פפ: "מבחינת ידע – אני רחוק מביילסה", פוליסיק יחזור בצ'לסי

פפ גווארדיולה | Matt McNulty - Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

מאמן סיטי החמיא למקבילו מלידס לפני המפגש ביניהם בשבת (19:20, ספורט1): "מעריץ אותו". האמריקאי ישוב מפציעה אצל הבלוז שיפגשו את פאלאס (14:20, ספורט1), אך זייך ימשיך להיעדר. אברטון המושלמת מול ברייטון

(גודל טקסט)

איזו פתיחת עונה נהדרת קיבלנו בפרמיירליג, ומחר (שבת) ייצא לדרך המחזור הרביעי של עונת 2020/21 עם ארבעה משחקים נהדרים. במוקד, צ'לסי המסקרנת תפגוש את קריסטל פאלאס (14:20, שידור ישיר בספורט1) ומנצ'סטר סיטי תגיע למשחק חוץ מול לידס (19:20, שידור ישיר בספורט1). כמו כן, אברטון המושלמת תיפגש עם ברייטון (16:50, שידור ישיר בספורט1) וברנלי תתארח אצל ניוקאסל (21:50, שידור ישיר בספורט1).

צ'לסי – קריסטל פאלאס (14:20, ישיר בספורט1)

הבלוז חוו שתי אכזבות בשבוע האחרון. ביום שבת הם אמנם חזרו מפיגור 3:0 מול ווסט ברומיץ', אך איבדו נקודות וסיימו ב-3:3. באמצע השבוע, בשלישי, הם נכנעו בפנדלים לטוטנהאם בגביע הליגה. כעת הם חייבים לחזור לנצח, ואם זה לא יקרה – יותר ויותר לחץ יתחיל להיערם על הקבוצה ששפכה מיליונים על מיליונים הקיץ והפכה לפרויקט המסקרן ביותר באירופה, אך בינתיים היא עם ארבע נקודות בלבד מתוך תשע אפשריות. מולה תתייצב פאלאס, שניצחה בשני מחזורי הפתיחה כולל 1:3 גדול על מנצ'סטר יונייטד במחזור השני, אך נכנעה לטוטנהאם בשבוע שעבר.

הבשורה הטובה מבחינת צ'לסי היא חזרתו של כריסטיאן פוליסיק, שהיה פצוע מתחילת העונה וייכלל מחר בסגל של פרנק למפארד. חכים זייך ימשיך להיעדר, אך אמור להיות זמין למשחק הבא מול סאות'המפטון, אשר ייערך לאחר פגרת הנבחרות. המאמן אמר לקראת המשחק: "חבל שלא היה לנו את פוליסיק וזייך עד עכשיו. אני מתרגש שהם יהיו כשירים ואני בדיוק איפה אני רוצה שהם ישחקו. זייך יביא לנו משהו אחר לגמרי".

חכים זייך, פרנק למפארד | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

לידס – מנצ'סטר סיטי (19:20, ישיר בספורט1)

עבור הסיטיזנס יהיה זה משחק הליגה השלישי העונה, ואחרי שהם הובסו בגדול 5:2 ללסטר במחזור הקודם, אין מקום לטעויות נוספות וליברפול עלולה לברוח בצמרת. באמצע השבוע התכולים הספיקו להתאושש עם 0:3 קליל על ברנלי בגביע הליגה, אך כולם יודעים שהפרמיירליג היא הדבר האמיתי וכישלון נוסף בליגה גם העונה לא יתקבל בקלות. הקבוצה תמשיך להחסיר את סרחיו אגוארו כמובן, כאשר גם גבריאל ז'סוס הפצוע בחוץ ויחזור רק לאחר פגרת הנבחרות. הדבר מותיר את פפ גווארדיולה ללא חלוץ טבעי והוא יאלץ לאלתר. אילקאיי גונדואן נמצא בספק. מי שעשוי לערוך בכורה הוא הבלם הפורטוגלי רובן דיאש, אשר חתם רק ביום שלישי האחרון תמורת לא פחות מ-62 מיליון ליש"ט שהועברו מבנפיקה עבור השחקן בן ה-23.

מן העבר השני, מול סיטי תתייצב לידס, העולה החדשה, אך אחת הקבוצות המלהיבות מפתיחת העונה, ובאופן לא יותר מדי מפתיע אם להגיד את האמת. אחרי שנכנעה לליברפול במחזור הפתיחה, הקבוצה של מרסלו ביילסה רשמה שני ניצחונות בשני המחזורים האחרונים ומגיעה בפורמה טובה להתמודדות. גווארדיולה, מאמן הסיטיזנס, חשף במסיבת העיתונאים כי ביילסה הוא אחד האנשים שהוא הכי מעריך בעולם הכדורגל: "הוא כנראה האדם שאני הכי מעריץ בכדורגל העולמי. הוא המאמן האותנטי ביותר, הוא ייחודי".

"יוהאן קרויף היה מי שהכי שהשפיע עליי, אבל את מרסלו אני מעריץ", המשיך פפ. "התיאוריה שלי היא שמאמן זה לא רק עניין של זכייה בתארים, כי מבחינת ידע אני מרגיש רחוק מביילסה, למרות שהקבוצות שלי זכו ביותר תארים משלו. זה מתנה שהוא נמצא בפרמיירליג. התמודדתי שלוש פעמים נגדו כשהוא היה באתלטיק בילבאו והיה כל כך קשה".

מרסלו ביילסה | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

אברטון – ברייטון (16:50 ישיר בספורט1)

מי יעזור את הטופיז? כי עם איך שהם נראים, הם ידלגו גם מעל השחפים. אברטון של קרלו אנצ'לוטי מושלמת מפתיחת העונה עם שלושה ניצחונות, בהם גברה על טוטנהאם, ווסט ברומיץ' וקריסטל פאלאס. באמצע השבוע היא פירקה 1:4 את ווסטהאם בגביע הליגה – ולא נראה שהיא מתכוונת לעצור.

האיש הכי חם שלה מפתיחת העונה הוא החלוץ דומיניק קלברט-לווין, שכבש לא פחות מחמישה שערים בשלושת המחזורים הראשונים של הליגה. מול ווסטהאם בגביע הליגה השחקן בן ה-23 הפציץ שלושער, ומעניין לראות האם ימשיך בכושר האדיר שלו, אך שותפו לחוד, רישראליסון, מוגדר כרגע בספק למשחק. חאמס רודריגס ימשיך בהרכב אחרי שפתח גם הוא טוב מאוד את העונה. ברייטון, מנגד, עם שלוש נקודות אחרי שלושה מחזורים, כאשר הפסידה במחזור הפתיחה לצ'לסי, ניצחה את ניוקאסל במשחק השני ונכנעה למנצ'סטר יונייטד במחזור האחרון.

משחק נוסף

ניוקאסל – ברנלי (21:50, שידור ישיר בספורט1)

דומיניק קלברט-לווין חוגג | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי