בצורת הכיבושים של סיטי בדרבי ובמשחקי חוץ נמשכת, אך פפ "גאה"

מנג'ר התכולים יצא מרוצה מה-0:0 בדרבי של מנצ'סטר, למרות שקבוצתו לא כבשה כבר מעל 300 דקות נגד היריבה העירונית ולא הבקיע מחוץ לאיתיחאד מאז סוף אוקטובר. באנגליה קטלו: "צל של האלופה מלפני שנתיים"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי הגיעה אתמול (שבת) לדרבי נגד יונייטד במומנטום חיובי, עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים שלה, אך יצאה מאולד טראפורד עם 0:0 מאכזב ושמטה נקודות בפעם השישית העונה, ב-11 מחזורים. הקבוצה של פפ גווארדיולה קיוותה לחזור העונה ליכולת שזיכתה אותה בתואר האליפות ב-2018 וב-2019, אך בינתיים היא מאוד רחוקה משם והנתונים מראים עד כמה.

התכולים סופרים מעל 300 דקות ללא שער במשחקים נגד היריבה העירונית בכל המסגרות ו-242 דקות בהם לא מצאו את הרשת במשחקי חוץ בליגה. מעולם לא עבר כל כך הרבה זמן מבלי שסיטי הבקיעה בפרמיירליג בעידן גווארדיולה, כאשר הפעם האחרונה הייתה ב-31 באוקטובר ולראשונה מאז 2017, הסיטיזנס לא כבשו בשני משחקי חוץ רצופים.

באנגליה לא חסכו ביקורת מסגנית האלופה ומי שעמד על המוקד היה כמובן גווארדיולה. פרשן 'סקיי' גארי נוויל אמר לאחר המשחק: "אנחנו מדברים אולי על המנג'ר הטוב ביותר בהיסטוריה, אבל הוא לא חסין מפני ביקורת. אוהדי מנצ'סטר סיטי יישבו היום בבית ויחשבו 'זה לא מה שאנחנו עושים תחת גווארדיולה, זו לא הדרך בה אנחנו משחקים. מנצ'סטר יונייטד יוצאת מרוצה מאוד ממה שקרה על המגרש, אני חושב שסיטי יצאה בזול. לא משנה כמה פפ יגיד שהוא גאה בשחקניו, אני בטוח שעמוק בפנים הוא מאוכזב, כי זה פשוט צל של הקבוצה שזכתה באליפות לפני שנתיים. אפילו לא קרוב".

על רקע בצורת הכיבושים, מאמנה של סיטי הודה שקבוצתו מתגעגעת לסרחיו אגוארו. כזכור, הארגנטינאי נפצע בברכו ב-22 ביוני, החמיץ את סיום העונה שעברה ולאחר שהחלים מהניתוח שעבר לשיקום הפציעה, הוא הספיק לערוך חמש הופעות בלבד בעונה הזו. דווקא אחרי שכבש נגד מארסיי בליגת האלופות ביום רביעי האחרון, דלקת קיבה מנעה ממנו להיכלל בסגל לדרבי של מנצ'סטר.

"סרחיו חסר לנו כבר חצי שנה, לא רק היום. הוא היה פצוע הרבה פעמים", אמר גווארדיולה. "ברור שאנחנו מתגעגעים אליו, הוא החלוץ הטוב ביותר בהיסטוריה של מנצ'סטר סיטי. צעד אחד בכל פעם, הוא עדיין לא כשיר. היום הייתה לו בעיה בקיבה ולכן הוא נשאר בבית. בתקופה הקרובה נשחק בלעדיו".

למרות שיצא עם נקודה אחת בלבד, המאמן הקטאלני טען שהוא מרוצה: "זו נקודה טובה. הייתי רוצה לנצח, אבל אסור לשכוח שזה אולד טראפורד. הם כל כך מהירים בחלק הקדמי. זו מנצ'סטר יונייטד. היינו טובים למשך רוב המשחק, היו חסרות לנו הזדמנויות. אני כל כך גאה. הקבוצה הזו יכולה לחסל אותך, הם כל כך מהירים, כל כך טובים, כל כך חזקים במצבים נייחים. אני יודע שהציפיות ממנצ'סטר סיטי גבוהות מאוד ואנחנו מקבלים את זה, אבל לבוא לאולד טראפורד ולהיות סולידיים זה די טוב".

אגוארו. מנצ'סטר סיטי מתגעגעת | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

קשרה של סיטי, רודרי הספרדי, אמר לספורט1 בסיום: "עשינו משחק טוב. ככה זה במשחקים כאלה, לא יהיו לך 20 הזדמנויות, אתה תקבל שתיים או שלוש כדי לכבוש ואתה צריך. היינו צריכים להבקיע שער אחד או שניים, אבל לא עשינו את זה אז זו התוצאה. אני חושב שהתקשינו ב-20 המטרים האחרונים, היו לנו מצבים. התרגלנו להרבה מצבים במשחק, אבל גם כשיש מעט צריך לנצל את הטובים שבהם ולכבוש. לא זוכר מצבים גדולים שלהם, כך שאם היינו מבקיעים היינו מנצחים. ההגנה הייתה נקודת חולשה שלנו, עבדנו על זה ועכשיו נצטרך לשפר את ההתקפה. זה הכי חשוב בכדורגל. העונה עוד ארוכה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי