הופעה היסטורית לצ'ילוול. למפארד החמיא: "אני מעריץ אותו"

המגן הפך לאנגלי הראשון של צ'לסי מאז 1997 שכובש בבכורה ולשלישי בכל הזמנים אחרי דקו ומוראטה שמוסיף בישול. המאמן לא חסך במילים: "מרגיש שהוא אצלנו כבר תקופה ארוכה". וגם: עתידו של האדסון אודוי

(גודל טקסט)

צ'לסי היא ללא ספק הקבוצה שעשתה את מסע הרכש המרשים ביותר באירופה – לאחר עונה ללא שינויים בסגל בשל עונש האמברגו של אופ"א, רומן אברמוביץ' פתח את הכיס והביא את השוער אדוארד מנדי, חאכים זייך, בן צ'ילוול, טימו ורנר וכמובן השחקן היקר בתולדות המועדון – קאי האברץ. למרות כל זאת הבלוז לא הבריקו בשלושת המחזורים הראשונים, בהם השיגו ניצחון ליגה בודד.

אתמול (שבת) אפשר להגיד בפעם הראשונה העונה שצ'לסי סוף סוף הצליחה לממש מהפוטנציאל הטמון בה בזכות 0:4 מוחץ על קריסטל פאלאס בסטמפורד ברידג'. צ'ילוול, מגן הרכש מלסטר, ערך הופעת בכורה מוצלחת בליגה במדים הכחולים כאשר הצטיין עם שער ובישול, והפך לשחקן השלישי בתולדות המועדון שעושה זאת במשחקו הראשון אחרי דקו (2008) ואלברו מוראטה (2017).

למעשה בהיסטוריה של צ'לסי, צ'ילוול הוא השחקן ה-23 שכובש בהופעת הבכורה בפרמיירליג, אך המגן הוא האנגלי הראשון שרושם את ציון הדרך הזה מאז פול יוז בדרבי קאונטי בינואר 1997. לעומתה יריבתה קריסטל פאלאס ממשיכה לשמור על מאזן עגום במיוחד כאשר היא לא מצליחה למצוא את הרשת במחצית הראשונה ב-30 משחקים שונים מאז תחילת עונה שעברה – יותר מכל קבוצה אחרת בפרמיירליג.

בן צ'ילוול
בן צ'ילוול | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images

המאמן פרנק למפארד אמר בסיום: "במחצית הראשונה שלטנו במשחק, אבל הפעולות שלנו בשליש האחרון לא היו מספיק איכותיות, לא הייתה מספיק תנועה. אבל מחצית השנייה הכל השתנה. לא יכולנו לאפשר לקריסטל פאלאס לחזור הביתה ולומר 'זה לא היה כל כך קשה להתמודד מול ארבעת שחקני ההתקפה שלנו'. זה היה המסר שלי במחצית – יותר מהירות, יותר תנועה והבחורים הפנימו זאת במהרה".

בהמשך שיבח את צ'ילוול שכיכב בהופעתו ה-100 בפרמיירליג: "הוא שחקן פנטסטי והוא יכול לתרום לנו בכל המובנים. הוא כבש את השער שלו, הוסיף בישול ותמיד הצטרף לחלק הקדמי. הוא מוכן לשחק בפרמיירליג, אנחנו יודעים שהוא שיש לנו ניסיון גם בלסטר ונראה כאילו הוא משחק אצלנו כבר תקופה ארוכה.  הערצתי אותו בעבר בגלל היכולת שלו להיות במקום כל כך גבוה על המגרש, אך אינו מפקיר את הצד ההגנתי. יש לו את היכולות לעלות ולרדת להגנה באופן קבוע ובעל איכויות נהדרות בכדור. הוא שחקן נהדר".

פרנק למפארד
פרנק למפארד | Mike Hewitt/Getty Images

על עתידו של קאלום הדסון אודוי שמחוזר גם על ידי באיירן מינכן: "ההופעה של קאלום, במיוחד במחצית השנייה, הייתה טובה מאוד לאחר שנהיה יותר אגרסיבי ולקח על עצמו את האחריות. הוא בהחלט חלק מהתוכניות שלי כאן. זה נכון שיש לנו את כריסטיאן פוליסיק וחאכים זייך, אבל אנחנו צריכים שיהיה לנו יותר עומק באגפים וזה מה שקאלום נותן לנו".

"אין לי תשובה סופית לגבי עתידו, אבל היא תגיע ביום שני. אם באיירן מינכן הכריזה על זה, זה כבר עניין אחר. כמו שאמרתי בעבר, כל מה שיקרה עד יום שני יהיו קודם כל לטובת צ'לסי. כרגע אני רוצה שהוא יהיה חלק מהסגל שלי".

קאלום הדסון אודוי | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי