ארטטה: "רוצים לזכות בגביע ולשחק באירופה". סבאיוס התרגש

ארסנל העפילה לחצי הגמר בפעם ה-30 - שיא אנגלי יחד עם מנצ'סטר יונייטד, המאמן כבר חושב קדימה: "כל ניצחון משפר את מצב הרוח". הספרדי זכה למחמאות מואן פרסי: "הוא מאוד פיקח" ושבר בצורת של שמונה חודשים

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

דני סבאיוס רשם עונה קשה במדי ארסנל. למרות זאת, התותחנים האריכו בשבוע שעבר את פרק ההשאלה שלו עד לסיום העונה. הקשר הספרדי שבר בצורת סופר-ארוכה (כמעט תשעה חודשים) בדיוק בזמן כשכבש את שער הניצחון הדרמטי נגד שפילד יונייטד (1:2) ולקח את ארסנל לחצי הגמר נגד מנצ'סטר סיטי. כמה דקות קודם לכן השחקנים היו שבורים אחרי שספגו שער שוויון (87), אך הכל נשכח. התותחנים העפילו למעמד המרגש בפעם ה-30 בתולדותיהם – שיא אנגלי בצוותא עם מנצ'סטר יונייטד. מעבר לכך ארסנל ניצחה בשבעה מעשרת משחקיה האחרונים – כפי שעשתה ב-27 המשחקים שקדמו לרצף הזה.

ארטטה היה מאושר: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה, זה מקום שקשה מאוד לנצח בו. היה לא פשוט בכלל להרים את עצמנו אחרי שספגנו שער כל כך מאוחר. אני שמח ששוב נגיע לוומבלי. כל ניצחון משפר את הרוח ואת מצב הקבוצה, כעת יש לנו הזדמנות. אני לא יכול לבוא בטענות למאמץ של השחקנים. היחס והמחויבות של כל שחקן בודד היו במקום, הם עשו מה שהתבקשו לעשות".

הכרטיס לאירופה: "זו הזדמנות נהדרת לנסות לזכות בתואר ולשחק באירופה. עלינו להשתפר בתחומים רבים של המשחק אבל כל משחק נותן לך עידוד". בליגה ארסנל מדורגת כזכור רק במקום התשיעי, אך היא רחוקה נקודה בלבד משפילד השמינית שעשויה להעפיל למוקדמות הליגה האירופית. העניין הוא שעד לסיום העונה לתותחנים מצפים משחקים קשים מאוד ושלושתם ברציפות – היא תפגוש את לסטר (בית), טוטנהאם (חוץ) וליברפול (בית) במחזורים 33-35.

דני סבאיוס חוגג. המושיע של ארסנל | Andrew Boyers/Pool via Getty Images

"ארסנל נותרה במאבק עד הסוף ונתנה טעם לעונה הסוערת שלה. הם עדיין רודפים אחרי המקום באירופה, נכתב ב-"BBC". "הגביע מספק לארסנל את הזוהר בתקופה לא מוצלחת, זכו שלוש פעמים בגביע בשש השנים האחרונות". "סבאיוס שמר את ארסנל בחיים", נכתב ב"סקיי ספורטס".

בריטניה בחרו בניקולא פפה לשחקן המצטיין. "הוא כבש בפנדל, היה מעורב במהלך המנצח והיה האיום העיקרי ההתקפי של התותחנים", נכתב עליו. השחקן היקר בהיסטוריה של ארסנל שיפר את המספרים שלו לשמונה שערים ושמונה בישולים. גם סבאיוס זכה לשבחים. רובין ואן פרסי אמר עליו: "הוא שחקן מאוד פיקח, כולם חשבו שהוא יוציא רוחב אבל הוא ראה שהפינה פתוחה והערים על השוער". קייראן טיירני קיבל את הציון הגבוה 9 ב"סקיי ספורטס".

סבאיוס כתב פוסט ברשתות החברתיות: "יאללה תותחנים, בואו נמשיך קדימה. אנחנו ארסנל. שמחים להגיע לוומבלי. עכשיו ניתן את כל מה שיש לנו כדי להגיע לגמר. אני כל כך נרגש מהבקעת השער ומקדיש את זה לכל האוהדים שלא יכלו להיות כאן איתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי