סלאח תחת מתקפה: "הוא זורק את עצמו כל הזמן ומקבל פנדלים"

כוכב ומאמן ליברפול בעבר, גריים סונס, טען שהמצרי התחזה והוא לא היחיד: "זו צלילה", אמר מנג'ר ווסטהאם, דייויד מויס. ז'וטה בתמונת ההרכב במקום פירמינו אחרי שער ניצחון נוסף וגם שאקירי ופיליפס זכו לשבחים

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

משחק ליגה שני ברציפות שליברפול מנצחת בשיניים אחרי מהפך. כמו נגד שפילד יונייטד בשבוע שעבר, גם אתמול (שבת) נקלעה אלופת הפרמיירליג לפיגור מוקדם מאוד, אבל למזלה נהנתה משער ניצחון של דיוגו ז'וטה – בשבוע שעבר הוא עשה זאת בדקה ה-64, אתמול רק בדקה ה-85 בדרך ל-1:2 על ווסטהאם.

שחקן הרכש הפורטוגלי שהגיע בוולבס תמורת כ-45 מיליון יורו, הפך לראשון שכובש בכל שלושת משחקי הבית הראשונים שלו באנפילד מאז שעשה זאת לואיס גרסיה ב-2004. ז'וטה עלה מהספסל במקום רוברטו פירמינו ובהחלט ייתכן שבעתיד הקרוב כבר נראה אותו מחליף את הברזילאי בהרכב לאור תרומתו הדלה של האחרון, מעריכים הבוקר בממלכה.

גם שרדאן שאקירי שעלה אתמול מהספסל ובישל את שער הניצחון, זכה למחמאות על מסירת עומק נהדרת וצפוי לזכות ליותר קרדיט בקרוב אחרי שבקושי שיחק בעונה שעברה גם בגלל פציעות.

ז'וטה. שער שלישי ברצף באנפילד | Peter Powell – Pool/Getty Images

ליברפול השוותה אתמול את שיא המועדון שלה שעומד על 63 משחקים ללא הפסד באצטדיון אנפילד והיא תוכל לשבור אותו מיד אחרי פגרת הנבחרות במשחק בית נגד לסטר סיטי, אבל קודם לכן היא תעמוד בפני שתי משוכות מאוד גבוהות השבוע – תחילה בחוץ נגד אטאלנטה בליגת האלופות וביום ראשון היא תתארח באצטדיון האיתיחאד אצל מנצ'סטר סיטי, "משחק העונה" הראשון בפריירליג.

לקראת שני המשחקים הקרובים צפויים לחזור מפציעות פאביניו, נאבי קייטה, טיאגו אלקנטרה וג'ואל מאטיפ, תוספת משמעותית מאוד ליורגן קלופ שאתמול פתח עם קרטיס ג'ונס בקישור ובמרכז ההגנה לצד ג'ו גומז עם נתניאל פיליפס בן ה-23, שזכה לדקות בכורה בפרמיירליג וזכה בתואר מצטיין המשחק. למעשה, השער היה באחריותו הישירה דווקא של בלם נבחרת אנגליה, ג'ו גומז.

קלופ מברך את פיליפס
קלופ מברך את פיליפס | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

"אני לא יכול לשכנע שחקנים להילחם, אלא אם הם לוחמים", אמר יורגן קלופ בסיום, "ועם הקבוצה הזו מאוד קל לי לשכנע אותם. השחקנים מראים שאנחנו בדרך הנכונה ומיישמים את ההוראות".

המנג'ר שיבח את יכולתו של ז'וטה, האיש שניצח עבורו את שני המשחקים האחרונים: "דיוגו וגם שאקירי התאמנו מצוין השבוע וזו לא הייתה החלטה קשה להכניס אותם למשחק, הם בכושר נהדר. אנחנו מאוד שמחים מהעובדה שיכולנו לצרף את ז'וטה – זה ממש 'ווין-ווין', כי הוא יעזור לנו ואנחנו נעזור לו".

המנג'ר גם החמיא לפיליפס, שלפני שלוש שנים כמעט עבר ללימודי קולג' בארה"ב, אך בחר לעבור בליברפול ואתמול כאמור נבחר למצטיין בהופעת הבכורה: "הוא בצדק נבחר לאיש המשחק. שמעו אותו כל המשחק, הוא תיקל כשצריך והיה מאוד אגרסיבי. באמת וואו, אני לא יכול להיות יותר מרוצה ממה שאני. שאלתי אותו לפני המשחק אם הוא לחוץ והוא השיב שלא, אז עניתי לו שאני הייתי לחוץ במקומו".

ליברפול גם נהנתה לקראת סיומה של המחצית הראשונה מבעיטת עונשין מ-11 מטר לאחר שמוחמד סלאח הצליח לסחוט עבירה ברחבה והבוקר הוא הותקף ב"סקיי ספורט" על ידי גריים סונס, מאמן העבר שמזוהה עם ליברפול: "צפיתי באירוע הזה שוב ושוב, זה מהלך שסלאח עושה כל הזמן. אם אני שופט בפרמיירליג, אני לא שורק על זה לפנדל. זו דרך מאוד לא טבעית ליפול, גם לא באמת בעטו בו אלא נתקעו לו בקרסול. אני אוהד ליברפול ואני אומר שזה לא פנדל, זה רק מעודד את סלאח להמשיך לזרוק את עצמו לקרקע".

מוחמד סלאח צולל ברחבה
היה או לא היה? סלאח סוחט פנדל | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

גם מנג'ר ווסטהאם, דייויד מויס, לא נשאר חייב ואמר על הפנדל שנפסק נגד קבוצתו לפני המחצית: "אני לא רוצה לקחת חלק בכדורגל שנראה ככה. זו הייתה צלילה ואני מאוכזב שב-VAR לא שינו את ההחלטה. אני מאוד מאוכזב שנתנו פנדל על דבר כזה – אפילו לא מההחלטה, אלא מהעובדה שמאשרים פנדלים על אירועים כאלה. אם אתם שואלים את דעתי, זה ממש לא פנדל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי