ואן דייק עזב את ביה"ח על קביים: "עבירה איומה, העיקר שראו נבדל"

באנגליה תקפו את החלטת ה-VAR בדרבי של ליברפול שהתעלמה מפגיעת פיקפורד בגלל סנטימטרים, הבלם כנראה כבר לא ישוב לשחק העונה. הנדרסון על השער שנפסל עמוק בתוספת הזמן ב-2:2: "מרגיש שהם משרטטים קווים כך בכוונה"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול פשוט לא מצליחה להאמין שזה קורה לה. שער ניצחון של ג'ורדן הנדרסון עמוק בתוך תוספת הזמן בדרבי נגד אברטון נפסל בהחלטת צוות ה-VAR שקבע נבדל שבממלכה מתקשים להסכים שהיה, היא איבדה נקודות יקרות בעקבות אותו 2:2 בגודיסון פארק והחמור מכל – ככל הנראה איבדה את העוגן שלה, וירג'יל ואן דייק שעל פי הדיווחים סובל מקרע ברצועה הצולבת וספק גדול אם ישוב לשחק העונה.

ליברפול איבדה את ואן דייק כבר בדקות הראשונות של ההתמודדות, אחרי שהבלם הוכשל בבירור ברחבה על ידי השועק ג'ורדן פיקפורד, אלא שגם במקרה זה זיהה צוות ה-VAR נבדל קטנטן ולשופט לא נותרה ברירה אלא להורות על המשך המשחק ויורגן קלופ החליף את הבלם שלו מבלי שאברטון נענשת או שקבוצתו זוכה לקבל כדור עונשין מ-11 מטר, לו הייתה ראוייה לולא נבדל של סנטימטרים.

ואן דייק נצפה עוזב את בית החולים בליברפול על קביים ועל פי כלל הדיווחים בממלכה, לא ישוב לשחק מעל חצי שנה, לכיוון שבעה עד שמונה חודשים: "זו הייתה כניסה נוראית, ממש איומה", אמר כוכב העבר אלן שירר על הפגיעה של פיקפורד בבלם ההולנדי, "השגיאה הראשונה היא שהשופט מייקל אוליבר כלל לא הבחין בכך. זה היה כרטיס אדום ברור, אבל העיקר שהם הבחינו בנבדל".

פיקפורד מכשיל את ואן דייק
הכניסה הקשה של פיקפורד בוואן דייק | Peter Byrne/PA Images via Getty Image

באנגליה הסבירו את ההחלטה לא להרחיק את פיקפורד, גם אם ללא פנדל לליברפול מכיוון שהיה נבדל, מהסיבה שצוות ה-VAR לא חשב שמדובר בעבירה קשה ובלתי ספורטיבית. בנוסף לוואן דייק, גם הקשר טיאגו אלקנטרה, שערך הופעת בכורה בהרכב אחרי שהתאושש מקורונה, נשלח לצילום בעקבות העבירה בעקבותיה הורחק רישארליסון ובקבוצה יקוו שלא ייעדר תקופה ממושכת. פצועים אלה מתווספים לשוער אליסון, שנפצע לפני פגרת הנבחרות וישוב בחודש הבא.

יורגן קלופ, עוד לפני שהתבשר על החדשות הרעות מכיוון ואן דייק, אמר לאחר ה-2:2 הסוער נגד אברטון וקרלו אנצ'לוטי: "יותר ויותר קשה לצאת מהדרבים נגד אברטון עם נקודות. זה כנראה היה הדרבי הכי טוב ששוחק כאן. לגבי טיאגו, הוא אמר לי שהוא מרגיש שהוא נפצע ואלה לא חדשות טובות".

על החלטות ה-VAR אמר קלופ: "אני תומך מאוד גדול של ה-VAR, אבל אתה מצפה מהצוות לקבל החלטות נכונות. אני כבר אחרי עשרות ראיונות בסיום המשחק ואפילו בן אדם אחד לא אמר לי שהיה נבדל. זה לא משהו שמשפר את מצב הרוח שלי".

גם הקפטן ג'ורדן הנדרסון, שכבש שער ניצחון שנפסל מבישול של סאדיו מאנה שנתפס בנבדל שספק אם היה, אמר בסיום: "זה מרגיש שמשרטטים את הקווים לפעמים כדי שיהיה נבדל, לא כך?".

בליברפול כבר הבהירו כי יפנו בנושא לראשי הפרמיירליג ויתלוננו על החלטות השיפוט, אולם כמובן שבכל הנוגע לדרבי זה כבר לא יעזור להם. כאמור, בתקשורת האנגלית ישנו כמעט קונצנזוס על כך שמאנה לא היה בנבדל בתוספת הזמן.

ג'ורדן הנדרסון
ג'ורדן הנדרסון | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי