סלאח: "קשה בלי האוהדים באנפילד". ואן דייק תקף את התקשורת

המצרי פתח את 20/21 עם שלושער ענק וזכה למחמאות: "היה במצב רוח אימתני", כשהבלם שרשם משחק רע האשים את העיתונאים: "אתם מפיצים דעות שליליות לגביו. אנחנו לא מפקפקים בו!". וגם: כל המספרים והשיאים אחרי ה-3:4

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

למרות שנראתה הרבה פחות בטוחה ושקטה מאשתקד, האלופה ליברפול פתחה את עונת 2020/21 בפרמיירליג עם 3:4 מטורף על העולה החדשה לידס יונייטד. היא האריכה את רצף משחקיה ללא הפסד באנפילד ל-60 (49 ניצחונות ו-11 תוצאות תיקו). זו הייתה הפעם השנייה בסך הכל בה במחזור הפתיחה הובקעו חמישה שערים עוד לפני המחצית. בכל מקרה, בעוד שבוע, כשיפגשו את צ'לסי למשחק ענק בסטמפורד ברידג' – החניכים של יורגן קלופ יצטרכו להשתפר.

גיבור המשחק היה כמובן מוחמד סלאח שהרשית שלושער. המצרי הוא השחקן הראשון של ליברפול שכובש ארבע שנים ברציפות במחזור הפתיחה, והוא השווה את שיאו של טדי שרינגהאם ממנצ'סטר יונייטד (עשה זאת בין 1992 ל-1996). כמו כן, קשר הכנף הפך לשחקן ליברפול הראשון שכובש שלוש פעמים במחזור הראשון מאז עשה זאת ג'ון אולדרידג ב-1988/89. ליברפול ניצחה בכל 35 משחקי הליגה בהם סלאח כבש, רצף שמאפיל על 34 הניצחונות שהשיגה מנצ'סטר יונייטד בהם כבש ווין רוני בין ספטמבר 2008 לפברואר 2011. סלאח רחוק שלושער נוסף מציון דרך ענק עם 100 שערים בליברפול.

מנגד, וירג'יל ואן דייק אמנם כבש שער אבל הציג משחק נרפה. בארבעת המשחקים האחרונים הוא ביצע שתי טעויות שהפכו לשערים באשמתו הישירה, יותר ממה שעשה בכל 154 משחקי הפרמיירליג הקודמים שלו. לראשונה מאז 1982 ספגה ליברפול פעמיים ברציפות שלושה שערים באנפילד (במחזור ה-37 אשתקד גברה 3:5 על צ'לסי). "אני מנסה לעשות כמיטב יכולתי, למרבה הצער היו טעויות, זה מצב שיכול לקרות. אני לא דואג", אמר ואן דייק בהתייחס ליכולתו. "ניצחנו וזה חשוב שהשגנו שלוש נקודות, היה משחק אינטנסיבי. הקבוצה הזו תעשה הרבה צרות לכולן", אמר ההולנדי.

יורגן קלופ. ניצחון קשה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

הבלם העדיף להתמקד אחרי המשחק בביקורות שסופג מוחמד סלאח (לא נכלל ברשימת המועמדים לתואר שחקן העונה) ותקף את התקשורת על כך שהפיצה דעות שליליות לגביו: "זו התקשורת, אתם היחידים שמפקפקים בו. ברור שאנחנו מעריכים אותו והוא מאוד חשוב עבורנו. אנחנו לא רואים את החלק השלילי שמנסים לדבר עליו.

"ההגנה היא לא כמו לרכוב על אופניים, יש הרבה מקום לשיפור", הבהיר קלופ. "אמרתי לפני המשחק שיהיה מאבק קשה כי זו יריבה שונה. אם אתה לא מכבד את היריבה היא תהרוג אותך. אהבתי את הגישה של הקבוצה שלי היום, לא הפסקנו".

המאמן התייחס נקודתית לשערים שספגה הקבוצה: "בשער הראשון שני הקשרים האחוריים היו בעמדה שלא צריכה לקרות. בשער השני הייתה אי הבנה בין וירג'י ואליסון וזה לא יקרה לעתים קרובות. בשער השלישי הייתה סגירה לא טובה. כל אחד משחקני ההגנה היה במדי נבחרתו והם הגנו באופן שונה. בתחילת העונה ההגנה לא מסודרת".

כוכב המשחק סלאח סיכם: "בלי אוהדים זה מאוד קשה, בטח באנפילד, כולם ידועים את זה, אבל זו התחלה טובה. פגשנו קבוצה קשוחה שלחצה גבוה. לא היינו צריכים לספוג שלוש פעמים אבל זה המשחק. הגבנו היטב. אני שמח על התוצאה ועלינו להשתפר".

בכלי התקשורת ביקרו את האלופה. הפרשן דני מרפי כתב: "שלוש נקודות תמיד מתקבלות בברכה וסלאח הציג משחק סנסציוני גם מעבר לשלושער שלו, אבל זו הייתה קריאת השכמה גדולה לליברפול. הטעויות של ואן דייק אפיינו את המשחק שלה". "ליברפול עשתה את העבודה בזכות הפנדל של סלאח שהיה במצב רוח אימתני, אבל זו הייתה תצוגה מרושלת ולא אופיינית של האלופה שנהנתה מטעות קשה של רודריגו מורנו", נכתב ב-"BBC".

שחקני ליברפול חוגגים. הקהל באנפילד היה חסר | Paul Ellis – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי