הבחירה בהנדרסון והרצף המטורף: מנצ'סטר יונייטד מטפסת לצמרת

אחרי ה-2:3 בשפילד וניצחון החוץ ה-10 בו שוב נרשם מהפך, השדים האדומים במרחק נגיעה מליברפול וסולשיאר כבר מתרגש לקראת לידס בראשון. וגם: הסיבה לספסול דה חאה ועל קאי רוני בן ה-11, בנו של וויין, שחתם רשמית

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד נמצאת בתקופה טובה במסגרת הליגה. השדים האדומים חזרו לנצח אמש (חמישי) כאשר גברו 2:3 על שפילד יונייטד ורשמו ניצחון חמישי בששת משחקי הפרמיירליג האחרונים. במשחק בו הקבוצה לא ניצחה, במחזור הקודם, זה היה 0:0 קשה מול מנצ'סטר סיטי, כך שגם זו לא תוצאה רעה ולא פלא שהשדים האדומים במרחק חמש נקודות בלבד מהמוליכה ליברפול ועוד יש להם משחק חסר.

צפו בתקציר ה-2:3 של מנצ'סטר יונייטד על שפילד

מה שמדהים בעיקר הוא שזה היה משחק חוץ שישי ברציפות בו מנצ'סטר יונייטד נקלעת לפיגור, הופכת וחוזרת הביתה עם שלוש נקודות. בכלל, יונייטד פשוט לוהטת במשחקי החוץ העונה ושמרה על מאזן מושלם מחוץ לאולד טראפורד. זה היה ניצחון החוץ העשירי ברציפות של הקבוצה, והיא הפכה לרביעית בלבד אי פעם בתולדות הליגה הבכירה באנגליה אשר מצליחה לייצר רצף שכזה. לפניה עשו זאת טוטנהאם (10 ניצחונות, אפריל-אוקטובר 1960), צ'לסי (11 ניצחונות, אפריל-דצמבר 2008) ומנצ'סטר סיטי (11 ניצחונות, מאי-דצמבר 2017).

מרכוס ראשפורד היה פשוט פנטסטי, להט עם צמד והגיע לחמישה שערי ליגה העונה. מה שאולי צריך להדאיג את השדים האדומים היא העובדה שכל השערים האלה נכבשו במשחקי חוץ, דבר שממחיש כמה הקבוצה מתקשה העונה באולד טראפורד באופן לא ברור. יונייטד השיגה ניצחון ביתי אחד בלבד עד כה העונה, ב-0:1 על ווסט ברומיץ'.

המאמן אולה גונאר סולשיאר דיבר על הקושי שיש לקבוצתו באולד טראפורד העונה בסיום הניצחון אתמול: "צריך לסייג את הקושי שיש לנו במשחקי הבית, כי זה לא בדיוק בית וחוץ ללא קהל, שחזר רק לאחרונה. ביום ראשון יש לנו משחק ביתי גדול נגד לידס, משחק שחיכינו לו שנים, ונבוא אליו מוכנים" (החל מ-18:20, שידור ישיר בספורט2).

מרכוס ראשפורד | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

דין הנדרסון פתח בין הקורות על חשבונו של דויד דה חאה, שכבר חזר מפציעה, אבל זה לא מכיוון שהשוער הצעיר הועדף מקצועית, כך מסתבר. סולשיאר הסביר מדוע בחר בהנדרסון בן ה-23 והודה שתכנן מראש שהוא יהיה זה שישחק מול שפילד, אליה הושאל בשתי העונות הקודמות ובה ביצע את הפריצה הגדולה שלו.

"זה משחק שסימנתי עבורו משלב מוקדם", אמר המאמן. "אני גם מרגיש שהוא מוכן, כי הוא שיחק טוב כשהוא היה צריך לשחק. דה חאה שיחק טוב מאוד במשחק אחרון נגד מנצ'סטר סיטי, זו משהו שקרה בלי קשר כי כך תכננתי".

בהמשך, הודה סולשיאר לכריס ווילדר, מאמן שפילד: "אני אסיר תודה לכריס ולשפילד שנתנו לו את ההזדמנות להתפתח כפי שעשו. זה מוכיח כמה השאלות הן יעילות. כמובן שדין עשה את הדרך שלו במחלקת הנוער, אבל השנתיים בהן הושאל לשפילד גרמו לו לחזור כשוער בוגר ואיכותי. אני מרגיש שהוא לומד יותר ויותר את הסגנון של מנצ'סטר יונייטד, שהוא קצת שונה שונה מזה של שפילד, יש לנו דרישות שונות ממנו".

דין הנדרסון | Peter Powell – Pool/Getty Images

בנושא אחר ומרגש, בנו של וויין רוני, קאי רוני בן ה-11, חתם במועדון. האב, שהוא כמובן מלך שערי מנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים (253 כיבושים) וסגן מלך שערי הפרמיירליג אי פעם (208), שיתף בחשבון הטוויטר שלו תמונה של בנו חותם וכתב: "יום מלא גאווה, קאי הצטרף למנצ'סטר יונייטד. המשך בעבודה הקשה, בן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי