Sport1 Banner

מוריניו: "אם מישהי לא יכולה לבכות על ה-VAR, זאת יונייטד"

ז'וזה מוריניו, אולה גונאר סולשיאר | CARL RECINE/AFP via Getty Images

מאמן טוטנהאם עקץ את האקסית אחרי ה-1:6 הענק ודחה את טענותיה על האדום של מרסיאל: "לא הצליחה לעצור אותנו גם כשהיה 11 נגד 11". וגם: הנתונים המטורפים של קיין וסון

(גודל טקסט)

ספק אם טוטנהאם חלמה על ימים חלומיים כאלה. היא החלה אותו בפחד מלו"ז עמוס בצורה חריגה וקיצונית (חמישה משחקים ב-11 ימים), אך לאחר שגברה על צ'לסי בגביע הליגה ביום שלישי האחרון, הביסה 2:7 את מכבי חיפה בליגה האירופית ביום חמישי האחרון – אתמול (ראשון) הגיעה גולת הכותרת עם ה-1:6 המדהים של התרנגולים על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.

צפו בתקציר ה-1:6 של טוטנהאם על מנצ'סטר יונייטד

כבר במחצית טוטנהאם הייתה ב-1:4, הרביעייה הראשונה בתולדותיה שיונייטד סופגת במחצית הראשונה בפרמיירליג. הארי קיין ויונג מין סון סיפקו צמד ובישול כל אחד (בישלו אחד לשני למקרה שחשבתם אחרת) הגיעו ל-26 שערים שהם בישלו אחד לשני במהלך הקריירה – מקום חמישי בהיסטוריה של הפרמיירליג וכמובן מקום ראשון מכל צמד נוכחי.

בכלל השניים פשוט לוהטים. סון כבש שבעה שערים והוסיף שלושה בישולים בארבעת משחקיו האחרונים, בזמן שקיין סיפק שישה בישולים העונה. בעונה עם הכי הרבה בישולים בקריירה שלו, 2016/17, הוא סיפק שבעה, וכעת הוא כמעט הגיע לנתון הזה כבר במחזור הרביעי. חוץ מזה, קיין היה מעורב כבר בתשעה שערים העונה (שלושה שערים מלבד ששת הבישולים) – רק תיירי הנרי היה מעורב ביותר שערים ממנו בארבעת המחזורים הראשונים של הפרמיירליג אי פעם, כשהצרפתי היה מעורב ב-10 שערים בעונת 2004/05.

זו הייתה גם נקמה מתוקה של ז'וזה מוריניו באקסית. אגב, 'המיוחד' השווה אתמול את הניצחון בהפרש הכי גבוה אי פעם של מאמן מול קבוצתו לשעבר בפרמיירליג. "מנצ'סטר יונייטד לא קבוצה שמפסידה הרבה משחקים, ובטח שלא כל יום קורה שהיא סופגת שישה שערים", אמר מוריניו. "זה ניצחון היסטורי. זו היסטוריה עבור טוטנהאם, היסטוריה עבור השחקנים שלי ואני לא יכול להכחיש שזו גם היסטוריה עבורי".

הארי קיין | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

" ניצחתי הרבה פעמים באצטדיון הזה. בעיקר עם יונייטד, אבל גם עם צ'לסי, ריאל מדריד ועכשיו עם טוטנהאם", המשיך המאמן. "זה ניצחון לסגל. לא לקבוצה, אלא לסגל. זה היה ניצחון של ביטחון. אני מאושר, זה כבוד עבורנו שרשמנו כאן שיא ייחודי. הם לא הצליחו לעצור אותנו גם כשהמשחק היה 11 מול 11 לפני שאנתוני מרסיאל הורחק. ההופעה הייתה מרשימה מאוד, והמסר שלנו מהשבוע האחרון הוא שביחד, ועם הסגל הזה – אנחנו יכולים לעשות את זה".

לבסוף, מוריניו לא שכח לעקוץ את האקסית, שהתלוננה על הרחקתו של מרסיאל על המכה ששלח לפניו של אריק לאמלה מטוטנהאם, על אף שהאחרון הכה אותו ראשון ולטענתה שניהם היו צריכים להיות מורחקים. "אם מישהי יכולה לבכות על ההחלטות של ה-VAR זו טוטנהאם, ואם מישהי לא יכולה לבכות על ה-VAR זו מנצ'סטר יונייטד בוודאות".

צפו: מוריניו וסולשיאר בשיחה עם שליח ספורט1, ניב דברת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי