היום שהכריע שמנצ'סטר סיטי תהיה אלופה? "לא כל כך מהר"

play
משהו לא טוב עובר על הגנת ליברפול. ואן דייק | רויטרס
צפו: ליברפול לא הפסיקה להחמיץ והפסידה 1:0 באנפילד לקריסטל פאלאס 02:25

מה עבר על ליברפול וארסנל שהוביל לקריסה? אלן שירר מסביר מה עומד מאחורי "הפאניקה" ולמה סיטי הפייבוריטית, אבל ממש לא כולם מסכימים איתו

(גודל טקסט)

ארסנל הפסידה, ליברפול הדועכת הפסידה, ומנצ'סטר סיטי נותרה במקום הראשון בליגה האנגלית, כשנראה שהיריבות שלה למירוץ האליפות פשוט לא עומדות בלחץ. האם הסיפור גמור? באנגליה מעריכים: עוד יהיו טוויסטים בעלילה, אבל הניסיון של גווארדיולה וקבוצתו עשוי להכריע.

עוד בנושא לפני ריאל: מנצ'סטר סיטי הביסה 1:5 את לוטון ועלתה לפסגה החמצה של עונה: ליברפול הפסידה 1:0 לקריסטל פאלאס "זה מרגיש ממש רע": קלופ מנסה להסביר את הקריסה של ליברפול אף אחת לא רוצה לקחת? ארסנל הפסידה 2:0 לאסטון וילה באנגליה הכתירו את סיטי ולעגו לארסנל: "לא תזכה גם עוד 40 שנים"

שחקן ארסנל גבריאל מרטינלי
שחקן ארסנל גבריאל מרטינלי | אימג'בנק GettyImages, ADRIAN DENNIS/AFP

"מירוץ האליפות בפרמיירליג קיבל תפנית", כתב הפרשן הבכיר של BBC פיל מקנאלטי, "ליברפול מעדה ראשונה עם הפסד ביתימדהים מול קריסטל פאלאס, לא מעט אחרי זה אוהדי ארסנל עזבו את אצטדיון האמירויות המומים לאחר שהקבוצה של מיקל ארטטה הפסידה 2:0 לאסטון וילה.

"המרדף על התואר לא קרוב לסיומו כאשר רק שתי נקודות מפרידות בין שלוש הראשונות, אבל יש תחושה מוכרת, מבשרת רעות, עם הנוכחות של מנצ'סטר סיטי בראש הטבלה כאשר שסתום הלחץ מתהדק… מה שכל כך מתסכל עבור ארסנל וליברפול זה ששתיהן מעדו ואכזבו וסיפקו יכולת גרועה בדיוק כשהן הכי צריכות ניצחון". פרשן "דיילי מייל" לעומת זאת טוען כי "ליברפול וארסנל 'נחנקו', אבל התואר עדיין לא של מנצ'סטר סיטי… הם נראים בשליטה, אבל כפי שהליגה הראתה העונה, כלום לא סגור, ועוד יהיו מהמורות במירוץ. עכשיו היתרון שלה… ובכן, עד הטוויסט הבא".

יורגן קלופ מאמן ליברפול
אחרי התבוסה לאטאלנטה, ישוב לפסגה? קלופ | רויטרס

מנגד, אלן שירר, הפרשן ושחקן העבר, מהמר על סיטי כי היריבות שלה לא עמדו בלחץ, ומסביר למה. "כפי שראינו באנפילד ובאצטדיון האמירויות, לחץ עושה דברים מצחיקים בשלב הזה של העונה – אפילו לשחקנים ולקבוצות הטובות ביותר", כתב שירר.

"אף אחד לא ציפה שליברפול וארסנל יפסידו שתיהן בסוף השבוע, אבל אני הייתי במצב שלהן בעצמי, וזה מה שקורה בהתמודדות על התואר, במיוחד במשחקי חובה בבית. אם אתה לא מבקיע מוקדם, כולם נהיים מאוד עצבניים. אני יודע בדיוק מה מרגישים השחקנים.

"על המגרש, שחקנים יכולים לשמוע את האנחות והגניחות שבקהל אחרי כל הזדמנות מבוזבזת – או אפילו מסירה לא מדויקת – מסוג הדברים שלאף אחד לא הפריע יותר מדי לפני כמה חודשים.

"זה לא משנה כמה חזקה ההתקפה שלך בדרך כלל, כי כשהכדור פתאום לא נכנס לרשת זה יכול להתחיל להרגיש כאילו 'שום דבר לא עובד' או ש'לא הולך לך מול השער' – ובמקביל אתה הרבה יותר עצבני מהרגיל בכל פעם שהיריבה נכנסת לשליש האחרון שלך.

"ככל שהמשחק נמשך זמן רב יותר כך הוא נהיה קשה יותר, כי אתה יכול לשמוע עוד ועוד פאניקה וייאוש נכנסים. אם אתה קבוצת החוץ אז אתה גם מרגיש את זה, ואתה יודע שהתוכנית שלך עובדת.

התוצאות של יום ראשון מראות מה הלחץ הזה יכול לעשות לך, וזו הסיבה שנשארתי עם מנצ'סטר סיטי בשבועות האחרונים בכל פעם שנשאלתי מי אני חושב שתזכה בפרמיירליג. אני לא הולך לשנות את דעתי עכשיו. מתוך שלוש הקבוצות בצמרת לסיטי יש הכי הרבה ניסיון בתרחיש הזה והם לא רק יודעים למה לצפות, הם גם יודעים להתמודד עם זה כשזה קורה".

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | רויטרס

מה נשאר להן?

ארסנל: וולבס (חוץ, 20 באפריל), צ'לסי (בית, 23 באפריל), טוטנהאם (חוץ, 28 באפריל), בורנמות (בית, 4 במאי), מנצ'סטר יונייטד (חוץ, 11 במאי), אברטון (בית, 19 במאי).

ליברפול: פולהאם (חוץ, 21 באפריל),אברטון (חוץ, 24 באפריל), ווסטהאם (חוץ, 27 באפריל), טוטנהאם (בית, 5 במאי), אסטון וילה (חוץ, 11 במאי), וולבס (בית, 19 במאי).

מנצ'סטר סיטי: טוטנהאם (חוץ, לא נקבע תאריך), ברייטון (חוץ, 25 באפריל), נוטינגהאם (חוץ, 28 באפריל), וולבס (בית, 4 במאי), פולהאם (חוץ, 11 במאי), ווסטהאם (בית, 19 במאי).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי