ארטטה: "ההופעה הגרועה ביותר העונה. עכשיו יהיה קשה לחזור לפסגה"

play
מיקל ארטטה מאמן ארסנל | GettyImages
פולהאם הענישה והפכה, ארסנל סגרה את 2023 עם הפסד 2:1 מפתיע 02:47

ארסנל שוב "החליקה" בדרך לפסגה עם הפסד 2:1 לפולהאם שהותיר אותה רביעית. המאמן לשליח ספורט1: "לא היינו חדים, לא לקחנו סיכונים". האוהדים זועמים: "הולכים אחורה, משהו חייב להשתנות"

קבוצות: ארסנל פולהאם
(גודל טקסט)

במחזור ה-20 של הפרמיירליג ב-2012 פולהאם אירחה את ארסנל והשיגה ניצחון 1:2 דרמטי עם מהפך תוך 7 דקות מהדקה ה-85 עד תוספת הזמן (90+2). אז, יוסי בניון עלה מהספסל בדקה ה-74 בשורות התותחנים שסיימו את אותה העונה במקום השלישי. הערב (ראשון), הקבוצה של מיקל ארטטה הגיעה עם רצף ללא הפסדים לקבוצה של מרקו סילבה מאז אותו משחק לפני כמעט 12 שנים, במטרה לשוב לפסגת הטבלה על חשבון ליברפול שתארח מחר את ניוקאסל, אך בדיוק כמו במשחק ההוא, איבדה יתרון והפסידה 2:1 עם משחק שלישי רצוף ללא ניצחון, ניצחון בודד ב-5 המחזורים האחרונים וירידה למקום הרביעי בטבלה. התוצאה הבטיחה שליברפול, ללא קשר לתוצאה מחר, תסיים את 2023 בפסגת טבלת הפרמיירליג.

זה היה ההפסד הראשון של התותחנים אחרי שהם הובילו אחרי 49 ללא הפסד, וההפסד השני ברציפות בפרמיירליג מאז חודש מאי. השער השני שארסנל ספגה היה הרביעי שלה ב-6 המחזורים האחרונים שהגיע מכדור קרן, זאת אחרי שב-14 המחזורים הראשונים היא ספגה רק שער אחד מהקרן. לפולהאם הניצחון עצר רצף של 26 משחקים בהם היא פיגרה ויצאה ללא 3 הנקודות, מאז הניצחון על לידס באוקטובר 2022.

המאמן הודה שזאת הייתה "ההופעה הגרועה ביותר של ארסנל העונה" והוסיף לשליח ספורט1 ניב דברת: "לא הגיע לנו לנצח, אנחנו לא קרובים למה שאנחנו רוצים להיות וזה מאכזב מאוד. לא היינו מספיק טובים, זה עד כדי כך פשוט. במשחק נגד ווסטהאם לחלוטין הגיע לנו לנצח והפסדנו, היום לא שיחקנו טובים, לא היינו חדים, לא לקחנו סיכונים ואיבדנו כדורים. כאשר יש לך הזדמנות לעלות למקום הראשון ביום האחרון של השנה ואתה מסיים אותו ככה זה רע".

ארטטה נשאל אם ארסנל צריכה להתחזק בינואר והשיב: "אנחנו צריכים לעשות את מה שעשינו ב-19 המשחקים הקודמים ואז נהיה בטופ, היום הייתה לנו הזדמנות לעלות לפסגה ועכשיו זה יהיה קשה, אם נשחק כמו כמו ששיחקנו היום נהיה רחוקים מאוד משם". דברת שאל את ארטטה על מה הוא רוצה לראות מקבוצתו בשנה החדשה והמאמן השיב: "את העקביות שהראינו, היא שמה אותנו בצמרת ככבר שנה וחצי וזה קשה מאוד בליגה הזאת. אבל בכדורגל חיים את ההווה, מה שקרה לפני כמה חודשים לא רלוונטים והיום היה יום קשה".

דקלן רייס, אולי השחקן הטוב ביותר של ארסנל העונה, סיכם את ההפסד הנוסף המאכזב עם הרבה כנות: "התוצאות האחרונות מאכזבות, אך הגיעו לנו. לא היינו מספיק טובים. נחנו יותר מדי ונרדמנו אחרי שעלינו ליתרון, פולהאם ניצלה את זה לנצח. אני לא מסתכל על הטבלה אפילו, כבר היינו בפסגה, אבל החלקנו בדרך. אנחנו צריכים להשיאר חיוביים, יש לנו מאמן מעולה וסגל מצוין. צריכים לחזור לעצמנו".

מרטין אודגור ארסנל
הרצף הרע יוציא אותם ממרוץ האליפות? אודגור | אימג'בנק GettyImages

באנגליה כבר מדווחים במספר גופי תקשורת מיד עם שריקת הסיום שהתפוקה ההתקפית הדלה והרצף השלילי יגרמו לקבוצה לפתוח את הכיס בינואר ולהביא את אייבן טוני. כזכור, ברנטפורד הציבה תג מחיר גבוה למדי על החלוץ האנגלי בגובה 100 מיליון ליש"ט שיהיה מעניין לראות אם בקבוצה הלונדונית יהיו מוכנים להשקיע עליו.

מלבד היכולת ההגנתית הרעה והעובדה כי מנצ'סטר סיטי עקפה אותה עם משחק חסר, בעוד כאמור ליברפול בפסגה, בארסנל היה גם מעט בלאגן על הדשא כשבמהלך המשחק ניתן היה לראות ויכוח סוער בין דקלן רייס לגבריאל, עם הרבה עצבים על הדשא וגם על הקווים מצדו של המאמן הספרדי.

אוהדי הקבוצה זעמו בסיום המשחק, בעיקר על ארטטה ובחירת ההרכב שלו לקראת חלון ההעברות של ינואר. ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), רבים מהם ביקרו את "בזבוז 235 מיליון היורו בקיץ" וקבלת ההחלטות של המאמן: "הוא צריך להסביר מה הוא עשה היום. הוא משתמש בשחקנים לא נכון ומבצע חילופים לא טובים ובזמן רע. אי אפשר להוציא כל כך הרבה כסף וללכת אחורה. משהו חייב להשתנות".

בצד המנצח, ראול חימנס שכבש את שער השוויון שוחח עם ניב דברת אחרי הניצחון הגדול: "מרגיש נהדר לעשות מהפוך באצטדיון שלנו. חזרתי להרכב אחרי שנעדרתי משלושה משחקים וזו הייתה הופעה מדהימה. גם כשהיינו בפיגור בפתיחה הגבנו טוב והשגנו את התוצאה שרצינו. אלה המשחקים שכולם רוצים לשחק בהם, אנחנו צריכים להראות שאנחנו יכולים להתחרות מול כל מי שנגדנו".

על הכניסה לנעליים של אלכסנדר מיטרוביץ' שעזב את פולהאם בקיץ: "אני אוהב אתגרים ותמיד שואף ליותר. אני רוצה לכתוב את הסיפור שלי ואני חושב שאני נותן הופעות טובות אחרי פתיחת עונה קשה. רוצה להמשיך כך גם במחצית השנייה של העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי