ארסנל שברה שיא שלילי מ-1998, וויליאן, אובמיאנג ולקאזט תחת אש

התותחנים שוב לא כבשו והובסו 3:0 על ידי אסטון וילה, ארטטה הודה שיש צורך בשינוי ושוקל שינויים מהותיים בהרכב. איאן רייט לא חסך בביקורת: "כישלון בכל התחומים, הקבוצה לא יודעת ליצור מצבים"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

כמעט כמו כל עונה בשנים האחרונות, נראה שארסנל כבר בשלב מאוד מוקדם של העונה מאבדת גובה ומאבדת קשר עם הצמרת. מיקל ארטטה, שסיים את עונת 2019/20 בצורה טובה מאוד וגם זכה בגביע האנגלי, קיבל הזדמנות להמשיך במומנטום ולהשיב את התותחנים לצמרת הגבוהה, אבל אחרי שמונה מחזורים הוא עם ארבעה ניצחונות וארבעה הפסדים – ואתמול הוא כבר ספג השפלה של ממש ב-3:0 נגד אסטון וילה.

כשהיא במקום ה-11 עם 12 נקודות בלבד ואחרי שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים בליגה – בהם כבשה רק שער אחד שהיה שער ניצחון מפנדל ב-0:1 על מנצ'סטר יונייטד – ארסנל מוצאת את עצמה במקום די מוכר לה, תחת אש וביקורות נוקבות. למעשה, תשעה שערים שכבשה ארסנל בשמונה מחזורים מהווים שיא שלילי של המועדון מזה 22 שנה, מאז 1998/99.

כוכב העבר איאן רייט, שכפרשן הוכיח לא פעם שהוא לא חוסך בביקורת, טען בסיום: "כולם ידעו שאסטון וילה תגיע ללחוץ, אבל לא לחצו אותה בחזרה. יש בעיה במרכז השדה, מישהו שיידע ליצור. ארסנל לא יכולה לנצח משחקים בגישה כזו. גם רק שני שחקנים עלו ביום חמישי בליגה האירופית, זו הופעה מאוד רעה, כישלון בכל התחומים. כשארסנל משחקת על מתפרצות במשחקים גדולים היא נראית אחרת, כשהיא צריכה לשחק היא לא יודעת ליצור מצבים".

אלכסנדר לקאזט
לקאזט. היה צריך לכבוש | RICHARD HEATHCOTE/POOL/AFP via Getty Images

המספרים גם מראים כי אמנם ארסנל החזיקה בכדור יותר, 58.5 אחוז לעומת 41.5 של וילה, אבל מצאה את המסגרת פעמיים בלבד מתוך 13 ניסיונות. לעומתם, וילה מצאה את המסגרת שש פעמים ב-15 ניסיונות, בעיקר הודות לג'ק גריליש ורוס בארקלי: "אני חושב שגם אם אלכסנדר לקאזט היה מבקיע מהמצב הגדול אליו הגיע, זה לא היה משנה ועדיין וילה הייתה מנצחת", הוסיף רייט.

גם בעיתונות הלונדונית לא חסכו בביקורת ו-וויליאן, הקשר שהגיע הקיץ מהיריבה העירונית צ'לסי, היה על המוקד: "310 דקות ברציפות על הדשא ורק פעם אחת הוא הצליח לעבור שחקן העונה בליגה. הוא מאט את ההתקפות ובכלל לא נראה שהוא בעניינים". גם פייר אמריק אובמיאנג, שכבש בסך הכל שער אחד העונה מהשדה, חטף: "הוא מבודד את עצמו. אתה מצפה להרבה יותר מקפטן כמוהו".

פייר אמריק אובמיאנג
אבוד באגף שמאל. אובמיאנג | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

ארטטה אמר על היכולת במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "העבודה שלי היא להוציא את הטוב ביותר מהשחקנים, ואם זה לא קורה אז כנראה שעלי לעזור להם", ובכך אולי רמז שאובמיאנג יעבור לשחק בחוד ויסיים את תפקידו בחודשים האחרונים כשחקן כנף באגף שמאל, "נצטרך לשקול שינויים מסוימים ולעשות התאמות נכונות", הוסיף המנג'ר.

ארטטה גם איבד במהלך המשחק את הקשר תומאס פארטיי שנפצע והוחלף כבר במחצית ועל פי העדכון מהמועדון הוא יעבור צילום ביממה הקרובה ורק לאחר מכן תתברר חומרת הפגיעה.

מיקל ארטטה
ארטטה. צריך למצוא פתרונות | Andy Rain – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי