בדרך לעוד ענישה: אברטון בסכנת הפחתה של 9 נקודות נוספות

play
דומיניק קלברט לואין אברטון | GettyImages
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט ביום, 17.11 06:10

אחרי שהופחתו 10 נקודות ממאזנה, ברנלי, לסטר ולידס צפויות להגיש תביעות ענק של פיצויים על ירידות ליגה. המשמעות, תשלום קנס של 300 מיליון ליש"ט או ירידה למאזן של מינוס 5 נקודות בטבלת הפרמיירליג

(גודל טקסט)

השנים האחרונות של אברטון היו קשות מאוד עם מאבקי ירידה, כשבמקביל היריבה המרה והגדולה מהעיר, ליברפול, רשמה הצלחות מקומיות עם אליפות, גביעים ואפילו הצלחה אירופית עם זכייה בליגת האלופות. עם הדיווחים על השקעות מצד חברת "777" ובניית האצטדיון החדש, לצד שיפור ביכולת תחת שון דייץ' העונה, הכחולים ראו כבר את האור בקצה המנהרה, עד שהגיע עונש הפחתת 10 הנקודות שהוריד אותם למקום ה-19 בטבלת הפרמיירליג.

כזכור, אברטון ירדה מהמקום ה-14 בעקבות הפרה של חוקי הליגה ועבירות כלכליות עם העונש החמור ביותר בתולדות הפרמיירליג, אך נראה שהבשורות הרעות לא נגמרו עבר הקבוצה של דייץ'. ברנלי, העולה החדשה, לידס וברנלי, צפויות להגיש תביעת פיצויים נגד אברטון בגין ירידות הליגה של הקבוצות בשנתיים האחרונות, שנים בהן הקבוצה הואשמה באותם סעיפים של הפרת הכללים. לפי פסק הדין משבוע שעבר, באנגליה מדווחים כי לשלוש הקבוצות הללו "יש פוטנציאל לתביעת פיצויים" שתביא להפחתת נקודות נוספת של אברטון, הפעם של 9 נקודות נוספות.

שון דייץ' מאמן אברטון
בדרך הבטוחה לצ'מפיונשיפ? דייץ' | אימג'בנק GettyImages

לאברטון עדיין יש אופציה לערער על עונש הפחתת 10 הנקודות, אך התלונה החדשה של השלוש תגיע יחד עם תביעת ענק של כל אחת על סך 100 מיליון ליש"ט, כך שאת 300 מיליון הליש"ט תצטרך לשלם אברטון או שתקבל את העונש המיידי של אי תשלום כזה, כאמור, הפחתת 9 נקודות מיידית. במצב זה, אברטון תהיה בתחתית הטבלה עם מאזן של מינוס 5 נקודות.

אמנם חברת "777" החלה להשקיע במועדון על מנת למחוק את חובותיו הקודמים, אך הסכום החדש העומד על מאות מיליוני ליש"ט עלול לגרום לחברת ההשקעות האמריקאית לסגת מהעסקה או לגרום לפרמיירליג לדחות אותה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי