החגיגה נמשכת: מנצ'סטר יונייטד פירקה 2:5 את בורנמות'

השדים האדומים כבשו חמישייה באולד טראפורד לראשונה מאז דצמבר 2011 בדרך לניצחון שלישי רצוף בפרמיירליג. גרינווד (צמד), ראשפורד, מרסיאל ופרננדש הבקיעו

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד נראית נפלא. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר רשמה היום (שבת) ניצחון שלישי רצוף בפרמיירליג ורביעי ברציפות בכל המסגרות, כשפירקה 2:5 את בורנמות' ההולכת ומידרדרת. הניצחון העלה את השדים האדומים למקום הרביעי באופן זמני, אך הם חזרו לחמישי לאחר שצ'לסי גברה על ווטפורד. אדי האו ושחקניו סופרים כבר חמישה הפסדים ברצף ושבעה בשמונת משחקי הליגה האחרונים, מה שמשאיר אותם במקום הלפני אחרון.

יונייטד המשיכה בכושר ההבקעה הנפלא שהיא מציגה מאז חזרת הכדורגל, באדיבות הרביעייה ההתקפית האדירה הכוללת את ברונו פרננדש, מייסון גרינווד, מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל, שכולם מצאו היום את הרשת. שחקניו של סולשיאר לא נרתעו משער יתרון מפתיע של האורחת והפכו במהירות, כאשר גם במחצית השנייה, שנפתחה רע עם שער מצמק של ה"דובדבנים", האדומים השיבו בשני שערים מהירים והחגיגה הסתיימה בחמישייה ראשונה באולד טראפורד לראשונה מאז דצמבר 2011. ביום חמישי יונייטד תנסה להמשיך במומנטום המצוין כשתתארח אצל אסטון וילה (שידור ישיר בספורט1 ב-22:05).

בורנמות' ידעה לעלות ליתרון ראשונה למרות שהמארחת לחצה אותה בעוצמה בדקות הפתיחה, אך זה החזיק מעט מאוד וגם כשנדמה היה שהיא חוזרת לעניינים במחצית השנייה, הקבוצה של האו לא הצליחה להתמודד עם הכישרון ההתקפי של האדומים. לדובדבנים עדיין יש סיכוי יותר מסביר לשרוד בליגה הבכירה באנגליה, אך כבר במחזור הקרוב תעמוד מולם משוכה קשה נוספת: טוטנהאם של ז'וזה מוריניו, שתגיע לאצטדיון דין קורט (שידור ישיר בספורט1 החל מ-19:50).

ניצחון רביעי רצוף בכל המסגרות ליונייטד | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images
חמישייה ראשונה באולד טראפורד מאז דצמבר 2011 | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, לוק שואו, הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף (אריק באי, 46), ארון ואן ביסאקה, נמניה מאטיץ' (פרד, 67), פול פוגבה, ברונו פרננדש, מרקוס ראשפורד (אודיון איגהלו, 80), מייסון גרינווד (דניאל ג'יימס, 75), אנתוני מרסיאל (חואן מאטה, 80).

בורנמות': ארון רמסדייל, לויד קלי, ניית'ן אקה, דייגו ריקו, אדם סמית' (ג'ק סטייסי, 77), ג'פרסון לרמה, לואיס קוק (הארי ווילסון, 67), דייויד ברוקס (ארנאוט גרונוולד, 46), ג'וניור סטאניסלס (דן גוסלינג, 66), ג'ושוע קינג, דומיניק סולאנקה (פיליפ בילינג, 66).

מהלך המשחק

יונייטד הגיעה למצב הראשון בדקה העשירית כשראשפורד מצא את פרננדש בכדור ארוך, הפורטוגלי ניסה להקפיץ מעל רמסדייל אבל עשה זאת גבוה מעל המסגרת. שש דקות חלפו ודווקא האורחת הפתיעה ועלתה ליתרון: סטאניסלס השתלט על כדור חוזר והשחיל אותו בין הרגליים של מגווייר, דה חאה סגר רע את הפינה והקשר בעט שטוח פנימה – 0:1 בורנמות'.

האדומים היו קרובים לשוויון מהיר, כאשר בדקה ה-18 בעיטה חופשית של ראשפורד סחטה מרמסדייל זינוק והדיפה יפה. 11 דקות מאוחר יותר מאטיץ' שלח מסירה ארוכה לראשפורד בצד ימין, החלוץ המשיך לפרננדש באמצע והפורטוגלי השאיר לגרינווד, שהפציץ חזק לרשת העליונה – 1:1. בדקה ה-34, נגיעת יד של סמית' ברחבת האורחת העניקה לשדים האדומים פנדל, אותו מרקוס ראשפורד ניצל כדי להשלים מהפך ולקבוע 1:2. רגע לפני ההפסקה, מרסיאל חתך בכדרור משמאל למרכז ושחרר טיל אדיר מחוץ לרחבה לחיבורים – 1:3 למנצ'סטר יונייטד.

דה חאה סגר רע, סטאניסלס סיים נהדר | Peter Powell/Pool via Getty Images
האורחת עלתה ליתרון מפתיע, שבקושי החזיק | Dave Thompson/Pool via Getty Images
ממשיך בכושר המצוין | Clive Brunskill/Getty Images
הפנדל בדרך אל הרשת | Peter Powell/Pool via Getty Images
הטיל עוד רגע יוצא מרגלו של הצרפתי | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images
פוגבה מפרגן למרסיאל על הביצוע | Dave Thompson/Pool via Getty Images

אריק באי עלה מהספסל במחצית וכבר במהלך הראשון שלו שגה בענק, עם נגיעת יד שנתנה לאורחים פנדל. קינג ניגש לבעיטה ושם את זה ברשת כדי לצמק ל-3:2. יונייטד השיבה כבר בדקה ה-54: גרינווד קיבל את הכדור באמצע, כדרר ימינה ושחרר בעיטה גדולה לפינה הנגדית – 2:4 לשדים האדומים. עוד חמש דקות עברו וגם פרננדש הצטרף לחגיגה. הפורטוגלי כבש בבעיטה חופשית נהדרת והעלה את מנצ'סטר יונייטד ל-2:5.

בדקה ה-80 ראשפורד היה קרוב לשישי כשדניאל ג'יימס סידר לו מצב מצוין מקרוב, אך הניסיון של החלוץ פספס את המסגרת במעט. ארבע דקות לאחר מכן גם איגהלו המחליף כמעט הבקיע, אך הסיומת שלו מול רמסדייל לא הייתה מדויקת. בתוספת הזמן, פרד ופרננדש סידרו מצבים אחד לשני, אך לא מצאו את הרשת ובסיום – 2:5 גדול למנצ'סטר יונייטד.

החלוץ בן ה-18 ממשיך להדהים | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
בעיטה חופשית נהדרת | Clive Brunskill/Getty Images
בורנמות' ממשיכה להידרדר | Peter Powell/Pool via Getty Images
הפסד חמישי רצוף | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי