ארטטה התייאש? "ידעתי שבמוקדם או במאוחר אפוטר או אעזוב"

לאחר הפסד בית שלישי ברציפות בליגה (2:1 לוולבס) התותחנים עם פתיחת העונה החלשה מאז 1981. המאמן: "במקצוע שלנו זה תמיד קורה". באנגליה ביקרו: "יותר ספקות מתשובות". בצ'לסי: למפארד תקף את מוריניו, מנדי בולט

קבוצות: צ'לסי ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל במשבר. האם כבר בסוף נובמבר התותחנים מרימים ידיים? ארסנל של מיקל ארטטה הפסידה אתמול (ראשון) 2:1 לוולבס בביתה והיא מדורגת רק במקום ה-13. במאזנה 14 נקודות בלבד לאחר עשרה מחזורים – הפתיחה החלשה ביותר שלה מזה 40 שנה (1981/82). זו הפעם השנייה מאז תחילת העונה שעברה בה ארסנל מפסידה בשלושה משחקי בית רצופים – מה שמעולם לא קרה לה קודם לכן.

תחילת דרכו של ארטטה נראתה מבטיחה, הוא זכה בגביע האנגלי ובמגן הקהילה והפסיד רק בחמישה מ-22 המשחקים הראשונים, אלא שיש לו גם חמישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים. אתמול, ב-29 בנובמבר, חלפה בדיוק שנה מאז פיטוריו של אונאי אמרי. "ארסנל עדיין מתקשה, שום דבר באווירה סביב המועדון לא השתנתה. סביב יורשו יש יותר שאלות מאשר תשובות", נכתב ב-"BBC". על המאמן נמתחה ביקורת כי אולי ההגנה טובה יותר אך ארסנל איבדה את שטף המשחק שלה ופייר-אמריק אובמיאנג סובל. הוא כבש רק פעמיים השנה בליגה.

ארטטה נשאל האם הוא בסכנת פיטורים ואמר: "ידעתי ביום שהחלטתי לקחת על עצמי את תפקיד המאמן שבמוקדם או מאוחר אפוטר או שאעזוב מיוזמתי ואני לא יודע מתי זה יקרה. במקצוע הזה אתה יודע שזה יקרה אבל לא יודע מתי. הדאגה היחידה שלי היא להפיק את המיטב מהשחקנים".

פייר אמריק אובמיאנג | Julian Finney/Getty Images

"האחריות היא שלי, הקבוצה חייבת לכבוש יותר שערים ולהשתפר – אין תירוצים. התוצאות שלנו לא טובות", הוסיף. "היו להם שתי בעיטות והם כבשו פעמיים. במחצית השנייה הקבוצה שלי הראתה חוסן והייתה אמונה, יצרנו מצבים טובים אבל לכל שחקן יש תקופה בה הוא מתקשה לכבוש שערים". ואכן ארסנל מאוד מתקשה לכבוש שערים וכבר לא עשתה זאת ממשחק פתוח כבר כמעט שמונה שעות.

צ'לסי עדיין ללא ניצחון במשחק גדול

עם כל הכבוד לתותחנים, המשחק המרכזי אתמול באנגליה היה התיקו 0:0 בין צ'לסי לטוטנהאם הקבוצה של פרנק למפארד כבשה כבר 22 שערי ליגה והיא חזק במאבק האליפות. מסע הרכש בקיץ מתחיל להצדיק את הציפיות שנערמו. מצד שני, הבלוז עדיין חסרים ניצחון במשחק גדול. במחזור השני נכנעה צ'לסי 2:0 ללבירפול בביתה ובמחזור השישי סיימה ב-0:0 באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד. אתמול כאמור, הסתפק למפארד בנקודה בלבד.

למפארד כמובן היה מאוכזב אך הבהיר: "אני לא חושב שכל תוצאה משני הצדדים הייתה משנה את הרעיון הברור – יש דרך אכוכה לעבור. יש כל כך הרבה משחקים. לא רק אנחנו, טוטנהאם וליברפול במירוץ אלא עוד קבוצות מסביב, זו עונה שנראית שונה מאחרות".

פרנק למפארד | Justin Tallis – Pool/Getty Images

האנגלי יצא נגד מאמנו לשעבר ולא אהב את ההתבטאות של ז'וזה מוריניו שטען שקבוצתו כלל לא חלק מהמירוץ: "אולי כך הוא רואה את הדברים. אבל אם אנחנו בתמונה – גם הם. יש להם את הארי קיין ויונג מין סון שכובשים ומבשלים. הם שומרים על שער נקי, יש להם שחקני ספסל כמו גארת' בייל ודלה עלי. הם מתחרים כמובן".

בעוד ההתקפה לא עשתה את שלה, אדוארד מנדי שמר שוב על שער נקי. השוער הסנגלי לא ספג בפעם החמישית העונה מתוך שישה משחקים. לקפה זה לקח 22 מחזורים בעונה שעברה מה שמראה על השיפור הגדול בחלק האחורי של צ'לסי.

מנדי בפעולה. יש שוער בשער | Chris Lee – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי