שבת בפרמיירליג: צ'לסי רוצה פסגה, ראשפורד ייעדר ביונייטד?

מרכוס ראשפורד | Catherine Ivill/Getty Images

הבלוז יעלו למקום הראשון אם יגברו על לידס (21:50, ספורט2), ורנר וזייך ישובו להרכב. חלוץ השדים האדומים נפצע בכתפו ובספק לווסטהאם (19:20, ספורט2). סיטי תפגוש את פולהאם, אגוארו בספק (16:50, ספורט2)

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 בפרמיירליג ייצא לדרך מחר (שבת) עם ארבעה משחקים מסקרנים ביותר. במוקד נמצאת צ'לסי, שתעלה לפסגה אם תנצח את לידס (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט2). בנוסף, מנצ'סטר סיטי תפגוש את פולהאם (החל מ-16:50, שידור ישיר בספורט2), מנצ'סטר יונייטד תתארח אצל ווסטהאם (החל מ-19:20, שידור ישיר בספורט2) ואברטון תתמודד מול ברנלי (החל מ-14:20, שידור ישיר בספורט2).

צ'לסי – לידס (21:50, ספורט2)

צ'לסי נמצאת בתקופה נהדרת. במשחק הליגה האחרון שלה היא אמנם סיימה ב-0:0 מול טוטנהאם, אך היא לא הפסידה כבר 15 משחקים רצופים בכל המסגרות ואף ניצחה בשבעה מתוך שמונת משחקיה האחרונים. רק ביום רביעי הקבוצה של פרנק למפארד רשמה 0:4 גדול על סביליה בשלב הבתים של ליגת האלופות מרביעייה היסטורית של אוליבייה ז'ירו, וכעת היא תקווה להמשיך במומנטום מול חניכיו של מרסלו ביילסה מהמקום ה-12.

למפארד יהנה מסגל מלא וייתכן כי יעניק לז'ירו את הקרדיט בהרכב, על אף שתמי אברהם גם נמצא בתמונה. המאמן ביצע רוטציה רחבה מול סביליה ועל כן הוא יחזיר ל-11 את השחקנים שבדרך כלל נמצאים בו, כמו חכים זייך, טימו ורנר, אנגולו קאנטה, מייסון מאונט, בן צ'ילוול ומייסון מאונט, שלא פתחו מול האנדלוסים. קאי האברץ אמור להתחיל על הספסל. לידס, מבחינתה, אשר ניצחה 0:1 את אברטון במחזור האחרון, מקווה שפבלו הרננדס ודייגו יורנטה, אשר נמצאים בספק להתמודדות, יוכלו לקחת חלק ולעמוד לרשותו של ביילסה.

ז'ירו. יקבל צ'אנס בהרכב אחרי הרביעייה? | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מנצ'סטר סיטי – פולהאם (16:50, ספורט2)

הסיטיזנס מחפשים יציבות. במחזור הקודם הם רשמו 0:5 גדול על ברנלי שקטע רצף של שני משחקי ליגה ללא ניצחון, וביום רביעי האחרון הם סיימו ב-0:0 מול פורטו בהרכב משני בליגת האלופות והבטיחו את פסגת הבית. כעת, אם החבורה של פפ גווארדיולה רוצה לשמור לעצמה סיכוי ללכת עד הסוף בפרמיירליג ולהחזיר לה את תואר האליפות, היא צריכה להתחיל להתייצב ולהשיג ניצחונות. פפ בעצמו אמר אחרי פורטו שהקבוצה שלו צריכה להשיג הרבה ניצחונות במשחקים הקרובים – ולשם כך הוא גמר שמר על כוכביו לקראת המשחק, כשהפנים כבר לעבר הקרב מול מנצ'סטר יונייטד בשבת הבאה.

גווארדיולה יכול להיות מרוצה שבסך הכל יש לו סגל מלא, למעט היעדרות אחת, שהיא בהחלט משמעותית – סרחיו אגוארו. החלוץ הארגנטינאי לא התאמן באופן סדיר בימים האחרונים ונכון לכרגע הוא מוגדר בספק, אך הוא ככל הנראה ייעדר מההתמודדות. קווין דה בריינה, איימריק לאפורט, ג'ון סטונס, ריאד מחרז, בנג'מין מנדי, קייל ווקר ואילקאי גונדואן לא פתחו מול פורטו וקיבלו מנוחה, ורובם אם לא כולם אמורים לעלות בהרכב. גם פיל פודן ימשיך ב-11. מן העבר השני, פולהאם של סקוט פארקר היא הקבוצה שספגה הכי הרבה העונה בליגה, 19 פעמים, והיא תתמודד מול קבוצה התקפית אדירה. במחזור האחרון הקוטג'רס הפתיעו את לסטר עם 1:2, וכעת הם ינסו לרשום הפתעה נוספת, גדולה אפילו יותר. טרנס קונגולו וקני טטה ייעדרו.

סרחיו אגוארו | Visionhaus

ווסטהאם – מנצ'סטר יונייטד (19:20, ספורט2)

קרב בין שתי קבוצות לוהטות, אשר שתיהן מגיעות אחרי שלושה ניצחונות רצופים בפרמיירליג. מי תסיים עם ידה על העליונה? יונייטד מאוד מקווה שזו תהיה היא, אבל אי אפשר שלא לשאת את העיניים כבר לעבר הקרב הגורלי מול לייפציג ביום שלישי – קרב ישיר על מקום בשמינית גמר ליגת האלופות. שחקניו של אולה גונאר סולשיאר יצטרכו להתנתק מכך מההפסד 3:1 לפריז סן ז'רמן ביום רביעי – ולהביא שלוש נקודות נוספת.

זה לבטח לא יהיה קל, בוודאי כשמרכוס ראשפורד נמצא בספק להתמודדות אחרי שנפצע בכתפו במהלך המפגש מול אלופת צרפת. אגב, השדים האדומים באופן קבוע מתקשים בשנים האחרונות מול ווסטהאם ורשמו רק שלושה ניצחונות מולה ב-11 המפגשים האחרונים במסגרת הליגה. לוק שואו, שלא חזר לשחק מאז שנפצע בפגרת הנבחרות, עשוי לשוב לסגל לראשונה אחרי תקופה לא מבוטלת. מלבד המגן השמאלי וראשפורד – סולשיאר מחזיק בסגל מלא ואנתוני מרסיאל צפוי לפתוח בחוד לצד אדינסון קבאני. ומה באשר לקבוצה של דייויד מויס? כאמור, גם היא ברצף של שלושה ניצחונות ומדורגת חמישית בטבלה. ניצחון מפתיע על יונייטד יעלה אותה (לפחות זמנית) עד למקום השלישי. אנדריי ירמולנקו ייעדר.

אדינסון קבאני | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי