האקס פקטור: למפארד התלהב מפוליסיק הלוהט

צ'לסי ניצחה בכל משחק בו כבש האמריקאי, שהבקיע בפעם השלישית מאז חזרת הפרמיירליג בדרך ל-2:3 על פאלאס. המנג'ר: "נראה פנטסטי מאז חידוש העונה". וגם: ז'ורז'יניו בדרך החוצה?

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

מלבד מעידה בודדת נגד ווסטהאם, צ'לסי לא מפסיקה לנצח מאז חזרת הפרמיירליג ואתמול המומנטום של הבלוז נמשך עם 2:3 על קריסטל פאלאס, שביחד עם איבוד הנקודות של לסטר העלה את הקבוצה של פרנק למפארד למקום השלישי בטבלה. זה היה הניצחון ה-132 של צ'לסי ב-256 מפגשים עם יריבות לונדוניות בליגה הבכירה, שווה ל-52% הצלחה במשחקים שכאלו – האחוז הגבוה ביותר של איזושהי קבוצה באנגליה.

בממלכה החמיאו ללמפארד שביצע את החילופים הנכונים על מנת להתגבר על משחק הפכפך, שבו הכחולים אמנם הובילו לאורך כל הדרך, אך ספגו שערים מצמקים שיכולים היו להלחיץ אותם. רובן לופטוס צ'יק ותמי אברהם, שעלו מהספסל, שיתפו פעולה במהלך שהוליד את הגול השלישי, בעוד ז'ורז'יניו נכנס כדי לעשות סדר ב-10 הדקות האחרונות ולהבטיח את שלוש הנקודות.

אבל מי שהרשים יותר מכולם היה הקיצוני האמריקאי כריסטיאן פוליסיק, מי שהפך לאקס פקטור של צ'לסי, שניצחה בכל משחק ליגה בו השחקן בן ה-21 מצא את הרשת. פוליסיק, שהבקיע בפעם השלישית מאז חידוש העונה והעלה את מאזנו לשמונה שערים בפרמיירליג, אחד פחות מאדן הזאר בעונת הבכורה שלו במועדון, גם תורם כדרור מוצלח אחד יותר מהבלגי בממוצע למשחק.

"הכישרון שלו ענק", אמר למפארד על האמריקאי, "הוא הגיע לפה בסיטואציה קשה כי לו הייתה לו פגרה, אך לקח את המשחק שלו לרמה אחרת. הוא תוצר מוגמר. לא הצבתי לו גבולות, אז הוא לא מפתיע אותי. ידעתי כמה הוא מוכשר ורציתי לעזור לו כשהוא הגיע, בגלל האופי הפיזי בליגה. אבל עם הרעב שיש לו והאיכות שהוא מראה, מאז חידוש העונה הוא נראה פנטסטי. כשמסתכלים על שחקני ההתקפה הטובים בעולם, באופן שגרתי הם כובשים שערים שמנצחים משחקים וכרגע זה מה שהוא עושה, אז אני מאוד מרוצה ממנו".

עוד שחקן שיצא מחויך מהמשחק הוא תמי אברהם. החלוץ הצעיר נהנה מפתיחה נפלאה לעונה והיה חזק מרוץ על מלכות השערים, אלא שהוא נתקע איפשהו בדרך ולא כבש מה-11 בינואר עד אתמול. החתמת טימו ורנר עוררה סימני שאלה רבים בנוגע לעתידו של שחקן ההתקפה האנגלי ולכן למפארד הביע תקווה שהשער ירגיע אותו: "זה חשוב מאוד עבור תמי, כי הוא נואש להבקיע גולים. הוא לא עשה זאת תקופה. זה עוזר לביטחון שלו וגם טוב לי, כי זה נותן לי עוד אופציות".

האמריקאי מקבל את החיבוקים הראויים | Justin Tallis/Pool via Getty Images

בתקשורת הבריטית עסקו לא רק בניצחון, אלא גם בספקולציות בנוגע לז'ורז'יניו, שלא פתח בהרכב מאז סוף חודש פברואר. לאור חסרונו של אנגולו קאנטה בביקור אצל פאלאס אתמול, טבעי היה לצפות שהקשר האיטלקי-ברזילאי יקבל את המקום ב-11, אולם המנג'ר העדיף לתת את הקרדיט לבילי גילמור בן ה-19. פרשן 'סקיי', גארי נוויל, טען כי מבחינת למפארד העתיד של צ'לסי לא כולל את ז'ורז'יניו.

"אין ברירה אלא לחשוב שדוחפים אותו מחוץ לסטמפורד ברידג'", אמר נוויל, "זה ברור מהרגע שפרנק למפארד הגיע שהוא רוצה לבנות סגל צעיר ורעב. תסתכלו על הדרך בה דויד לואיז שוחרר. לפי איך שמטפלים בז'ורז'יניו, די ברור לאן למפארד רוצה לקחת את הקבוצה. תחשבו על פפ גווארדיולה ויורגן קלופ, הם לא סוטים מהדרך בשביל אף שחקן. ללמפארד יש תכנית ברורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי