקי הפייר פליי הפיננסי של אופ"א. עם זאת, בחקירת הפרמיירליג, המועדון ממנצ'סטר טרם הואשם ומטעם הנהלת הליגה לא נשמעה אף הערה בנושא, אם כי ישנן ספקולציות שמדברות על הורדת נקודות בעונה הנוכחית, שגם כך לא תשנה יותר מדי את גורל האליפות אשר נמצאת בדרכה לליברפול.

אם סיטי תורשע, תקנון הפרמיירליג יאפשר הורדת נקודת רטרואקטיבית שתשפיע על מיקומה של הקבוצה בטבלה בעונות הנבדקות בחקירה. על אף שטווח השנים העומד לבדיקה עדיין לא אושר על ידי הליגה האנגלית, נראה כי התקופה הנחקרת הינה בין השנים 2012 ל-2016, במהלכן סיפק המועדון הצהרות כוזבות בנוגע להכנסות מחסויות, כך לפי האשמות הגוף לפיקוח פינננסי של אופ"א (CFCB).

ראחים סטרלינג. סיטי תיאלץ למכור אותו? (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
ראחים סטרלינג. סיטי תיאלץ למכור אותו? (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

חוקי הפרמיירליג פחות מחמירים מאלו של ההתאחדות האירופית ומאפשרים הפסדים של עד 105 מיליון ליש"ט על פני שלוש עונות, אך מסתמכים על הנתונים שהציגו המועדונים. מנצ'סטר סיטי התעקשה על כך שכל הדוחות שלה היו מדויקים, אבל ה-CFCB טוען כי המועדון שיקר בנוגע להכנסות שהגיעו מספונסרים.

מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, הודה כי הבשורה על השעיית סיטי תפסה אותו בהלם מוחלט: "זה היה שוק. ממש וואו. מה שהם עשו על כר הדשא יוצא דופן, אני לא יודע לגבי השאר. אני מצטער עוברם. הם יכולים לערער, אז נראה מה יקרה. אין ספק שזה רציני".

יום הדין של אלופת אנגליה המכהנת יגיע בקיץ הקרוב, כאשר החקירה חייבת להתקדם עד ה-23 ביולי – התאריך בו הליגה האירופית מתחילה עבור הקבוצה האנגלית עם הדירוג הנמוך ביותר.


אנשי המועדון גם לא יכולים לדעת האם ה-CFCB יאשר את התקציב שלהם לעונה הבאה, בהנחה שה-CAS יסכים כי הדו"חות שהוגשו מטעמים היו כוזבים, כך שלא יוכלו להעריך כמה מותר להם לבזבז בבניית הסגל – מה שעלול להוביל לנהירת שחקנים אל מחוץ לקבוצה. שחקן נבחרת אנגליה לשעבר, ג'רמיין ג'נאס, אמר בעניין: "זו לא אשמתם של השחקנים. אם אומרים להם שאינם יכולים לשחק בליגת האלופות בשנתיים הקרובות, אני לא רואה סיבה שהאוהדים יאשימו אותם במקרה שיחליטו לעזוב".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי