פרננדש ממשיך לשבור שיאים, סולשיאר צחק על מוריניו

הפורטוגלי של יונייטד אחראי על 16 שערים בפרמיירליג, יותר מכל שחקן אחר באותו פרק זמן. הנורבגי התייחס לארבע הקורות של ברייטון: "מזל שז'וזה לא כאן, אולי השער היה קטן מדי". וגם: השיאים החריגים של השחפים

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד רשמה אתמול (שבת) ניצחון בכורה בפרמיירליג בדרך הכי דרמטית שאפשר. השדים האדומים כבר הובילו 1:2 על ברייטון וספגו את שער השוויון בדקה ה-95. אלא שבעקבות יד של ניל מופי, שופט המשחק פסק לפנדל כבר אחרי ששרק לסיום וברונו פרננדש הכריע בדקה ה-100 עם בעיטה מוצלחת מהנקודה הלבנה.

בעקבות אותו שער, הפורטוגלי ממשיך לעשות היסטוריה בפרמיירליג. זה הגול ה-16 במספר שהפורטוגלי מעורב בו (8 שערים ו-8 בישולים) מאז החל לשחק בליגה האנגלית – דבר שלא קרה מעולם. אך במקביל השדים האדומים סופגים משחק שני מהנקודה הלבנה. דבר שלא קרה בשני מחזורי הפתיחה מאז 2009.

בנוסף לכך ברייטון סבלה מחוסר מזל משווע. השחפים פגשו ארבע פעמים את העמוד במהלך המשחק (לראשונה בפרמריירליג), לאונרדו טרוסארד אחראי על שלוש מהן והפך לשחקן הראשון שעושה זאת מאז כריסטיאנו רונאלדו באוקטובר 2006. עוד נתון עגום של הפסידה שייך ללואיס דאנק. הבלם אחראי לשער הראשון של יונייטד בעקבות גול עצמי אומלל ולמעשה זו הפעם החמישית מאז 2017 שדאנק כובש לשערו הוא, יותר מכל שחקן אחר בליגה האנגלית.

האחרון שפגש את הקורה או המשקוף שלוש פעמים במשחק. כריסטיאנו רונאלדו | Michael Steele/Getty Images

פרננדש אמר לאחר המשחק: "זה היה משחק קשה מאוד, ידענו שברייטון היא קבוצה עם המון איכויות ולצערי נתנו להם לשחק כדורגל. לא היינו תוקפניים כמו שהייתי רוצה. בנוסף עלינו לעשות הרבה יותר בחלק הקדמי. עשינו כמה טעויות, אבל קבוצות גדולות צריכות להאמין עד הסוף וזה מה שעשינו".

על הפנדל הדרמטי אמר: "גם אחרי ששרק לסיום ידענו שהוא צריך לחכות להחלטת ה-VAR. אני חושב שהייתה יד ברורה וכולם ראו את זה אחר כך. לפעמים צריך שיהיה לך קצת מזל, כמו שיהיה לך שחקני הגנה טובים ושוער טוב. דויד דה חאה נתן הופעה מצוינת וכך גם כל החוליה האחורית כמו שאמרתי בעבר בראיונות, פנדלים הם המפתח במשחק מצוינים. היום קיבלנו אחד והבקענו. זה לא משנה אם אני מבקיע או שחקנים אחרים, הדרך הכי טובה לחזור הביתה היא להשיג שלוש נקודות".

ברונו פרננדש | Glyn Kirk/PA Images via Getty Images

המאמן אולה גונאר סולשיאר דיבר גם הוא לאחר המשחק והתייחס להשוואה בין הניצחון לעלייה לרבע גמר ליגת האלופות על חשבונה של פריז סן ז'רמן בשנת 2019: "ההשלכות מול פ.ס.ז' היו גדולות יותר, אבל בשלב הזה של העונה, זה מאוד חשוב להשיג שלוש נקודות. עבר הרבה זמן מאז שהשגנו ניצחון בדקה ה-90. בעונה שעברה היו לנו המון תוצאות תיקו, 12 או משהו כזה? אני לא זוכר כמה אבל לא ניצחנו בדקות האחרונות כפי שהמסורת של המועדון מכתיבה לעשות. לכן אני מאוד שמח ומרוצה".  

הנורבגי בהמשך התייחס לארבע הקורות של היריבה בדרך יצירתית במיוחד: "קודם כל צריך להיות שמח שז'וזה מוריניו לא הגיע לכאן כדי למדוד את השער! ייתכן שהיה כאן שער קטן יותר. הם ייצרו יותר מדי מצבים לטעמי, מאוד קשה לשחקנים נגדם. ניסינו ללחוץ, אבל השחקנים שלהם יודעים להניע את הכדור מאחור".

המאמן סיכם: "עדיין מצפה לנו המון עבודה והשחקנים יודעים את זה. לפעמים צריך לדעת לקחת את הנקודות ולדעת על מה צריך לעבוד. השבוע שעבר היה מאכזב מאוד ולא קיבלנו שום דבר מהמשחק. היום הראינו הרבה אופי ואיכות. דה חאה הציל בעיטה מכרעת של טרוסארד, וגם לו יש חלק בניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי