ליברפול לא תוכל לחגוג באנפילד את זכייתה באליפות

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Clive Mason/Getty Images

לקלופ ולשחקניו חסרים שני ניצחונות כדי לזכות רשמית בתואר, אבל גם אם הפרמיירליג תשוב לפעילות בחודש הבא, אצטדיונם הביתי של המייטירדס לא צפוי להיות בין אלה שיארחו את 92 המשחקים שייערכו במגרשים נייטרלים

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

לאחר שבפרמיירליג אישרו רשמית את כוונתם לחדש את עונת 2019/20, בתום בפגישת וידאו שארכה ארבע שעות ובמהלכה התחייבו כל 20 בעלי המועדונים להישאר מחויבים להמשיך לשחק, בתקשורת האנגלית חושפים בחלוף השעות את התוכניות שצפויים ראשי הליגה להגיש לאישור הממשלה. בין שלל ההצעות, מסתמן כי 92 המשחקים שנותרו עד תום העונה ייערכו ב-8 עד 10 אצטדיונים שונים ולא בכל ה-20, והמשמעות היא שהמשחקים ייערכו במגרשים נייטרלים.

רק בעוד כשבועיים אמורה ממשלת בריטניה לדון רשמית בתוכנית שעוד תוגש לה ועל פיה אמורה להתחדש עונת 2019/20 בפרמיירליג, אולם לפי הודעת הקבוצות ישנה תמיכה מצד הממשלה להשלים את עונת המשחקים – כפי שגם בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה שחלה בקורונה והחלים מאז, אישר בעצמו.

עם זאת, כך מתברר הערב, אם אכן ייערכו כל משחקי הליגה במגרשים נייטרלים, מתוך רצון שלא לקיים משחקים שנמצאים במרכז הערים ובאיזורים עירוניים, אחת המשמעויות שנמצאת במוקד היא שליברפול לא תוכל לזכות רשמית באליפות ראשונה אחרי 30 שנה באנפילד. מובן מאליו שהיא לא תוכל לחגוג מול אוהדיה, כל המשחקים אם ייערכו יהיו ללא קהל, אבל ליברפול אפילו לא תוכל לחגוג בביתה.

לליברפול כיום פער של 25 נקודות על פני מנצ'סטר סיטי בפסגה והיא זקוקה לשני ניצחונות בלבד כדי להבטיח את האליפות הראשונה שלה מאז 1990, אז עוד שיחק בקבוצה רוני רוזנטל שהצטרף באמצע העונה והיה שותף לזכייה באליפות. ככל הנראה, בין האצטדיונים שיזכו לארח יהיו "אמקס" של ברייטון, סט. מארי של סאות'המפטון, "לונדון סטדיום" של ווסטהאם וכן "איתיחאד" של מנצ'סטר סיטי – כולם נחשבים למודרניים ונמצאים במרחק ממרכזי הערים. אצטדיון אנפילד, ששוכן בלב העיר שגם כך סובלת מנגיף הקורונה, לא נמנה על הרשימה לפי הדיווחים.


יורגן קלופ (Catherine Ivill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי