ניצחון ליגה שביעי רצוף לסיטי על ארסנל, 0:1 משער של סטרלינג

גווארדיולה שמר על מאזן ביתי מושלם נגד התותחנים, קבוצתו שמרה על רשת נקייה לראשונה העונה בפרמיירליג ושבה לנצח. החלוץ כבש את השער היחיד במשחק, סאקה פספס הזדמנות גדולה להשוות

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי שחררה הערב (שבת) לא מעט לחץ, כאשר חזרה לנצח בפרמיירליג בזכות 0:1 על ארסנל במשחק המרכזי של המחזור החמישי. ראחים סטרלינג כבש את שער הניצחון של התכולים, שפתחו את העונה בצורה מאכזבת והספיקו כבר לשמוט חמש נקודות בשלושת המשחקים הראשונים, אך יקוו כי הניצחון הערב יחזיר אותם למסלול הנכון. סגנית האלופה, לה משחק חסר, רחוקה כעת שש נקודות מהמוליכה אברטון, בעוד ארסנל פספסה הזדמנות לצמצם את הפער מה"טופיז" לנקודה בעקבות הפסדה השני העונה.

פפ גווארדיולה שמר על מאזן מושלם במפגשים עם התותחנים כמאמן מנצ'סטר סיטי וקבוצתו האריכה את רצף ניצחונות הליגה על היריבה הלונדונית לשבעה בסך הכל. הנחישות של הסיטיזנס להתאושש מפתיחת העונה הצולעת בלטה לעין כבר מהפתיחה והמחצית הראשונה התנהלה בשליטה כמעט בלעדית שלהם, בראשות ריאד מאחרז שאיים על השער בכל הזדמנות וגם החל במהלך שהוביל לשער של סטרלינג. בהמשך הקצב ההתקפי נרגע, אך נקודה חיובית לא פחות היא שמנצ'סטר סיטי הצליחה לשמור על רשת נקייה לראשונה העונה בפרמיירליג.

בשורה טובה נוספת מבחינת התכולים הייתה חזרתו של סרחיו אגוארו. "קון", שחזר לאימונים לפני כשבועיים אחרי שהתאושש מניתוח לשיקום הקרע במניסקוס שממנו סבל בסוף העונה שעברה, פתח בהרכב ושיחק 65 דקות. במקומו נכנס אילקאי גונדואן, שרשם גם הוא דקות בכורה העונה לאחר שהחלים מנגיף הקורונה. סגנית אלופה אנגליה תקווה לייצר רצף ניצחונות ראשון לעונה זו בשבת הבאה, אז תתארח אצל ווסטהאם.

בצורת הניצחונות של ארסנל, שהחלה בינואר 2015, התארכה לאחר הפסד נוסף הערב. מלבד החמצה גדולה של בוקאיו סאקה ונגיחה של ניקולא פפה, שלא ממש הלחיצה את אדרסון, התותחנים מיעטו להגיע למצבים ויצאו בידיים ריקות בתום הופעה חלשה. תומאס פארטיי, שהצטרף על סף סגירתו של חלון ההעברות, עלה מהספסל להופעת בכורה, אך לא הצליח לשנות את המומנטום במשחק. לארסנל יחכה אתגר לא פחות גדול בעוד שמונה ימים, כאשר תשחק נגד לסטר בבית במסגרת המחזור השישי.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Martin Rickett – Pool/Getty Images
ארטטה לא שבר את המאזן המושלם של פפ | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images
גווארדיולה. סיטי שחררה הרבה לחץ | Alex Livesey/Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, רובן דיאש, ניית'ן אקה, ז'ואאו קאנסלו, רודרי, פיל פודן (פרננדיניו, 89), ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, ריאד מאחרז, סרחיו אגוארו (אילקאי גונדואן, 65).

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, קיירן טירני, גבריאל, דויד לואיז, בוקאיו סאקה, דני סבאיוס, גרניט ג'אקה (תומאס פארטיי, 83), וויליאן (אלכסנדר לקאזט, 69), ניקולא פפה (אדי אנקטייה, 83), פייר אמריק אובמיאנג.

"קון" אגוארו חזר מפציעה ארוכה | Michael Regan/Getty Images
הופעת בכורה לא כ"כ שמחה לפארטיי | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מהלך המשחק

כבר בדקה הראשונה מאחרז ניסה למצוא את המסגרת, אך הבעיטה שלו חלפה סנטימטרים ליד הקורה. סיטי שלטה בקצב והפעילה לחץ, אבל באה על שכרה רק בדקה ה-24: מאחרז התחיל התקפה מצד ימין, אגוארו קיבל במרכז והמשיך שמאלה לפודן, לנו הדף את הבעיטה של הקשר וסטרלינג הגיע ראשון לריבאונד כדי לשלוח את זה פנימה – 0:1 למנצ'סטר סיטי.

סטרלינג העניק לתכולים את שלוש הנקודות | Martin Rickett – Pool/Getty Images

מאחרז המשיך להיות פעיל וכעבור שלוש דקות קיבל כדור בצד ימין, עבר את טירני ובעט, אבל לנו עמד במקום והדף לקרן. בדקה ה-33 מאחרז ניסה שוב, אך הכדור ששחרר ברגל ימין עבר מעל המשקוף. ארסנל הגיעה למצב ראשון בדקה ה-40: סאקה פרץ לרחבה בדאבל-פס עם אובמיאנג וחיפש את הפינה הרחוקה, אדרסון שפשף את הכדור בכתפו ומנע שער שוויון.

מאחרז. איים על השער בכל הזדמנות | Michael Regan/Getty Images
סאקה החמיץ הזדמנות גדולה להשוות | ALEX LIVESEY/POOL/AFP via Getty Images

ארסנל חזרה חדה יותר מחדר ההלבשה ומיד עם פתיחת המחצית השנייה הגיעה למצב טוב: הגבהה מצד שמאל מצאה את ראשו של פפה, שנגח לא רע אך לא הכניע את אדרסון. דקות ארוכות נטולות מצבים כמעט נקטעו בדקה ה-77, כשקאנסלו ליהטט באגף ימין והעביר מסירת רוחב, שדויד לואיז ניסה לקטוע וכמעט שלח לתוך שערו הוא. ארבע דקות לאחר מכן פפה קיבל הזדמנות בכדור חופשי, אך פספס במעט את המסגרת.

אובמיאנג לא בא לידי ביטוי הפעם | Alex Livesey/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי